Brutális ünnepi hajrá, az elemzőket is meglepő bevételek, és az első 50 milliárdos év: a Google-nek a számok szerint bejött 2012. Persze a részleteket megnézve már nem minden rózsaszín.
Tűkön ülve várták az informatikai szakértők a Google éves pénzügyi jelentését, hiszen idén a vállalat az első a nagy internetes cégek közül, amely beszámol teljes tavalyi évéről. Míg a hardvereket vagy épp szoftverlicenceket forgalmazók eredményeiről viszonylag könnyebb előrejelzéseket adni és pontos számokkal követni a piac alakulását, a jóval megfoghatatlanabb szolgáltatási és hirdetési világ alakulásáról csak ilyenkor lehet pontos képet alkotni. A Google például jól meg is lepte a kevesebbre számító elemzőket.


Sergey Brin a Google okos-szemüvegének prototípusában metrózik: kellenek
az új ötletek, mivel a bevételek terén még mindig egy lábon áll a vállalat


Kis karácsony? Nagy karácsony! A jelentés szerint egyértelműen az év végi, ünnepi szezon húzta fel leginkább a Google számait. Az utolsó tavalyi negyedévben a vállalat 14,42 milliárd dolláros forgalmat ért el, amely 36 százalékkal fejeli meg a 2011 végi eredményeket, a profit viszont megállt "szerény" 2,89 milliárdon, ami csupán 190 millió dollárral, 8 százalékkal magasabb az előző Q4-nél. Ez egyrészt azt is jelentheti, hogy szolgáltatásait (főleg hirdetéseit) összességében csak olcsóbban tudta eladni a cég, de akadnak azért komolyabb mínuszos területek is.

A legfontosabb ezek közül a Motorola Mobility, melynek felvásárlása - legalábbis közvetlen pénzügyi terkintetben - nem igazán sült el jól a Google számára, az egykori mobilcég teljesítményének következtében 353 millió dollárt kellett leírni veszteségként.

Összességében azonban a tavaly elért 50 milliárdos forgalom fontos mérföldkő, ilyen magas bevételt még nem ért el eddig a vállalat - 2011-ben az egész évet tekintve 38 milliárdon állt meg a számláló. A negyedéves 14,42 milliárd pedig az online piacot jóval kisebbre becsülő elemzőknek jelentett meglepetést, az előzetes várakozások ugyanis kétmilliárd dollárral kevesebbet jósoltak az év utolsó három hónapjára.

Apróbb egyenetlenségek Persze azért még így is akad fejcsóváló szakértői vélemény. Többen azt teszik szóvá, hogy a Google hirdetéseire vonatkozó cost per click érték, tehát a bevétel egy kattintásra vetített összege 6 százalékkal csökkent. Az sem túl jó hír, hogy Android és Nexus ide, Google TV oda, a bevételek elsöprő többsége még mindig az online reklámokból érkezik, az év végi 14,42 milliárdból pontosan 12,9.

Végül pedig azt is nehezebb kezelni, hogy a bevételek aránya egyre inkább elcsúszik az Amerikán kívüli területekre (az Egyesült Államokból az ünnepi negyedévben 6 milliárd folyt be a Google kasszáiba), így a cégnek vagy adózási trükköket kell bevetni, vagy a helyi szabályozások miatt kénytelen az óceánon innen hagyni bevételei egy részét.

Könnyen elfajulhat a Google és az EU vitája
Észak-Koreában keresgél a Google elnöke
Idén még nem lesz tömegtermék az okos Google-szemüveg

Az európaiak nincsenek elájulva az autókba költöző mesterséges intelligenciától

Egy felmérés szerint a többség érdekesnek tart bizonyos MI-alapú funkciókat, de sokan kockázatosnak tartják az új technológiát, és extra díjakat sem akarnak fizetni az ilyen szolgáltatásokért.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.