Az Aegon Biztosító a felelőtlen autózási szokásosok visszaszorítására kampányba kezdett a rendőrséggel. A projekt előkészítéseként készült egy olyan hazai kutatás, amelyből pontos képet lehet kapni arról, Magyarországon milyen kultúrája van a mobil eszközök vezetés közbeni (nem) használatának.
Szomorú számok
Az autózás közbeni telefonhasználatot a tanulmány a 21. század ittas vezetésének titulálja, és nem is minden alap nélkül. A lakosság összetételét reprezentáló tíz válaszadó közül ugyanis négyen állították, hogy rendszeresen használják az okostelefonjukat vezetés közben. (Csak sejteni lehet, de az önbevallás természete miatt valószínű, hogy a valódi arány ennél is rosszabb.) Akik nem csinálnak ilyet, azok között is elsöprő többségben vannak olyanik, akiknek az ismerősi körében van notórius autós mobilozó.
Demográfiai szempontból vizsgálva a jelenséget kiderül, hogy leginkább a budapesti férfiakra igaz, hogy vezetés közben telefont vesznek a kezükbe, közülük minden ötödik üzenetet vagy emailt ír, néz valamit a képernyőn, vagy posztol valamelyik közösségi oldalra. A döntő többségük telefonál (78%) és navigációs alkalmazást használ (59%). Az üzenetküldés és a közösségimédia-használat kiemelkedő gyakorisággal fordul elő a 18-39 éves korosztályban, míg a vezetés közbeni emailezés a 30-39 évesekre jellemző, elsősorban azokra, akik vidéki városokban élnek.
Tudjuk, hogy rossz, mégis csináljuk
A függőségi viszonyt jól jellemzi az az ellentmondás, hogy általánosságban tisztában vagyunk az ilyen cselekvés veszélyességével, ám ennek ellenére sokunk nem képesek visszafogni magát. Felbukkan némi relativizálás is: miközben a válaszadók kétharmada szerint egyértelműen veszélyes mobilt használni vezetés közben, van 24 százaléknyi ember, akik szerint helyzettől függ, valóban kockázatos-e. A szélsőséget itt 7 százalék képviseli: ők nem tartják egyértelműen veszélyesnek, ha vezetés közben valaki a mobilját piszkálja. A megkérdezettek elsöprő többségének ugyanakkor lelkiismeret-furdalást okoz a vezetés közbeni telefonhasználat.
A felmérés arra is fényt derített, hogy a hatályos szabályokkal sem állunk túl jól. A megkérdezettek fele szerint például csupán a kézben tartott telefonon való beszélgetés tilos, pedig a törvény szerint járművezetés közben semmi olyat nem szabad a telefonnal tenni, amihez a sofőrnek a kezébe kell vennie azt.
A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk
A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.
Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével
Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak