Csak a hirdetésekből 1,86 milliárd dollárt kaszált a Facebook 2010-ben: az előző évhez képest ez több mint egymilliárdos növekedést jelent. Nem rossz fejlődési ütem egy hétéves vállalkozástól...
Hirdetés
 
Az eMarketer jelentése szerint az 1,86 milliárd dolláros bevétel kizárólag a hirdetésekből származik, ebben az összegben nincsenek benne olyan - szintén egyre jobban jövedelmező - források, mint például a virtuális fizetőeszközök. Ha minden pénzcsapot beleszámolunk, nagyon valószínű, hogy a Zuckerberg-birodalom 2010-es összbevétele elérte, vagy talán meg is haladta a kétmilliárdos küszöböt.

Dől a lé A Facebook oldalain manapság 50 milliárd hirdetés jelenik meg havonta: ahhoz képest, hogy a legnépszerűbb közösségi oldal az indulást követően viszonylag sokáig küszködött azon, hogyan váltsa pénzre a népszerűséget, mára az elemzők elvárásait meghaladó bevételnövekedést produkál.

A tavaly nyáron, amikor a 2009-es évi teljes bevételről szóló hírek napvilágot láttak, a 800 millió dollár hallatán a szakértők egymilliárdot jósoltak: ennek gyakorlatilag a dupláját hozta a Facebook év végére. Az óriásvállalatok által indított kampányok (például a Coca Cola vagy a Procter & Gamble akciói) 740 millió dollárt hoztak a Facebook konyhájára, de a bevétel 60 százalékát a pénzügyi elemzők szerint a kis- és középvállalatok hozták, mégpedig az "önkiszolgáló hirdetések" segítségével.

800 millió dollárt kaszálhatott 2009-ben a Facebook
Hússzorosára nőhet a Facebook bevétele
A Facebook sorban eszi az országokat

Előre! Az idei évben a szakértők szerint még tovább nő a hirdetések mellett az egyéb területekről származó bevétel szerepe. A Facebook Credits népszerűsége egyre nő, a játékokban és egyéb beépülő alkalmazásokban beváltható virtuális fizetőeszközből pedig dolláronként 33 centet keres a Facebook.

2011-re várják azt is, hogy a közösségi oldal erősebben ráfekszik a helyalapú szolgáltatásokra, a közösségi vásárlásra és természetesen az ezekben rejlő pénzügyi lehetőségekre is, kesztyűt dobva a Foursquare, a Google vagy a Groupon elé.

Mindeközben persze a hirdetési bevételek is tovább nőnek: szakértők szerint a 2010-es online hirdetési piac 5 százalékát hozta a Facebook az USA-ban, idén viszont már reális lehet az amerikai piac webes hirdetési bevételeiből akár 8 százaléknyi rész megkaparintása is.

A VMware bemutatta, hogyan csökkenthető a virtualizációs számla

Maga a cég derítette ki, hogy felülmérték a vSAN és a vSAN HCI hardverigényét. De ettől a lincencek nem lettek olcsóbbak.
 
Hirdetés

A "jó gazda" szemlélet menti meg az MI-költségvetést

A 4iG IT minden lehetőséget biztosít ügyfeleinek ahhoz, hogy a FinOps eszközeivel teljes körű kontrollt gyakorolhassanak IT-költéseik felett – még akkor is, ha a mesterséges intelligencia miatt új, nehezen becsülhető, dinamikusan változó költségstruktúrákat kell kezelniük.

Hogyan lehet összehangolni a CAPEX és OPEX költségeket a FinOps módszerekkel?

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.