Ellentétes előjelű adatokkal jelent meg az IDC új felmérése a táblagépes piac idei alakulásáról. Az első negyedév a vártnál gyengébb számokat hozott, viszont a trend év végére megfordulhat.
Hirdetés
 
A gyártók az év első három hónapjában a vártnál lényegesen kevesebb táblagépet juttattak el a kereskedelmi csatornákhoz - derül ki az IDC friss adataiból. A 7,2 milliós darabszám azt jelenti, hogy negyedéves összehasonlításban 28 százalékos volt a visszaesés.

Rosszul megy (nem) Ennek ellenére a kutatócégnél a korábbi, éves forgalomra vonatkozó becslésüket nemhogy lejjebb szállították volna, hanem még rá is tettek egy jókora lapáttal. Az eddigi 50,4 millió után ma már 53,5 millió eladott tabletet látnak reálisnak 2011-ben.

A látszólagos ellentmondás feloldása több tényezőn alapszik. Egyrészt a táblagépes piac is olyan érettségi szintre került, amire már jelentősen hat a szezonalitás. Azaz most már a táblagépek vásárlóinál sem mellékes, milyen hónapot írunk a naptárban. És mivel a karácsonyi szezon az előző negyedévben volt, így a januártól-márciusig tartó periódus eladásai szinte természetszerűleg estek vissza.

A legnagyobb szállítónál, az Apple-nél voltak kisebb gondok a kijelzők gyártásával, így ez is visszavetette az áruforgalmat. A gazdasági bizonytalanság pedig értelemszerűen sok esetben közrejátszhatott abban, hogy elmaradtak vásárlások.

Trónkövetelők A rossz hírek mellett azonban a második félévben több pozitív jel is mutatkozik. Ilyen például néhány nagy reményű új szereplő piacra lépése. A Cisco Cius elnevezésű tábláját épp most lesz alkalma kézbe venni kiküldött tudósítónknak Las Vegasban. De heteken belül érkezhet a szintén nagypályás tervekkel rendelkező amazonos tablet.

Az új játékosok erősíthetik a versenyt, szélesítik a kínálatot, így mindenképpen jó hatással lesznek az eladásokra és a szegmens fejlődésére.

Tablet = iPad: igaz vagy sem?
Nem minden táblagépet vesznek, mint a cukrot

Ingyenes appal biztosít biztonságos forrásjelölést az Adobe

A gyártó bejelentette az Adobe Content Authenticity alkalmazás publikus bétáját, amelynek segítségével örök áron ellenőrizhetővé és kezelhetővé tennék a képek forrását igazoló metaadatokat.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.