Májusban tovább emelkedett több webes "alapvetés" látogatottsága: a Google egy meggyőző számmal vezet, de a versenytársak is egyre gyorsabban nőnek.
Hirdetés
 
Májusban egymilliárd egyedi felhasználó látogatta meg a Google valamilyen weboldalát a comScore elemző vállalat felmérése szerint. Amikor a comScore 2006-ban először vizsgálta a felhasználók netezési szokásait és a leglátogatottabb oldalakat, a Google még "csak" 496 millió egyéni látogatóval büszkélkedhetett, öt év alatt sikerült a duplázás.


Hárman a csúcson A Google weboldalainak látogatottsága az előző év májusához képest 8,4 százalékkal nőtt, ám a dobogó második és harmadik fokán álló vetélytársak növekedési üteme még ennél is gyorsabb. Az ezüstérmes Microsoft 905 millió egyéni felhasználója 15 százalékos emelkedést jelent, a harmadik helyen álló Facebook viszont még erre is rádupláz: a 714 millió havi egyéni látogató 30 százalékos növekedés tavalyhoz képest.

Az Egyesült Államokon belül még más az állás, ott ugyanis még él és virágzik a Yahoo: az egykor világszerte is szebb napokat látott szolgáltatást májusban 188,8 millióan látogatták, a Google 180 millióval, a Microsoft pedig 179,8 millióval csúszott le az amerikai első helyről.

Beleborulunk a közösségbe
A comScore hivatalos blogja szerint könnyen mérhető az a folyamat is, ahogy a felhasználók egyre több időt töltenek közösségi oldalakon. 2007 nyarán még a teljes internetezési időnk 8 százalékában nézegettük egymás adatlapjait különféle szolgáltatásokban, idén májusban viszont már duplaennyire, a teljes online időtöltésünk 16 százalékára növekedett a Facebook és társainak használata.


Kidurranhat a közösségi lufi? [infografika]
Elképesztő árfolyamon mehet tőzsdére a Facebook
A közösségi média a tőzsde új nyertese?

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.