A szolgáltató sajtóbeszélgetésen számolt be a legutóbbi márkafrissítés aktuális fejleményeiről, amelynek keretében péntektől indul az új egységes online felület.
Egyetlen technológiaváltás sem zajlott le ilyen gyors ügyfélszám növekedéssel,mint a 4G/LTE – emelte ki
Keszég Attila, a Magyar Telekom lakossági ügyfelekért felelős vezérigazgató-helyettese. Az élesben 2012-től indult, szupergyors mobil adatátvitelt lehetővé tévő hálózaton jelenleg 40-50 ezer közé tehető az előfizetők száma. Az első évben a technológiaváltók jellemzően csak a prémium kategóriás készülékek közül válogathattak, ősszel azonban jönnek az olcsóbb okostelefonok, amelyek megjelenésétől a vállalat dinamikus ügyfélszám-gyarapodásra számít, ami akár a több százezret is elérheti.
Az okostévék
az adatforgalmat növelő újfajta eszközként is beváltak a Telekomnál: a cég az utóbbi egy évben a hazai tévépiac több mint 10 százalékának megfelelő mennyiségben adott el televíziókat.
Azzal kapcsolatban, hogy a 4G/LTE fejlődési dinamikája mellett a jelenleg rendelkezésre álló frekvenciák meddig tudják fedezni az adatforgalmazási igényeket, a vállalat képviselői elmondták: ma még nem égető a kérdés, de ha a későbbiekben növelni kell az országos lefedettséget, ahhoz bizonyos területeken szükség lesz a digitális átállásból felszabaduló 800 MHz-es tartományra, és a minőségi szolgáltatások is egy idő után igénylik majd a további spektrumokat. A Telekom 4G hálózata egyébként az ország 88 településén érhető el, ami a lakosságszámra vetítve 34-38 százalékos lefedettséget jelent, az év végéig ez a mutató a tervek szerint eléri a 40 százalékot.
Egységes megjelenés ■ A márka-megújulás, amely az egységes Telekom márkastruktúrával szünteti meg a vezetékes szolgáltatásoknál ismert T-Home, illetve a mobilnál megszokott T-Mobile márkát, költségvetésileg ezúttal belefért a normál fejlesztési keretekbe. Emlékeztettek rá, hogy az első nagy mobilos márkaváltásnak, amikor az alapításkori Westel név T-Mobile-ra változott, milliárdos költségei voltak.
A mostani márkamegújulás részeként a cég bevezet egy új alkalmazást, amellyel az ügyfelek közvetlenül a mobiljukról is intézhetik az előfizetésükkel kapcsolatos ügyeiket, beleértve az aktuális egyenlegüket, mostani régebbi számlájukat is letölthetik. Az applikáció szerves része a hűségprogram is: az alkalmazással megjeleníthető a Kapcsolat kártya képe, amelynek felmutatása elegendő a különféle kedvezmények igénybevételére. Az alkalmazás egyelőre iOS és Android operációs rendszerű okostelefonokon érhető el, de már dolgoznak a Windowsos verzión.
Péntektől egységes lesz a Telekom online felülete is. Az új telekom.hu portállal egy helyen érhető el a t-home.hu, a t-mobile.hu és az uzletitelekom.hu oldalak tartalma, érintőkijelzőkre is optimalizált felépítéssel.