Magyarország bruttó hazai termékéhez több mint 1000 milliárd forinttal járult hozzá az internet és az ehhez kapcsolódó tevékenységek 2010-ben. A 3,9 százalékos arány jobb a fejlett országok átlagánál is.
Az internet hazai össztermékből való közel 4 százalékos részesedése igen előkelő helyre teszi hazánkat a technológia üzleti célú kihasználásában, de ennek ellenére a kisvállalkozások körében még bőven van hová fejlődni.


Vegyes eredmény  A héten egy sajtóbeszélgetés keretében bemutatott McKinsey-tanulmány fenti grafikonjából jól látszik, hogy Magyarország mind a fejlett, mind a feltörekvő országokkal való összevetésben biztató mutatóval rendelkezik. Ezt elsősorban az informatikai ágazat erős exportjának köszönheti. A lakosság internetes fogyasztása ugyan szép ütemben emelkedik, de a webes költések még mindig csak csupán a teljes kiadás egy százalékát teszi ki.

Az elektronikus kereskedelem fejlődéséhez jó alapot nyújt az, hogy a társadalmon belül relatíve magas az internethez köthető készségek szintje, valamint a tanulmány pozitívumként említi a fejlett csomagszállítási rendszert is. Problémát okoz viszont az, hogy itthon az online fizetési képesség (és az ezekbe vetett bizalom) jelentősen elmarad a fejlettebb országokban tapasztalható állapotokhoz képest. Szintén van hová fejlődnie a kis- és közepes vállalkozásoknak, amelyek jó része még mindig nem fedezte fel az internetben rejlő üzleti lehetőségeket.

Kiaknázatlan terep  A tavaly ez utóbbi elősegítésére létrejött Neten a Cégem kezdeményezés egyéves eredményeit bemutató sajtóbeszélgetésen idézték az Ipsos felmérését, miszerint a magyar kisvállalkozások több mint felének nincs céges honlapja, webshoppal pedig alig minden hatodik rendelkezik. Beszédes adat az is, hogy miközben az interneten vásárlók már majdnem fele használja bankkártyáját erre a célra, a megkérdezett, webshoppal rendelkező kereskedőknek csak az ötöde biztosítja ezt a lehetőséget. A hazai gyakorlatban még mindig nagyon erős a jelenléte a hagyományos banki átutalásnak és az utánvéttel történő vásárlásnak. Ha ezeket a megoldásokat az elkövetkező években sikerül kiegészíteni más, fejlettebb online tranzakciós lehetőségekkel, az nagyban elősegítheti a szektor további bővülését.

Itthon az e-kereskedelemben nem volt válság
Nem hisznek a webáruházakban a hazai vállalkozások
Neten a Cégem: kezdőcsomag kisvállalkozóknak

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.