A Magyar Telekom ma kiadott negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a szolgáltató nehéz periódusának nincs vége, ám néhány biztató jel azért akad.
Hasonlóan a többi távközlési céghez, a Magyar Telekomnál sem ezek a hónapok lesznek kirakva a vállalat legszebb pillanatait megörökítő tablóra. A különadó, az egyes szegmensekben tapasztalható hatósági és természetes árcsökkenés mellett a folyamatosan visszaeső vezetékes bevételekkel és az egyre borúsabb gazdasági klímával is meg kell küzdenie a cégcsoportnak.

Egyre kevesebb A csoportszintű bevételek 1,7 százalékkal mérséklődtek az idei harmadik negyedévben 2010 azonos periódusához képest. A hangalapú kiskereskedelmi bevételek minden piacon csökkentek a kedvezőtlen gazdasági környezet és a Macedóniában erősödő mobil verseny következtében. A magyarországi mobil végződtetési díjak 2010 decemberében történt csökkentése miatt mérséklődtek a mobil nagykereskedelmi bevételek, amit részben ellensúlyozott a TV és a mobil szélessávú valamint a rendszerintegrációs és információtechnológiai szolgáltatásokból származó bevételek növekedése - áll a társaság közleményében.

A hazai piacra szűkítve a vizsgálódást azt látni, hogy a szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek éves összevetésben 2,6 százalékkal 106,3 milliárd forintra csökkentek, a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírást megelőző eredmény (EBITDA) ötödével, 33,4 milliárd forintra csökkent. Az EBITDA ráta pedig meglehetősen alacsony, 31,4 százalékos volt 2011 harmadik negyedévében. A működéshez kapcsolódó EBITDA ráta 44,3-ról 42,1 százalékra csökkent a magas jövedelmezőségű hangalapú bevételek csökkenése és a készüléktámogatások emelkedése következtében.

Fény az alagút végén A nem túl rózsás helyzetet itt-ott árnyalja némi pozitívum is. Például a vezetékes piac sok-sok éve tartó, folyamatos hanyatlását, ha megállítani nem is, de mérsékelni tudták az elmúlt időszakban. Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató szerint a vezetékes szegmensben az év elején bevezetett Hoppá fix havidíjas díjcsomag beváltotta a hozzá fűzött reményeket, így szeptemberre a vezetékes vonalak csökkenése az egy évvel korábbi 9 százalékról 6-ra mérséklődött.

Szintén előremutató a tévészolgáltatások, ezen belül is az IPTV-előfizetések iránt megmutatkozó fokozott kereslet. A szegmensből származó bevétel közel 9 százalékot nőtt és az előfizetőink száma szeptember végére meghaladta a 773 000-et, amin belül sok ügyfél migrált kábel TV-ről IPTV-re.

A mobil bevételek alig haladták meg a 60 milliárd forintot a harmadik negyedévben, ami kétszázalékos csökkenést jelent 2010-hez képest. Ennek oka az árszint csökkenése, amit az ügyfélszám kismértékű emelkedése, a mobil forgalom növekedése, valamint a szerződéses ügyfelek arányának folyamatos bővülése sem tudott ellensúlyozni.

10 vásárlóból 7
már nem hagyományos, hanem okostelefont választ a Magyar Telekomnál.
A nem hangalapú bevételek azonban több mint 5 százalékkal emelkedtek a mobil szélessávú előfizetések közel 58 százalékos növekedésének következtében. A készülékértékesítésből és aktiválásból származó bevételek 10,5 százalékkal emelkedtek annak köszönhetően, hogy nőtt a drágább okostelefon értékesítések aránya. A cég közlése szerint ma már 10 eladott készülékből 7 okostelefon. Ez egyébként előrevetíti a mobilinternetből származó bevételek folyamatos emelkedését is.

Maradnak a célszámok A romló gazdasági környezet miatt a vállalat továbbra is óvatos a teljes évre vonatkozó előrejelzéssel, de mindezek ellenére a korábbi célkitűzéseknek megfelelően továbbra is arra számítanak, hogy 2011-ben a bevételek 3-5 százalékkal, a működéshez kapcsolódó EBITDA 4 százalékkal, a beruházások pedig megközelítőleg 5 százalékkal csökkennek éves összevetésben.

Harcol a körülményekkel a Magyar Telekom
Telenor-negyedév: nem jó, de volt már rosszabb is

Sztrájkba kezdenek a videójátékok szinkronszínészei az MI miatt

A hollywoodi színészek és a játékkészítő stúdiók képviselői közel álltak a megállapodáshoz, ám a generatív algoritmusok jelentette problémákat egyelőre nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.