A Waberer's vezetői az Egyesült Államokban tárgyaltak Muskék elektromos kamionjainak teszteléséről és európai bevezetésének lehetőségeiről.

Múlt héten Varga Mihály vezetésével magyar küldöttség járt az Egyesült Államokban, amely többek között a Teslával és az Amazonnal is tárgyalt. A pénzügyminiszter tárgyalásairól nem sok konkrétumot lehetett megtudni, most azonban egy fontos infó kiderült. A küldöttségben szintén részt vevő Waberer's menedzsmentje a Tesla központjában a cég elektromos kamionjainak teszteléséről és európai bevezetéséről tárgyalt, sőt a magyar cég vezetői ki is próbálták a Semit (a fenti képen Lajkó Ferenc vezérigazgató látható a Tesla nyergesvontatójával). Mint a Waberer’s közleménye írja, a két vállalat közötti tárgyalások folytatásáról is egyeztettek. Azt azonban nem hozták nyilvánosságra, hogy milyen szintű vezetőkkel sikerült találkozniuk.

A Tesla tavaly novemberben mutatta be Semi nevű elektromos kamionját. A nyergesvontató egészen impozáns paramétereket vonultat fel. Mindössze 20 másodperc kell ahhoz, hogy 36 tonna rakománnyal nulláról 100 kilométer/óra sebességre gyorsuljon, vontatmány nélkül pedig ehhez csak 5 másodperc kell. A 100-as tempót tartva egy töltéssel 800 kilométert tud megtenni, de az Elon Musk által csak "megacharger"-ként emlegetett, napenergiával működő szupertöltő, amivel fél óra alatt lehet feltölteni a kamion akkumulátorait, további 600 kilométerrel növeli a hatótávot.

Alapfelszereltség az autopilot funkció, amellyel képes több Semi vonatszerű konvojként haladni. Emellett a Tesla azt ígéri, hogy nyergesvontatója 1,6 millió kilométert fut meghibásodás nélkül.

Egy jó hírnek jó...

Az elektromos hajtás rohamos terjedését látva nem lenne rossz döntés, ha a legnagyobb magyar szállítmányozási cég elmozdulna az elektromos hajtású kamionok irányába (már ha például a Tesla Semi a gyakorlatban is hozza az impozáns paramétereit), hiszen ezzel kapásból 20 százalékkal lehetne csökkenteni az autópark fenntartási költségeit.

Ennek ellenére a tárgyalás valószínűleg nem több tapogatózásnál – eddig ugyanis nem került nyilvánosságra olyan, a cég távlati stratégiáját bemutató anyag, amelyben felmerült volna akár Tesla, akár más gyártmányú elektromos kamionok rendszerbe állítása. Ugyanakkor a vállalat demonstratív nyitottsága a kormánynak is jól jöhet: az Európában felépíteni tervezett Tesla-gyárért folyó versenyfutásban erősítheti a magyar pozíciókat.

Az, hogy a Teslával történő tárgyalások nem jelentenek sokkal többet a "pozitív érdeklődésnél", az is mutatja, hogy maga az autógyár semmiféle közleményt nem adott ki a találkozóról.

Mindemellett a szállítmányozó vállalat egyelőre más problémákkal van elfoglalva. Mint a Portfolio írja, a cég részvényeinek árfolyama hónapok óta esik. A vállalat első negyedéves jelentése sem a legfényesebb, az árbevétel nőtt, de a profitabilitás csökkent.

Cloud & big data

Arcvonásaik alapján szúrja ki az ittas vezetőket a mesterséges intelligencia

Az ausztrál tudósok által alkotott technológia ránézésre is elég pontosan megmondja, ha valaki túl részeg ahhoz, hogy járművet vezessen.
 
Nincs automatikus és egyszerű út a felhőnirvánába, pedig a buktatók többségét viszonylag egyszerűen el lehetne kerülni.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.