Tavaly első ízben esett vissza a konzumer mobilos appok forgalma: a fogyasztói költések úgy csökkentek, hogy a képernyőidő eközben is folyamatosan növekedett.

Az alkalmazás-ökoszisztéma folyamatos növekedése az elmúlt évben végleg visszaesett – derül ki data.ai (korábban App Annie) elemzőcég éves összeállításából, amelynek értelmében a 2021-es 19 százalékos növekedés után 2022-ben már 2 százalékkal csökkentek a mobilalkalmazásokra fordított fogyasztói költések. Ez nagyjából 167 milliárd dolláros forgalmat jelent, miközben a letöltések száma éves összehasonlításban 11 százalékkal 255 milliárdra nőtt, az androidos appokkal eltöltött órák száma pedig jóval túlhaladhatta a 4000 milliárdot is.

A TechCrunch a data.ai State of Mobile jelentéséről szóló riportja is kiemeli, hogy az adatok jól mutatják a gazdasági visszaesés hatásait az eddig jellemzően növekvő iparágra, ahol eddig évről évre több pénz folyt be az alkalmazásokból. A makrogazdasági tényezők már látványosan fékezik a mobilos költések növekedését. Míg az elmúlt időszakban elsősorban a mobiljátékok hajtották a bevételeket, az előfizetések népszerűbbé válásával ezek az arányok is megváltoztak, és a lassuló gazdaságban a nem játékos alkalmazások bizonyultak ellenállóbbnak.

Mindenki elkeseredetten videózik

A data.ai szerint a fogyasztók ezeket lényegesebbnek tekintik a játékoknál: 2022-ben a játékokra fordított kiadások 5 százalékkal 110 milliárd dollárra csökkentek, míg a nem játékos alkalmazásokra költött összegek 6 százalékkal 58 milliárd dollárra nőttek a streaming előfizetések, társkereső alkalmazások vagy rövid formátumú videós alkalmazások felfutása miatt. Ráadásul a tavaly a legalább 10 millió, 100 millió vagy 1 milliárd dolláros bevételt termelő játékok aránya rendre 1, 4, illetve 33 százalékkal esett vissza az előző évihez képest.

Összességében 1419 alkalmazás termelt minimum 10 millió dollárt, 224 darab lépte túl a 100 millió dollárt, és csak 10 applikáció haladta meg az 1 milliárd dolláros küszöböt. Egyértelmű növekedést csak az egy felhasználóra jutó napi használati idő mutatott, ami éves átlagban már elérte a napi öt órát (az ébrenléti idő harmadát) a vezető mobilos piacokon, sőt Indonéziában, Brazíliában, Szaúd-Arábiában, Szingapúrban és Dél-Koreában meg is haladta azt. Ilyen összehasonlításban a közösségimédia- és kommunikációs appok, a rövid videókat nyújtó alkalmazások és a videómegosztás vitték a prímet.

Részletek a data.ai jelentésében »

Konzumer tech

Vért, verítéket és könnyeket ígér az év

A Gartner szerint a tavalyi súlyos mínuszok után túl sok jó idén sem vár a személyi infokommunikációs piac legfontosabb termékeire.
 
Az 5G-vel indul be igazán a precíziós mezőgazdaság forradalma. Ebben nagy az egyetértés a mezőgazdasági és a távközlési szakemberek között.

a melléklet támogatója a Yettel

Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.