Az elmúlt egy évben ugrásszerűen megnőtt hazánkban az interneten keresztül végrehajtott bankkártyás vásárlások száma – közölte a MasterCard. A cég adatai szerint jelenleg a kártyatulajdonosok 10 százaléka vásárol rendszeresen a világhálón.
Hirdetés
 

A MasterCard közleménye szerint az elmúlt 12 hónapban jelentősen nőtt a bankkártyák internetes használata Magyarországon. Miközben az egy évvel korábbi adatokhoz képest a hagyományos, üzletben történő kártyás vásárlások is 15 százalékkal nőttek, az internetes tranzakciók aránya ennél háromszor gyorsabb bővülést mutat.

Jelenleg körülbelül minden tízedik magyar bankkártya-tulajdonos használja rendszeresen online vásárlásnál a kártyáját. A részletesebb elemzésből az is kiderült, hogy azért az országhatárt még így is ódzkodnak átlépni a fogyasztók. A vásárlások többsége ugyanis hazai portálokon realizálódik.

Karácsonyi áttörés A megnövekedett vásárlási kedv mögött a MasterCard szerint két alapvető indok húzódik meg. Az egyik, hogy a tavalyi karácsonyi szezon alatt sok kártyabirtokosnál „megtört a jég”, és első ízben vásároltak interneten keresztül az ünnepekre. A másik ok az előbbi következménye is egyben, hiszen a bankkártya-társaság tapasztalatai szerint az első lépés megtétele után a többség már bátrabban és rendszeresen használja ezt a megoldást.

Nem garasoskodnak az online vásárlók
Egyre többen vásárolnak itthon is mobilról

A cég MTI-hez eljuttatott közleményében azt is hangsúlyozza, hogy reklamáció, hibás teljesítés esetén a magyar jogszabályok a kártyabirtokost védik, ezért az internetes vásárlással kapcsolatos ilyen jellegű aggályok alaptalanok.

 

Mélyrepülésben a magyar vállalatok innovációs aktivitása

A K&H legutóbbi innovációs indexe alapján a hazai cégek rendkívül óvatosak, és egyre kevesebb erőforrást fordítanak új termékek, szolgáltatások és digitális megoldások fejlesztésére, ami hosszú távon versenyképességi problémákkal járhat.
 

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT A PROJEKTMENEDZSMENTRŐL TUDNI KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, hibrid működésről, elosztott csapatokról, kulturális gapek kezeléséről. Exkluzív információk képzésekről, munkaerőpiacról, kereseti és karrierlehetőségekről.

2025.03.18. Symbol Budapest

RÉSZLETEK »

Nem csak technológiai, hanem kulturális változást is jelent az átállás – többek között erre is tekintettel kell lenni az obszervabilitás széleskörű alkalmazása során.

a melléklet támogatója a Dynatrace

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.