A bevételek kétharmada öt szereplő kezében összpontosul a több mint 64 milliárd dollárosra becsült online hirdetési piacon. A Google fölénye idén is nyomasztó, de az összkép lassan megváltozhat.
Az online hirdetések jelenlegi rendszer első pillantásra nem kedvez a kisebb oldalaknak és blogoknak, hiszen a költések 64 százaléka öt nagyvállalat zsebében landol, és a maradékon is számtalan szolgáltatóval kell osztozni. Annyiban viszont reményteli a helyzet, hogy ezek az arányok korábban még kedvezőtlenebbek voltak: a "futottak még" kategória jókora, 23 milliárd dolláros szelete tulajdonképpen az elmúlt évtizedben nőtt ki a semmiből.
A piacot továbbra is a Google uralja, ám középtávon több dolog is módosíthatja az erőviszonyokat. Ezek közül a legfontosabb, hogy a Facebook csak nemrég kezdett pénzt csinálni a saját platformjából, és már ebben a korai szakaszban is az AOL vagy a Microsoft súlycsoportjában játszik – valószínű, hogy belátható időn belül a digitális hirdetési piac második legnagyobb szereplőjévé növi ki magát. A Microsoft, a Yahoo és az AOL nemrég bejelentett értékesítési partnerségétől már kevésbé várhatók földcsuszamlás-szerű változások, de a három vállalat mégiscsak a piac 15 százalékát uralja, így az együttműködésnek biztosan lesz némi hatása az erőviszonyokra.

Annak lehet hasznos a mesterséges intelligencia, aki nélküle is el szokott boldogulni

Az MIT kutatói egy nyáron közzétett vizsgálatukban újra igazolták, hogy ha az MI-eszközökre támaszkodva kevesebbet használjuk az agyunkat, akkor az nem meglepő módon egyre gyengébb teljesítményre lesz csak képes.
 
A mesterséges intelligencia nemcsak az alkalmazásfejlesztést gyorsítja. Hasonló hatékonysággal támogatja a kiberbűnözőket is.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.