Bár gyakorlatilag mindenki kész tényként kezelte a közösségi vásárlás legnagyobbjának beolvasztását, a Groupon úgy döntött, hogy a felajánlott hatalmas összeg ellenére is független marad.
Hirdetés
 
A legújabb webkettes divat, a közösségi vásárlás az internetes "nagyhatalmak" egyikét sem hagyta hidegen. A Groupon, mint az új trend zászlóvivője először a Yahoo célkeresztjébe került, ám az 1,7 milliárd dolláros ajánlatra gyorsan nemleges válasz érkezett. A jóval tőkeerősebb és rámenősebb Google viszont egyre csak srófolta felfelé az árat, így a szakértők egytől egyig biztosra vették, hogy az üzlet létrejön.

Nem leszek sohasem a játékszered
A Google legelső ajánlata 2,5 milliárd dollárról szólt, és már akkor sikerült "belső informátorokra" hivatkozva mindenhol kész tényként tálalni a Groupon beolvasztását. Bár a Yahoo ajánlata után még az volt az indok, hogy a Groupon minimum hárommilliárdosra taksálná saját magát, mindenki úgy vélte, a Google ostromának nem lehet sokáig ellenállni, és az ajánlott summa is közel áll a vevő elképzeléseihez.

Ehhez képest december legelső napján már arról írtak a legfontosabb források (köztük olyan nevek, mint a The New York Times), hogy a keresőóriás gyakorlatilag mindent bevetve frontális támadást indított, és a megajánlott összeg dupláját is hajlandó lenne kifizetni a Grouponért. Az AllThingsDigital pedig lezárt ügyletként tálalta a bevásárlást, és egyenesen hatmilliárdos árat emlegetett.

Korábbi írásaink a Groupon körüli találgatásokról:
A Google beszáll a közösségi vásárlásba?
Története legnagyobb felvásárlása előtt a Google

Van még feljebb Ehhez képest mindenkit meglepett a Groupon döntése: a vállalat nemet mondott a hatmilliárdra, és továbbra is függetlenként szeretné folytatni a gyümölcsözőnek ígérkező üzletág kiaknázását. Most persze minden szakértő azon gondolkodik, van-e egy még nagyobb vevő a háttérben, bár a piacot ismerve keveseknek állhat rendelkezésére ekkora tőke egy hasonló ajánlathoz, így pedig egyetlen magyarázat marad: a közösségi vásárlásban a trend legfontosabb szereplője még a mostaninál is nagyobb potenciált (és sokkal több bevételt) lát a közeljövőben.

A vízalatti robotflották kommunikációjában készül nagy dobásra egy izraeli startup

A Skana Robotics SeaSphere szoftvere egy régi problémát oldana meg a felszín alatt működő, pilóta nélküli járművek valós idejű adatmegosztásának biztosításával.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.