A hazai kiskereskedelmi forgalom egésze szempontjából két nehéz év után 2011-ben némi javulás látszott, hiszen a forintban mért forgalom bár csekély mértékben, de nőtt, meghaladva ezzel a 2008. évi szintet. A gyakorlatilag stagnálásnak tekinthető növekedéssel szemben az internetes kereskedelem az elmúlt időszakban is évről évre egészséges arányban tudott növekedni - derül ki a most nyilvánosságra hozott Jelentés az internetgazdaásgról című kutatásból.
Van hová nőni ■ A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérése nagyjából hasonló számokat közöl, mint a szintén a héten publikált, szintén webshopok között végzett kutatás. A tavaly realizált nagyjából 155 milliárd forintos forgalom immár a teljes hazai kiskereskedelmi költés 2,4 százalékát adja. Ez természetesen még mindig túl kevés ahhoz, hogy a teljes képen érdemben változtatni tudjon ez a növekedő szegmens. Ugyanakkor azt is érdemes megjegyezni, hogy az egyre nagyobb internetes lefedettség mellett maga a válság is fűti az e-kereskedelem növekedését, hiszen az interneten nagyon könnyen összehasonlíthatók az árak, így itt a legkönnyebb a lehető legjobb ajánlatot felkutatni.
A
magyarországi internetes kiskereskedelmi forgalom (millió Ft)
Ennek megfelelően nem meglepő az a csaknem 80 százalékos arány, amely az internetet vásárlást megelőző információszerzésre használók csoportját mutatja. 2011 végén az elmúlt egy évben online vásárlók száma 1,4 millió fő volt, ami a 14 év feletti internetezők nagyjából egyharmada. Ez az arány Csehországban jóval magasabb, de például Romániában alacsonyabb. (Legalábbis a mostani tanulmány készítői szerint. Egy másik, néhány hónappal ezelőtti felmérés pont arra mutatott rá, hogy Románia sok szempontból fejlettebb az e-kereskedelemben hazánknál.)
A kutatásból kiderül, hogy online vásárolni megéri: nem csak az árakat lehet könnyen ilyen módon összehasonlítani, sok kereskedő az elektronikus csatornán keresztül értékesített termékekre kedvezményt nyújt, illetve valamilyen többlet értéket csomagol ahhoz.
Internet és kutyagolás ■ A magyar fogyasztók árérzékenységét semmi sem mutatja jobban, minthogy az internetes áruházak körében évek óta fokozatosan növekszik a személyes átvétel aránya. Mindez nem jelenti azt, hogy a futárszolgáltatok által kézbesített csomagok mennyisége csökkenne (sőt nő), csak azt, hogy az internetes vásárlók folyamatosan bővülő tábora inkább a szabadidejének egy részét áldozza fel a termékek átvételére, mintsem hogy a kiszállítást válassza. Ennek köszönhetően az elmúlt két évben igen sikeresek lettek az úgynevezett Pick Pack Pontok, amelyek jelenleg az ország 87 településén nyújtanak átvételi lehetőséget a kiszállítási költséget sokallóknak. Ugyanakkor egyre több, korábban csak online módon értékesítő kereskedő üzlethelyiséget nyit, hogy nála lehessen a terméket átvenni.
Az internetes bankkártyás fizetés aránya évről évre növekszik, de még mindig csak 5 százalékát teszi ki az összes fizetési módból a kiskereskedelmen belül (a szolgáltatásokat is hozzátéve az arány jelentősen javul, megközelítőleg 12%-ra). A leggyakrabban használt fizetési mód az online kiskereskedelemben ugyanakkor változatlanul az utánvét, mutatva, hogy a magyar fogyasztók többsége akkor fizet a legszívesebben a termékekért, amikor azt átveszi.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak