Az utóbbi években a magyarországi elektronikai kiskereskedelem leginkább a hazai és nemzetközi márkák kivonulásával szembesült: megszűnt a Murányi, az Elektropont, a Herta és az Electroworld, plusz eltűnt a Saturn márka. Most némi fordulat jöhet, és hosszú évek után újabb márkával bővül a paletta.
Svájci-magyar üzlet
A legnagyobb hazai műszaki kiskereskedelmi hálózat üzemeltetője, a Bravotech Group szeptember elején kötött szerződést a svájci központú Expert Internationallel a márka hazai képviseletére – hangzott el a szerdai hivatalos budapesti bejelentésen. A közel ötven éves múlttal rendelkező Expert világszerte 20 milliárd euró forgalmat bonyolít évente. Európában, 17 országban, 3 ezer bolttal van jelen, a múlt évet közel 10 milliárd euró forgalommal zárta.
A magyarországi partner 1995-ben alakult, és már több mint tízéves tapasztalata van nemzetközi kiskereskedelmi márkaképviseletben. A Bravotech először az Euronicsszal tárgyalt, utóbbi azonban elvárta, hogy egy országban legalább két helyi képviselője legyen, így az Euronics Magyarországot a Vöröskő Kft-vel együtt hozták létre még 2001-ben – mondta Fekete Zoltán, a Bravotech tulajdonosa és ügyvezető igazgatója.
Válsághatások
Az együttműködés eleinte zökkenőmentesnek ígérkezett, de közbejött a válság, ennek hatására pedig megváltozott a külföldi márkacég hozzáállása, és akadályok merültek fel a hazai partnerségben is. Ez vezetett először ahhoz a döntéshez, hogy a Bravotech kiszállt az Euronicsból, majd megtalálta az újabb márkát.
"Az Experthez való csatlakozás logikus választás volt, hiszen számos ponton hasonló értékesítési modellel dolgozunk, ideértve a bolti és az internetes értékesítés összekapcsolását, a képzett értékesítési csapatot, az értéknövelt szolgáltatásokat" – mondja Rohrböck András, az Expert Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Megújuló és bővülő bolthálózat
A Bravotech Group HifiNet, SmartZone, Bemutatóterem és Euronics néven jelenleg összesen 185, különböző vásárlói szegmenseket kiszolgáló üzletet és webáruházakat tart fenn, az új márkának megfelelő átalakítások októberben kezdődnek. Az első Expert kereskedés Kecskeméten nyílik, és az év végéig várhatóan 90 üzlet újul meg, így a Bravotech Kft. által üzemeltetett 47 Euronics üzlet is Expert márkanéven működik tovább. A vállalat jelenleg 400 főt foglalkoztat, bruttó árbevétele 2013-ban várhatóan 34,4 milliárd forint lesz.
Jövőre a felújítások mellett országos bővítésbe is kezd a csoport, a keleti régió mellett megjelenik Nyugat-Magyarországon. A tervek szerint a hálózat további 10-20 bolttal bővül, az új márkától és az expanziótól jövőre 20-30 százalék közötti forgalomnövekedést remélnek.
Új trendek és koncepciók
Több ponton is változik az üzemeltetési és értékesítési koncepció, az egységek alapterülete az európai trendekhez igazodva legalább 300, de legfeljebb 1200 négyzetméter lesz. A kínálatban a hazai átlagnál nagyobb arányban képviseltetik magukat a prémium kategóriás termékek is, legyen szó a szórakoztatóelektronikáról, a távközlési eszközökről, a számítógépekről vagy éppen háztartási készülékekről.
A teljes kínálat felvonultatására nem lenne elegendő az eladótér, nagyobbat folyamatosan fenntartani pedig nem gazdaságos, így az Expert boltokban minden eladó táblagépet kap, hogy tájékoztassa a vevőket a raktáron lévő, ki nem állított termékekről is. Az eladók az eszköz segítségével ellenőrzik a központi raktárkészletet – emelte ki Rohrböck András.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak