Bár indulásakor sokan csupán egoista tinik múló divatjának tartották a Twittert, felhasználóinak száma és aktivitása folyamatosan növekszik.
140 karakter nem elég semmire. Különben is, kit érdekel, ki mikor mos fogat és milyen színű pólót vett fel? Ehhez hasonló kérdésekkel "illusztrálták" kritikáikat a Twitter ellenzői, akik szerint a közösségi oldalak más képviselőihez képest a kék madaras szolgáltatás alapvetően felesleges és hasztalan. Bár hasonló vélemények mindmáig felbukkannak, az istenadta nép rácáfolt a kételyekre, a felhasználók reptetik az egekbe a Twittert.
Celebek és cégek ■ A szolgáltatás népszerűségét először az turbózta fel, amikor ismert emberek (zenészek, tévé- és mozisztárok, celebek, vagy akár politikusok) kezdtek nyilvánosan tweetelni: valóságos felhasználói invázió indul be, valahányszor valamilyen nagy név kezd csiripelni.
A felszínes kíváncsiskodás divatjára aztán gyorsan rárepültek a cégek és márkák - aki tévén vagy weboldalakon talán már nem is figyel fel a reklámokra, Twitteren boldogan áll be egy ruhamárka vagy akár egy kiadvány mögé, hogy úgy érezhesse, első kézből kap exkluzív híreket kedvenceivel kapcsolatban.
Dick Costolo, a Twitter vezérigazgatója október 17-én, a Web 2.0 Summit rendezvényen pár meggyőző számot villantott arról, hogy a kritikák ellenére milyen szép ívben repül felfelé a kék madár.