A svájci központú Expert láncot az Euronics Magyarországból nemrégiben kivált Bravotech Group képviseli. Az Expert hálózat egy év múlva már 200 egységből állhat, a boltokban táblagéppel felszerelt eladóktól érdeklődhetünk.

Az utóbbi években a magyarországi elektronikai kiskereskedelem leginkább a hazai és nemzetközi márkák kivonulásával szembesült: megszűnt a Murányi, az Elektropont, a Herta és az Electroworld, plusz eltűnt a Saturn márka. Most némi fordulat jöhet, és hosszú évek után újabb márkával bővül a paletta.

Svájci-magyar üzlet

A legnagyobb hazai műszaki kiskereskedelmi hálózat üzemeltetője, a Bravotech Group szeptember elején kötött szerződést a svájci központú Expert Internationallel a márka hazai képviseletére – hangzott el a szerdai hivatalos budapesti bejelentésen. A közel ötven éves múlttal rendelkező Expert világszerte 20 milliárd euró forgalmat bonyolít évente. Európában, 17 országban, 3 ezer bolttal van jelen, a múlt évet közel 10 milliárd euró forgalommal zárta.

A magyarországi partner 1995-ben alakult, és már több mint tízéves tapasztalata van nemzetközi kiskereskedelmi márkaképviseletben. A Bravotech először az Euronicsszal tárgyalt, utóbbi azonban elvárta, hogy egy országban legalább két helyi képviselője legyen, így az Euronics Magyarországot a Vöröskő Kft-vel együtt hozták létre még 2001-ben – mondta Fekete Zoltán, a Bravotech tulajdonosa és ügyvezető igazgatója.

Válsághatások

Az együttműködés eleinte zökkenőmentesnek ígérkezett, de közbejött a válság, ennek hatására pedig megváltozott a külföldi márkacég hozzáállása, és akadályok merültek fel a hazai partnerségben is. Ez vezetett először ahhoz a döntéshez, hogy a Bravotech kiszállt az Euronicsból, majd megtalálta az újabb márkát.

"Az Experthez való csatlakozás logikus választás volt, hiszen számos ponton hasonló értékesítési modellel dolgozunk, ideértve a bolti és az internetes értékesítés összekapcsolását, a képzett értékesítési csapatot, az értéknövelt szolgáltatásokat" – mondja Rohrböck András, az Expert Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Megújuló és bővülő bolthálózat

A Bravotech Group HifiNet, SmartZone, Bemutatóterem és Euronics néven jelenleg összesen 185, különböző vásárlói szegmenseket kiszolgáló üzletet és webáruházakat tart fenn, az új márkának megfelelő átalakítások októberben kezdődnek. Az első Expert kereskedés Kecskeméten nyílik, és az év végéig várhatóan 90 üzlet újul meg, így a Bravotech Kft. által üzemeltetett 47 Euronics üzlet is Expert márkanéven működik tovább. A vállalat jelenleg 400 főt foglalkoztat, bruttó árbevétele 2013-ban várhatóan 34,4 milliárd forint lesz.

Mobilszolgáltatást indít a MOL
A magyarok fele már nem fél neten vásárolni

Jövőre a felújítások mellett országos bővítésbe is kezd a csoport, a keleti régió mellett megjelenik Nyugat-Magyarországon. A tervek szerint a hálózat további 10-20 bolttal bővül, az új márkától és az expanziótól jövőre 20-30 százalék közötti forgalomnövekedést remélnek.

Új trendek és koncepciók

Több ponton is változik az üzemeltetési és értékesítési koncepció, az egységek alapterülete az európai trendekhez igazodva legalább 300, de legfeljebb 1200 négyzetméter lesz. A kínálatban a hazai átlagnál nagyobb arányban képviseltetik magukat a prémium kategóriás termékek is, legyen szó a szórakoztatóelektronikáról, a távközlési eszközökről, a számítógépekről vagy éppen háztartási készülékekről.

A teljes kínálat felvonultatására nem lenne elegendő az eladótér, nagyobbat folyamatosan fenntartani pedig nem gazdaságos, így az Expert boltokban minden eladó táblagépet kap, hogy tájékoztassa a vevőket a raktáron lévő, ki nem állított termékekről is. Az eladók az eszköz segítségével ellenőrzik a központi raktárkészletet – emelte ki Rohrböck András.

Mobilitás

CIO Hungary 2025: hogyan válhat veszélyessé egy félrenevelt MI?

Beszámolónk harmadik része a 16. CIO Hungary konferencia második napjáról, ahol a stresszes témák mellett a stresszcsökkentésről is sokat megtudhattunk.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.