Többek között a szoftverrobotok áradata, a gyűlöletbeszéd és a zavaros moderálási gyakorlat is hozzájárultak ahhoz a hanyatláshoz, amivel az X (Twitter) sikertelenül próbál megbirkózni azóta, hogy Elon Musk 2022 októberében megvásárolta a céget – derül ki a Mashable tegnap megjelent összeállításából. A cikk alapján a közösségi platform az elmúlt másfél évben elveszíthette felhasználói bázisának majdnem negyed részét: a Sensor Tower elemzése szerint például az X mobil app napi szinten aktív felhasználóinak száma 23 százalékkal csökkent az Egyesült Államokban 2022 novembere (a Musk irányításával lezavart első teljes hónap) óta.
Ez a múlt hónapban napi 27 millió aktív mobilos felhasználót jelentett az X legfontosabb piacán, ami az NBC News tudósításának értelmében a versenytársakhoz viszonyítva is jelentős csökkenést mutat. Az X bőven megelőzi az ugyancsak lejtmenetben lévő TikTokot, ahol 9,5 százalékos visszaesést könyvelhettek el ugyanebben az időszakban, miközben az Instagram bázisa kevesebb mint 4,5 százalékkal, a Snapchaté közel 2 százalékkal, a Facebooké pedig kevesebb mint 1 százalékkal zsugorodott. Az X szerint a Sensor Tower becsléseken alapuló adatai tévesek, de a cáfolathoz nem szolgáltatott adatokat vagy bizonyítékokat.
Szerintük nem, aztán kész
A Sensor Tower kutatása kiemeli, hogy az X mobilos alkalmazásából azért szivároghatnak el az akítv felhasználók, mert általános frusztrációt éreznek a szélsőséges tartalom miatt, amihez hozzájönnek az X technikai problémái és a rövid formátumú videós hálózatokkal folytatott verseny is. Az X használatának leginkább látványos csökkenését tavaly nyáron jegyezték, amikor Musk rövid időn belül két fontos változást jelentett be a közösségi platform működésében: korlátozta a hírfolyamok újratöltésének lehetőségét és a naponta megtekintéhető bejegyzések számát, majd nekilátott a márkanév és a madaras logó lecserélésének is.
Az akkor közzétett vizsgálatok értelmében a névváltás egyből alávágott az (akkor már) X letöltéseinek az App Store-ban, amivel az egész bolt megindult a lejtőn, szeptemberre elveszítve a mobil app felhasználóinak több mint 17 százalékát. Az egyik hivatalos X-fiók a legfrissebb becslésekre is csak annyit volt képes válaszolni, hogy "saját adataik és más platformokról származó saját jelentések" szerint sem ennyire rossz a helyzet, és globálisan 250 millió napi, illetve 550 millió havi szinten felbukkanó tagot emleget. Más kérdés, hogy még ez is visszaesés lenne azokhoz a számokhoz képest, amelyeket Musk a cég átvételét követően közölt.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak