A Synergy Research Group néhány napja adta ki a cloud piac második negyedévéről szóló jelentését, amelynek alapján a felhős infrastruktúra-szolgáltatások forgalma 39 százalékkal növekedett az előző év megfelelő időszakához képest. A piackutató ezzel kapcsolatban megállapítja, hogy valamelyest lassul az éves szinten már 100 milliárd dolláros összbevételt közelítő szegmens bővülése, de a fejlődés még így is szinte töretlen: az idei első és második negyedév növekedési eredménye között például 1,6 milliárd dollár volt a különbség, ami minden idők második legmagasabb járulékos emelkedését jelenti.
Ahogy korábban is, a messze legnagyobb szereplőnek számító Amazon most is simán hozta a piaci növekedés átlagát, így gond nélkül őrzi 33 százalék körüli részesedését. Négy másik szolgáltató, a Microsoft, a Google, az Alibaba és a Tencent az átlag fölötti ütemben növekedett, és ezzel növelte részesedését az április és június közötti időszakban, azonban együttes piaci részesedésük így is kevesebb mint az Amazoné. Egy másik négyes, az IBM, a Salesforce, az Oracle és a Rackspace, ezúttal az átlag alatti fejlődést produkált, köszünhetően részben annak, hpgy másoknál valamivel specializáltabb termékeket kínálnak.
Megint a nagyok növekednek a leggyorsabban
Miután a meghatározó piaci szereplők jó része már közzétette második negyedéves pénzügyi jelentését, a Synergy pontosnak tekinthető becslése alapján a cloud szegmens (IaaS, PaaS, hosztolt privátfelhő-szolgáltatások) teljes forgalma ebben az időszakban 23 milliárd dollár körül lehetett. Ez a legutóbbi négy negyedévet tekintve már 80 milliárdot adna ki, a 2019-es naptári évben pedig a 100 milliárd dollárt közelítheti. A forgalom legnagyobb része ezúttal is az IaaS és PaaS (infrastruktúra- és platformszolgáltatásokból) jött, amelyek önmagukban is 42 százalékkal bővültek.
forrás: Synergy Research Group
A Synergy a publikus felhőről szólva megjegyzi, hogy itt minden korábbinál erősebb a csúcson lévő üzleti szereplők dominanciája: ehhez elég annyi, hogy az öt legnagyobb szolgáltató ül a teljes piac háromnegyed részén. Az élen azonban némiképp módosultak az arányok. Amíg a Microsoft 2016-ban még csak negyedakkora volt, mint az Amazon, addig ma már praktikusan fele annyi bevételt termel. Ez mindentől függetlenül gyors felzárkózást jelent, de az eredmény még inkább magáért beszél, ha figyelembe vesszük, hogy eközben az Amazon felhője is folyamatosan és gyorsan növekedett.
Ahogy az idén tavasszal rendelkezésre álló adatokból is kiderült, az Amazon AWS 2017-ben 59 százalékos, 2018 végére pedig 68 százalékos adaptációs rátával rendelkezett. A Microsoft és az Azure esetében ez rendre 43, illetve 58 százalék volt, ami szintén azt mutatja, hogy a Microsoft felhős üzlete tempósan zárkózik az Amazonhoz. Összehasonlításképpen, az előző évet tekintve a Google 19, az IBM pedig 15 százalékos adaptációs arányt tudott felmutatni.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak