Egyes idén készült BMW-kben például ideiglenesen nem lehet összekapcsolni mobilunkat az autó kommunikációs és szórakoztató rendszerével.

Az Automotive News Europe jelentése szerint a BMW az iparágat már évek óta sújtó (és valószínűleg még jó ideig tartó) csiphiány miatt bizonyos idei modelljeit úgy dobta piacra, hogy azok sem az Android Auto, sem az Apple CapPlay alkalmazásokat nem képesek kezelni. Utóbbiakkal lehet(ne) a mobiltulajdonosoknak a készüléküket összekötni az autó központi információs és szórakoztató rendszerével, ami többek között bizonyos tartalmak, szolgáltatások könnyebb elérését, kezelését teszi lehetővé az autóban ülve.

A "fékezett habzású" kocsik a félvezetőpiacon tapasztalt anomáliák és gyártási problémák melléktermékének tekinthetők. A BMW ugyanis a nem elérhető alkatrészek miatt beszállítót váltott, ám az új csip nem támogatja teljes mértékben sem az androidos, sem az iOS-es autós alkalmazásokat. Akkora probléma ugyanakkor nincs, hiszen a cég azt ígérte, hogy interneten keresztül legkésőbb június végéig megérkezhet a járművekbe az a frissítés, ami már képes működésre bírni mind az Android Autót, mind a CarPlay-t.

Volt is, lesz is

Érdemes megemlíteni, hogy sem a BMW-nél, sem általában az autóiparban nem ez az első eset, amikor a gyártók valamiféle kompromisszumra kényszerültek a nem kellő mennyiségben rendelkezésre álló kulcsfontosságú alkatrészek miatt. Elég csak tavaly őszig visszalapozni a naptárban, amikor is a BMW az érintőképernyős funkciók nélkül kezdte szállítani bizonyos modelljeit. Szintén tavaly ősszel történt, hogy a Teslánál úgy döntöttek, néhány autót inkább USB-port nélkül szállítanak. Az év elején pedig a Ford Explorer SUV-okból gördültek le olyan példányok, amelyekben nem volt elérhető a hátsó klíma.

Visszatérve a BMW mostani ügyére. Mivel az autókat távolról is lehet majd frissíteni, ez tényleg csak apró kellemetlenségnek tekinthető a friss tulajdonosok számára. Az Automotive News Europe beszámolója szerint a Mercedes ugyanakkor a hasonló dilemmáját azzal oldotta meg, hogy egyáltalán nem szerelt be az eszközök összekapcsolását biztosító félvezetőket, amelyeket így majd utólag kell a kocsikba rakni egy szerviz keretében.

Piaci hírek

Nincsenek csodák, a Teslánál is készülhetnek a robotaxik távoli irányítására

Egy álláshirdetésből következtetnek rá, hogy ha beindul a járműgyártó saját szolgáltatása, akkor sem fog senki teljes autonómiával közlekedő Cybercab taxikban utazgatni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.