Hivatalosan valószínűleg szerdán jelent be a Facebook néhány, az oldallal kapcsolatos változtatást. Ezek között van a célzott hirdetések finomítása a felhasználók más oldalakon mutatott tevékenysége alapján.
Hirdetés
 

A Financial Times értesülései szerint a Facebook újabb változtatást eszközöl hirdetési gyakorlatában, a reklámozók legnagyobb örömére. A világ egyik legnépszerűbb közösségi oldala eddig is alkalmazta azt a hirdetés-elhelyezési technikát, ami a felhasználó viselkedéséhez igazítja a számára megjelenő hirdetéseket. Ennek lényege, hogy a felhasználó adatlapján található információk alapján a rendszer megpróbál releváns reklámokat adni. Hasonló elven működnek például a Google levelezőjében megjelenő hirdetések is.

Oszd meg, és uralkodj magadon | A változás abból áll, hogy nemsokára már nem kizárólag a Facebookon elérhető adatokkal fog dolgozni a rendszer, hanem azokat az információkat is figyelembe veszi, amikor egy másik oldal tartalmát ajánlja valaki ismerőseinek facebookos regisztrációján keresztül. Ilyenkor – azt feltételezvén, hogy az oldal tartalma tetszett az illetőnek – az adott weblap témái bekerülnek az érdeklődési körbe, így ezzel kapcsolatos reklámok is megjelennek majd a Facebookot böngészve.

Ahhoz, hogy ezekhez az adatokhoz hozzájusson a Facebook, a harmadik félnek el kell helyeznie az oldalán egy, a közösségi oldalhoz hasonló Tetszik (Like) gombot. Erre kattintva a felhasználó adatlapján ez bejegyzésként megjelenik, a kíváncsi ismerősök pedig megnézhetik, mi tetszett annyira.

A jognak asztalánál | A pénzügyi lap értesülései szerint a változásokat a szerdán kezdődő F8 konferencián fogják bejelenteni, amely a Facebook hagyományos éves rendezvénye. Mivel ez az új gyakorlat nem feltétlenül nyeri el a jogvédők tetszését, nem lehet csodálkozni azon, hogy a Facebook napokig hallgatásba burkolózott a bejelentéssel kapcsolatban, majd vasárnap megtört a jég, és a szóvivő néhány szóval próbálta hűteni a kedélyeket.

Minden, amit az F8-on bejelentünk azt célozza, hogy a fejlesztők és vállalatok egyre inkább közösségivé tudják tenni az internetet. Nem tervezünk és jelentünk be változásokat a reklámozási politikánkkal kapcsolatban – nyilatkozta a szóvivő.

Ennek ellenére a közösségi médiával behatóan foglalkozó Mashable is kész tényként találta a hírt. Hamarosan tehát eldől, hogy annyi más cég mellett a Facebook is beáll-e abba a sorba, ahol a netezési szokásainkat dokumentáló vállalatok állnak.

 

 

A bíróságot nehéz meghatni a ChatGPT mutogatásával

Eddig is voltak ügyek az MI-robot által összehazudott dokumentumokból, nemrég pedig kiderült, hogy a bírók a ChatGPT véleményére sem feltétlenül kíváncsiak.
 
Hirdetés

Miért szerette Bill Gates a lusta kollégákat? – A produktivitás öt új trendje az ITSM-ben

Egy konferencia, ahol a CIO-k új produktivitásjavító eszközöket és módszereket tanulhatnak. Márciusban jön a 9. META-INF Atlassian Day – nem csak Atlassian-ügyfeleknek!

Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.