Microsoft: tudjuk, hogy sokan utálják az Internet Explorert!
Bátky Zoltán2012.03.22.
A Microsoft évek óta egyre kevesebb sikerrel próbálkozik azzal, hogy a Firefoxra, Chrome-ra és egyéb böngészőkre átszokó felhasználókat meggyőzze saját böngészője nagyszerűségéről. Egy új webes kampánnyal most furcsa fordulatot vett a redmondi vállalat hangvétele.
Hirdetés
Furcsa tud lenni, amikor valaki folyton azt bizonygatja, hogy a terméke mennyivel jobban működik, mint a versenytársak megoldásai, miközben tisztán látható, hogy a tények mást mutatnak. Ezek a tények jelen esetben az Internet Explorertől egyre nagyobb arányban elforduló felhasználókat jelentik - a meredeken csökkenő részesedés ellenére a Microsoft eddigi kommunikációja mintha tudomást sem vett volna a népszerűség elvesztéséről. Sokak szerint a faramuci helyzet valahogy úgy nézett ki, mint a Monty Python csoport egyik klasszikus jelenete, amelyben Atlantisz vezetői még fulladozva sem ismerik el a sziget süllyedését.
Imádják utálni ■A szokásos fellengzős kommunikációs megoldásokat hátrahagyva egy érdekes kísérlettel, szinte 180 fokos fordulattal próbálkozik most a Microsoft az Internet Explorer felvirágoztatására. A nemrég elindult browseryoulovedtohate.com webcím jelentése: a böngésző, amelyet imádtál utálni. Ezek szerint Redmondban végre szabad kimondani a tényt, hogy bizony a felhasználók többsége nem szereti az IE-t.
Ráadásul annyira szabad, hogy egyenesen az új kampány vezérelve lett az emberek általános elutasítása. A Microsoft egyenesen humorossá vált a weblap egyes üzeneteiben, ahol egykor kedvelt, majd sokáig elfeledett, majd újra divatossá váló dolgokkal példálózik. Egy viccesnek szánt grafikonon szerepel például a tablet, amely Mózes táblái után évezredes eltűnés után a táblagépek formájában ismét mindenki kedvence lett, vagy épp a madár alapú kommunikáció, amely a galambposta eltűnése után a Twitter formájában éledt újjá.
A weboldal egyik videójában, amely egy pszichológusnál játszódik és egy "mániákus Internet Explorer-letörlőről" szól, még az a klasszikus mondat is elhangzik, amelyet a legtöbb IE-ellenző valóban állít, miszerint a Microsoft böngészője csak arra jó, hogy más böngészőket letöltsünk vele a Windows telepítése után.
Innen szép nyerni ■Az új megközelítésre (vagy sokak szerint a csodára) szüksége is van a Microsoftnak, jobban mint eddig bármikor. A StatCounter Global Stats adatai szerint az Internet Explorer részesedése a böngésző eddigi történetének mélypontjára jutott. Nemzetközi szinten már csak a böngésző-torta 35,5 százalékos szeletét birtokolja (így egy év alatt 10 százalékot zuhant a népszerűsége), de egyes régiókban még ennél is siralmasabb a helyzet. Magyarországon a tavaly februári 22 százalékról mára mindössze 14,75 százalékra esett vissza a hajdan egyeduralkodó böngésző támogatottsága.
A cég egy szintén japán kutatási projektből igyekszik kereskedelmi forgalomban kapható terméket varázsolni. A Sensia Technology szövetének különlegessége, hogy külön meghajtó elemek nélkül képes hangok kibocsátására.
Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.
a melléklet támogatója a One Solutions
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.