Négy ajándékozóból három legalább egy informatikai eszközt berak az ünnepi bevásárlókosarába, derül ki egy friss amerikai kutatásból. A vágyak és a szándékok között azonban van némi különbség.
Hirdetés
 

Bár csak az Egyesült Államokban kérdezte meg az embereket a híres CES-t is szervező Consumer Technology Association (CTA), a szövetség megállapításai bírnak némi relevanciával a világ más fejlett régióiban is. Mint kiderült, a karácsonyi bevásárlólisták elengedhetetlen elemei lettek a különböző számítástechnikához szorosan kötődő eszközök és szolgáltatások.

Elköltenek egy százast

A CTA számításai szerint idén az utolsó három hónapban 97,1 milliárd dollárnyi értékben költenek az amerikaiak technológiai termékekre, ami egyébként nagyságrendileg megegyezik az előző éves összeggel. A hatalmas forgalom nagyrészt annak köszönhető, hogy a karácsonyi ajándékok között nagy eséllyel találni ilyen termékeket. 

Kutatási adatok alapján az USA felnőtt lakosságának 74 százaléka választ valamit ebből a kategóriából szeretteinek. Különösen népszerűek lesznek idén a digitális tartalomhoz köthető ajándékok - ilyesmit 71 százalék tervez adni. Ezen belül nagyon magas arányt képviselnek a videojátékok (43) és a különböző streaming szolgáltatások, előfizetések (39%). Ezt a CTA-nál azzal magyarázzák, hogy a nagyobb képernyők, az új videós szolgáltatások és az egyre bövülő 4K-s tartalmak természetszerűleg generálják a kereslet növekedését ezen a területen.

Mindettől függetlenül a leginkább óhajtott technológiai ajándékok listáját a hagyományos termékek uralják továbbra is. A laptopok, az okostelefonok és a tévék lettek - ebben a sorrendben. A legtöbbször említett öt mezőnyébe a táblagépek és a hordható okoseszközök kerültek be. A technológiai változásokat jól szemlélteti, hogy az asztali gépek és a digitális kamerák teljesen kikoptak a legvágyottabb ajándékok listájáról.

Ez van, ezt kell szeretni

Persze egy dolog, hogy mit szeretnének az emberek, és egy másik, hogy mit kapnak. A fenti sorrendet ugyanis nem teljesen fedi le pontosan az ajándékozók népszerűségi listája. A Statista által készített alábbi grafikonból jól látszik, hogy a különböző fej- és fülhallgatók magasan a legnépszerűbb termékek. A mobilok csak a harmadik leggyakrabban említett kategória, míg a tévék és a laptopok a középmezőnyben tanyáznak. Ennek persze köze lehet ahhoz is, hogy ezek a termékek jóval drágábbak, mint egy átlagos füles.

Legnépszerűbb termékkategóriák az ajándékozók között az USA-ban (forrás: Statista, CTA)

 

Konzumer tech

Nem övezi tapsvihar a Google alapítóinak háttérbe vonulását

Az egyik elnökjelölt már meg is üzente, hogy a címek cserélgetése nem mentesít az elszámoltatás alól, a vállalat dolgozóinak egy része pedig úgy érzi, nehéz helyzetben hagyták cserben őket.
 
PR-interjú

A digitalizáció a kezünk alá dolgozik

Néhány év alatt organikus fejlődés révén vált távközlési vállalatból infrastruktúra alapú infokommunikációs szolgáltatóvá az Invitech. A társaság bevételeinek meghatározó részét mára a vállalati szolgáltatások üzletág adja. Vezetőjével az irányváltás hátteréről és a jövő lehetőségeiről beszélgettünk.

Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.