A MasterCard közleménye szerint az elmúlt 12 hónapban jelentősen nőtt a bankkártyák internetes használata Magyarországon. Miközben az egy évvel korábbi adatokhoz képest a hagyományos, üzletben történő kártyás vásárlások is 15 százalékkal nőttek, az internetes tranzakciók aránya ennél háromszor gyorsabb bővülést mutat.
Jelenleg körülbelül minden tízedik magyar bankkártya-tulajdonos használja rendszeresen online vásárlásnál a kártyáját. A részletesebb elemzésből az is kiderült, hogy azért az országhatárt még így is ódzkodnak átlépni a fogyasztók. A vásárlások többsége ugyanis hazai portálokon realizálódik.
Karácsonyi áttörés ■ A megnövekedett vásárlási kedv mögött a MasterCard szerint két alapvető indok húzódik meg. Az egyik, hogy a tavalyi karácsonyi szezon alatt sok kártyabirtokosnál „megtört a jég”, és első ízben vásároltak interneten keresztül az ünnepekre. A másik ok az előbbi következménye is egyben, hiszen a bankkártya-társaság tapasztalatai szerint az első lépés megtétele után a többség már bátrabban és rendszeresen használja ezt a megoldást.
A "jó gazda" szemlélet menti meg az MI-költségvetést
A 4iG IT minden lehetőséget biztosít ügyfeleinek ahhoz, hogy a FinOps eszközeivel teljes körű kontrollt gyakorolhassanak IT-költéseik felett – még akkor is, ha a mesterséges intelligencia miatt új, nehezen becsülhető, dinamikusan változó költségstruktúrákat kell kezelniük.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak