A fogyasztók egyre kevésbé érzékelik a határvonalat az online és offline vásárlás között, a két megoldás ebben az évben már jelentősen összemosódik – derül ki a Google októberi felméréséből.
A karácsonyi bevásárlásnak a fogyasztók több mint fele már november vége előtt nekilát, bár egyharmad részben továbbra is december közepére tervezik a beszerző körutat. Közel 50 százalékuk a tavalyinál több időt szán a kínálat felfedezésére, tekintettel az elvékonyodó otthoni költségvetésekre, és ötből négyen már a neten is körülnéznek, minden második esetben az internetes keresést tartva az információgyűjtés legfontosabb eszközének – még érdekesebb azonban, hogy a vásárlók fele a fizikai áruházak meglátogatása előtt is online nyomozást végez.

Nonline szezon  A Google megbízásábó az Ipsos OTX készítette el a Holiday Consumer Intentions 2012 címen közzétett felmérést, amely a thinkwithgoogle.com oldalon egy prezentáció formájában tekinthető meg. A kutatásban az idei bevásárlási szezont már a "nonline" jelzővel illetik, ami az online és offline megoldások zavartalan együttműködésére utal, ide értve az árazás, a funkcionalitás vagy a kedvezmények kérdését. Maguk a fogyasztók már nem igazán tesznek különbséget a fizikai és virtuális megoldások között, ehhez pedig az okos kereskedők is alkalmazkodnak.





Ahogy a fenti ábra mutatja, a bevásárlókörutak egyre kevésbé "kötöttpályásak", és az egyes csatornák lassan összemosódnak. A fogyasztók korábban látnak hozzá a beszerzésekhez, és egyre több eszközt vesznek igénybe: a több ezer válaszadó 85 százaléka számolt be róla, hogy ezek esetenként eltérőek lesznek a kiválasztás és a tényleges vásárlás során. Itt is fontos szempont, hogy az eladók már nem csak személyesen építhetnek megbízható kapcsolatokat, és a közösségi hálózatokon vagy videómegosztókon a vásárlók sem kizárólag személyes környezetükkel tárgyalhatják meg tapasztalataikat vagy kérdéseiket.

Online dominancia  A kutatás felhívja rá a figyelmet, hogy idén a mobilitás is megkerülhetetlen tényezővé vált az ünnepi bevásárlási hullámban. Az okostelefon- és táblagép-tulajdonosok négyötöd része valamilyen módon már felhasználja mobil eszközeit a vásárlások során, sőt az ünnepek után sem hagyja abba az online keresgélést. Ráadásul az idén nem csak az online vásárlók száma növekszik a tavalyihoz képest, hanem minden ötödik esetben költések is emelkednek, és az online csatornák a terméktípusok, a márkák vagy a kereskedők tekintetében is az emberek több mint harmad részét befolyásolják.




Mint arról korábban beszámoltunk, egy év alatt a nagy európai piacokon is megduplázódott a mobiljukat vásárlásra használók száma, nyolc okostelefon-tulajdonosból egy már magát a beszerzést is ezen az eszközön keresztül intézte. Magyarországon hasonló arányban terjednek a különféle mobilvásárlási formák: van olyan hazai szolgáltató, amelyiknél az erre fordított havi összeg eléri a 2500 forintot.

Minden tizedik embernek mennie kell a Teslától

Hamarosan több mint tizennégyezer embernek kell új állás után néznie világszerte.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.