A napokban kirobbant rágalmazási botrány mögött természetesen nem a két nagyvállalat egója áll: a hirdetési bevételekért, a webes reklámpiaci elsőségért folyik a harc a Facebook és a Google között.
A héten robbant ki egy újabb botrány a Facebook háza tájáról: a közösségi oldal egy PR cég közreműködésével próbált újságítókat és bloggereket felkérni arra, hogy a Google adatkezelését elmarasztaló hírekkel és bejegyzésekkel ássák alá a keresővállalat hírnevét. Az egyik felkért blogger azonban nyilvánosságra hozta levelezését a kampányt kezelő Burson-Marsteller ügynökség munkatársával. Innentől már nem tartott sokáig felgöngyölíteni a szálakat, amelyek a Facebookig vezettek.

A közösségi oldal szóvivője természetesen tagadta, hogy szándékos lejáratókampányra adtak volna megbízást, szerinte félreértésről van szó. A Facebook állítólag csupán arra akarta felhívni a figyelmet, hogy a Google Social Circles szolgáltatásában jogtalanul használják fel a közösségi oldal felhasználóinak adatait. Bármi is az igazság, a szájkarate a gyorsan feltörekvő Facebook és a domináns Google háborújának egy újabb csatája, amely a webes hirdetési dollárokért folyik.


Az óriás és a feltörekvő A Google jó ideje uralja az internetes reklámpiacot. Az AdWords és az AdSense segítségével a kereső-alapú hirdetések miatt 2010-ben az amerikai online reklámozás terén 38,9 százalékos részesedést hozott össze, az idei évre pedig 43,5 százalékra nőhetnek az elemzői vélemények szerint.


A Facebook viszont hatalmas ütemben növekszik a hagyományos (bannerek vagy szöveges dobozok formájában megvalósított) hirdetés terén. Ebben a szegmensben gyakorlatilag évek óta jobban állnak, mint a Google, amely idén az előrejelzések alapján valamivel 12 százalék fölötti részesedést tud összeszedni, a Facebook viszont a 22 százalékot közelíti meg.


A Google most nekiállt bevezetni saját, új közösségi megoldását: a béta-fázisban működő +1 ráadásul pont a hirdetési bevétel szempontjából legerősebb kereséshez ad "közösségi élményt". Épp ezért az eddig dinamikusab fejlődő Facebook minden bizonnyal erős késztetést érez arra, hogy minden lehetséges fórumon a Google ellen hangolja a felhasználókat.

A Google és a Facebook helyett a Microsofté a Skype
Pár napot élt csak a Facebookos telefonálás
+1, avagy így lájkolunk Google-módra

Mikrovállalkozót csinált chatbotjából az Anthropic

A házon belül lefolytatott kísérleti projekt során az algoritmus stabilan szállította a furcsábbnál furcsább megoldásokat. A cég igyekszik az itt leszűrt tapasztalatokat a modellek fejlesztésénél kamatoztatni.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.