Négy ajándékozóból három legalább egy informatikai eszközt berak az ünnepi bevásárlókosarába, derül ki egy friss amerikai kutatásból. A vágyak és a szándékok között azonban van némi különbség.
Hirdetés
 

Bár csak az Egyesült Államokban kérdezte meg az embereket a híres CES-t is szervező Consumer Technology Association (CTA), a szövetség megállapításai bírnak némi relevanciával a világ más fejlett régióiban is. Mint kiderült, a karácsonyi bevásárlólisták elengedhetetlen elemei lettek a különböző számítástechnikához szorosan kötődő eszközök és szolgáltatások.

Elköltenek egy százast

A CTA számításai szerint idén az utolsó három hónapban 97,1 milliárd dollárnyi értékben költenek az amerikaiak technológiai termékekre, ami egyébként nagyságrendileg megegyezik az előző éves összeggel. A hatalmas forgalom nagyrészt annak köszönhető, hogy a karácsonyi ajándékok között nagy eséllyel találni ilyen termékeket. 

Kutatási adatok alapján az USA felnőtt lakosságának 74 százaléka választ valamit ebből a kategóriából szeretteinek. Különösen népszerűek lesznek idén a digitális tartalomhoz köthető ajándékok - ilyesmit 71 százalék tervez adni. Ezen belül nagyon magas arányt képviselnek a videojátékok (43) és a különböző streaming szolgáltatások, előfizetések (39%). Ezt a CTA-nál azzal magyarázzák, hogy a nagyobb képernyők, az új videós szolgáltatások és az egyre bövülő 4K-s tartalmak természetszerűleg generálják a kereslet növekedését ezen a területen.

Mindettől függetlenül a leginkább óhajtott technológiai ajándékok listáját a hagyományos termékek uralják továbbra is. A laptopok, az okostelefonok és a tévék lettek - ebben a sorrendben. A legtöbbször említett öt mezőnyébe a táblagépek és a hordható okoseszközök kerültek be. A technológiai változásokat jól szemlélteti, hogy az asztali gépek és a digitális kamerák teljesen kikoptak a legvágyottabb ajándékok listájáról.

Ez van, ezt kell szeretni

Persze egy dolog, hogy mit szeretnének az emberek, és egy másik, hogy mit kapnak. A fenti sorrendet ugyanis nem teljesen fedi le pontosan az ajándékozók népszerűségi listája. A Statista által készített alábbi grafikonból jól látszik, hogy a különböző fej- és fülhallgatók magasan a legnépszerűbb termékek. A mobilok csak a harmadik leggyakrabban említett kategória, míg a tévék és a laptopok a középmezőnyben tanyáznak. Ennek persze köze lehet ahhoz is, hogy ezek a termékek jóval drágábbak, mint egy átlagos füles.

Legnépszerűbb termékkategóriák az ajándékozók között az USA-ban (forrás: Statista, CTA)

 

Konzumer tech

A magyarok sem bíznak abban, hogy a kormány csak jóra használja erejét

A titkosított kommunikációt biztosító Wickr használati statisztikái szoros összefüggést mutatnak a bizalom mértéke és egyik termékük telepítési gyakorisága között.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.