Az Egyesült Államokban régóta keresnek technikai jellegű megoldásokat az ittas vezetők kiszűrésére, amelyek alkalmazása egy új javaslat szerint néhány év múlva már kötelező is lehet.

A nagy amerikai autóipari cégek és a közlekedésbiztonsági hatóság (NHTSA) az elmúlt évtizedben folyamatosan vizsgálta azokat a technológiai lehetőségeket, amelyekkel sikeresen lehetne visszaszorítani a befolyásolt állapotban való járművezetést, illetve az abból eredő baleseteket. A legutóbbi, 2017-es éves statisztika alapján majdnem 11 ezer amerikai vesztette életét az utakon olyan szerencsétlenségekben, amelyekben részeg sofőrök is szerepet játszottak; ez az emberi tragédiákon túl nagyságrendileg 200 milliárd dolláros kárt okozott a közösségnek, figyelembe véve az ilyen balesetek közvetett és közvetlen anyagi következményeit.

Az Egyesült Államokban most egy republikánus és egy demokrata szenátor közösen tervezi benyújtani azt a törvényjavaslatot, amelynek értelmében az autógyártóknak a következő évtized derekáig az ittas vezetést akadályozó technológiákat kellene telepíteniük új járműveikbe. Ez egész pontosan azt jelentené, hogy a kötelezettség a javaslat esetleges elfogadásától számítva négy éven belül lépne, és a törvény a szövetségi kormányt, az iparági szereplőket, a beszállítókat, az egyetemeket és más érintett szervezeteket is rászorítaná, hogy működjenek együtt egymással a megfelelően felszerelt autók lehető legkorábbi megjelenéséért.

A gyerekzár mellé jöhet a zéró alkohol funkció is

A politikusok meggyőződése szerint a jelenlegi helyzetben ennyi idő elég lesz a megfelelő megoldások piacosításához, törvényi szabályozásra pedig azért van szükség, mert égetően fontos problémáról van szó, az érintett gyártók viszont sokszor elutasítók a hasonló ajánlásokkal szemben. Ennek megfelelően az optimális eredményhez szükség lenne ugyan a gyártók támogatására is, de a szóban forgó technológiák bevezetését akkor is keresztül kell vinni, ha ez a támogatás valamilyen okból elmaradna. A javaslat fontos eleme egyébként, hogy a bevezetést előkészítő pilot program kidolgozását az illetékes szövetségi ügynökségekre bízza.

Az NHTSA a maga részéről összesen 50 millió dollárt invesztált a szóban forgó technológiák fejlesztésébe az elmúlt 10 évben, amelyeket Maryland és Virginia államban már most is valós forgalmi körülmények között tesztelnek. Itt olyan megoldásokról van szó, amelyek már azzal is képesek megmérni a sofőr véralkoholszintjét, hogy az megfogja a kormánykereket, másrészt különféle szenzorokkal monitorozzák a vezető légzését és szemmozgását, ami ugyancsak elárulhatja, ha valaki ittasan ül a volán mögé.

Ilyen készségekkel már a Volvo is próbálkozik, bekapcsolva a Volvo on Call szükséghelyzeti seglyszolgálatot vagy limitálva a jármű végsebességét abban az esetben, ha a sofőr a rendszer megítélése alapján részeg, fáradt, vagy vezetés közben a telefonjával szórakozik. Az NHTSA szerint hasonló eszközökkel egyetlen év alatt akár 7 ezer életet lehetne megmenteni egyedül az Egyesült Állmokban, különös tekintettel arra, hogy a számítógépek gyerekvédelmi funkcióihoz hasonlóan a szülők beállíthatnának a járműveken egy "zéró alkohol" programot, ami szükség szerint egyszerűen nem engedné vezetni a 21 éven aluliakat.

Közösség & HR

Az amerikai hadsereg most egyetemekkel keres kiber-kecskebűvölőket

Annyira komolyan gondolják, hogy a hadsereg egyik kutatóintézete több mint 6 millió dollárral finanszíroz egy ötéves kutatási projektet.
 
Jó hír: ehhez rendelkezésre állnak a megfelelő eszközök. Az általánossá váló távmunka még jobban ráirányította a figyelmet, hogy az adatok biztosítása nem csak a cloud szolgáltatók, hanem legalább akkora részben a megrendelők felelőssége is.

a melléklet támogatója a Servergarden

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.