Az új webkettes sikersztori lassan Magyarországra is begyűrűzik. A kedvezményekért csoportokat alakító vásárlókra építő szolgáltatások első képviselői a napokban nálunk is megjelentek.
A közösségi vásárlás fogalmát nemzetközi szinten talán a GroupOn ismertté válásával hallották először legtöbben. A 2008-ban elindult vállalkozás naponta helyi ajánlatokat tesz közzé: a szokásosnál sokkal olcsóbb szolgáltatásokat, például félárú éttermi vacsorát kaphat bárki, ha kellő számban áll össze másokkal egy megadott időszak alatt.

A konstrukció annyira sikeresnek bizonyult, hogy a GroupOn nevét manapság már a Twitterrel, Facebookkal egy szinten emlegetik. Csupán idő kérdése volt, hogy Magyarországon is felbukkanjanak hasonló megoldások, bár némi "west-balkáni" félelmekkel biztosan meg kell majd küzdeniük.

Hajts a bónuszokért A héten elstartolt Bónusz Brigád sok tekintetben a GroupOn magyar leképezése. Napi kiemelt akcióra fókuszálnak: nyitólapjukra naponta kikerül egy-egy speciális ajánlat, ahol láthatjuk a felkínált szolgáltatás vagy áru eredeti árát, valamint azt is, mennyibe kerül ugyanez akkor, ha az előre meghatározott számú felhasználó jelzi vásárlási szándékát.

Az ajánlatok lejárati ideje pár napos: cikkünk írása idején egy népszerű pálinkázó kínálatából adnak 50 százalékos kedvezményt, ez az akció egy hétig tart, és húsz vásárló fölött lép érvénybe. "A Bónusz Brigád rendszere azon alapszik, hogy mind a vevő mind pedig az eladó (szolgáltató) megtalálja számítását úgy, hogy az adásvétel minden eleme átlátható, követhető, mérhető" - olvasható a szolgáltató weboldalán. A hirdetőnek (tehát az ajánlattevőnek) maga a hirdetési felület jelent előnyt, hiszen az akció során jóval nagyobb is lehet a hírverés miatti marketing-érték, mint az ajánlatban felkínált kedvezmény. A vásárlók pedig valóban jól járhatnak, hiszen mindenféle kényszer, vagy extra elvárás nélkül, tisztán a közösség létszáma alapján kapják a kedvezményt.


Nem pilótajáték Itthon minden bizonnyal belejátszhat az új őrület elterjedésébe a kilencvenes évek elejéről bennünk ragadt félelem: csak nem ez is valamilyen piramisépítő humbug, valami olyasmi, ahol másokat kell akaratuk ellenére beszervezni és vásárlásra bírni? Vajon ha én is jelzem a vásárlási szándékomat, akkor azt a terméket közösen veszem a húsz másik jelentkezővel, és osztozkodnom kell velük? Mire kötelez egy ilyen oldal, amit én magam nem akarnék?

A pár hete elindult Veddvelem.hu indulását talán még egy fokkal erősebben hátráltathatja az efféle hozzáállás, itt ugyanis nem egy-egy központilag elindított akció köré szerveződhetnek vásárlók, hanem maguk a felhasználók is önszerveződésbe kezdhetnek. Természetesen itt sincs szó semmilyen trükközésről, bár a felhasználók többsége még csak ízlelgeti az új lehetőséget. Vannak, akik csak egy újabb apróhirdetési módként fogják fel a honlapot, és a toborzásokat is inkább kereskedők indítják. Az egyelőre mindenki számára ingyenes szolgáltatás a későbbiekben a kínálati oldal képviselői számára válik fizetőssé, a vevők továbbra is ingyenesen használhatják majd.

Szemüveg-csuklópánt kombóval irtja a dzsungelt a Meta a konzumer MI útjából

Mark Zuckerberg 799 dolláros mesterségesintelligencia-szemüveget és egy olyan csuklópántot is bemutatott, ami hozzá csatlakoztatva érzékeli a finom kézmozdulatokkal adott utasításokat, és szerinte nyugdíjba küldi majd a billentyűzeteket, az egereket, sőt az érintőképernyőket is.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.