Az alkalmazás-ökoszisztéma folyamatos növekedése az elmúlt évben végleg visszaesett – derül ki data.ai (korábban App Annie) elemzőcég éves összeállításából, amelynek értelmében a 2021-es 19 százalékos növekedés után 2022-ben már 2 százalékkal csökkentek a mobilalkalmazásokra fordított fogyasztói költések. Ez nagyjából 167 milliárd dolláros forgalmat jelent, miközben a letöltések száma éves összehasonlításban 11 százalékkal 255 milliárdra nőtt, az androidos appokkal eltöltött órák száma pedig jóval túlhaladhatta a 4000 milliárdot is.
A TechCrunch a data.ai State of Mobile jelentéséről szóló riportja is kiemeli, hogy az adatok jól mutatják a gazdasági visszaesés hatásait az eddig jellemzően növekvő iparágra, ahol eddig évről évre több pénz folyt be az alkalmazásokból. A makrogazdasági tényezők már látványosan fékezik a mobilos költések növekedését. Míg az elmúlt időszakban elsősorban a mobiljátékok hajtották a bevételeket, az előfizetések népszerűbbé válásával ezek az arányok is megváltoztak, és a lassuló gazdaságban a nem játékos alkalmazások bizonyultak ellenállóbbnak.
Mindenki elkeseredetten videózik
A data.ai szerint a fogyasztók ezeket lényegesebbnek tekintik a játékoknál: 2022-ben a játékokra fordított kiadások 5 százalékkal 110 milliárd dollárra csökkentek, míg a nem játékos alkalmazásokra költött összegek 6 százalékkal 58 milliárd dollárra nőttek a streaming előfizetések, társkereső alkalmazások vagy rövid formátumú videós alkalmazások felfutása miatt. Ráadásul a tavaly a legalább 10 millió, 100 millió vagy 1 milliárd dolláros bevételt termelő játékok aránya rendre 1, 4, illetve 33 százalékkal esett vissza az előző évihez képest.
Összességében 1419 alkalmazás termelt minimum 10 millió dollárt, 224 darab lépte túl a 100 millió dollárt, és csak 10 applikáció haladta meg az 1 milliárd dolláros küszöböt. Egyértelmű növekedést csak az egy felhasználóra jutó napi használati idő mutatott, ami éves átlagban már elérte a napi öt órát (az ébrenléti idő harmadát) a vezető mobilos piacokon, sőt Indonéziában, Brazíliában, Szaúd-Arábiában, Szingapúrban és Dél-Koreában meg is haladta azt. Ilyen összehasonlításban a közösségimédia- és kommunikációs appok, a rövid videókat nyújtó alkalmazások és a videómegosztás vitték a prímet.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak