Az internet egyik legmeghatározóbb szereplőjének első negyedéves eredménye túlszárnyalta az amúgy sem rossz várakozásokat is. A bevétel több mint fele nem az USA-ból származott.
Hirdetés
 

Tegnap tette közzé a Google márciusi 31-én zárult első negyedévének pénzügyi eredményeit. A legfontosabb mutatók jobban alakultak a piaci elemzők várakozásainál.

Egyre feljebb | Az összbevétel elérte a 6,77 milliárd amerikai dollárt, ami majdnem negyedével több az előző év hasonló időszakához viszonyítva. A partnereknek ebből járó hirdetési jutalékokat és díjakat leszámítva is marad a cég kasszájában bő 5 milliárd dollár. Ezt az adatot 110 millió dollárral kevesebbre várták az elemzők, így a részvényárak valószínűleg tovább emelkednek.

A nettó profit csak hajszállal marad a 2 milliárdos szint alatt, ami így a bevételeknél is nagyobb növekedést jelent a tavalyi 1,42 milliárdos értékhez képest. Az egyszeri tételektől megtisztított adatok alapján a nyereség 2,18 milliárd volt (2009-ben ugyanez 1,64 milliárdot tett ki).

A Google saját oldalai a bevétel kétharmadát hozták, a másik nagy szeletet a partnerektől származó, további 30 százalék jelentette. A teljes bevétel 53 százaléka nem amerikai forrásokból érkezett.

Rákattantak | Az elsődleges pénztermelő ágazat, a keresőhirdetések jelentős élénkülést mutattak. 15 százalékkal többen kattintották le a Google hirdetéseit, ráadásul ezek átlagos eladási árát is növelni tudta a vállalat jó 7 százalékkal.
 

Nincs MI-lufi, de a szuperintelligencia ettől még óriási bukta lesz

A Hugging Face vezérigazgatója szerint MI-buborék helyett érdemesebb lenne LLM-buborékról beszélni, mert a nagy nyelvi modellekből sosem lesz az a mindenre képes technológia, amire a befektetők feltették a pénzüket. Helyette jöhetnek majd a kisebb, olcsóbb, specializált megoldások.
 
Hirdetés

A "jó gazda" szemlélet menti meg az MI-költségvetést

A 4iG IT minden lehetőséget biztosít ügyfeleinek ahhoz, hogy a FinOps eszközeivel teljes körű kontrollt gyakorolhassanak IT-költéseik felett – még akkor is, ha a mesterséges intelligencia miatt új, nehezen becsülhető, dinamikusan változó költségstruktúrákat kell kezelniük.

Hogyan lehet összehangolni a CAPEX és OPEX költségeket a FinOps módszerekkel?

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.