A vártnál is több éremmel, számos magas szakmai elismeréssel tértek haza a magyar diákcsapatok a Portugáliában rendezett versenyről.

Portugália adott otthont a június első hetében megrendezett harmadik európai RoboCupJuniornak, amely szép magyar sikereket hozott. A Portóból alig egyórányi autózással elérhető Guimarãesben a Magyar Ifjúsági Robot Kupa legeredményesebben szereplő csapatai vettek részt.

A RoboCupot 26 éve indította útjára néhány gépi tanulással, robotikával és mesterséges intelligenciával foglalkozó kutató. A verseny voltaképpeni célja, hogy egy robotokból álló focicsapat legyőzze az aktuális világbajnok futballválogatottat. Ez meglehetősen távlati cél, az ötletgazdák szándéka valójában az volt, hogy egy kellően vonzó és nehéz kihívással népszerűsítsék az MI és a robotika kutatását, valamint hogy elősegítsék társadalmilag hasznos robotok fejlesztését.

A versenynek azóta sokféle elágazása született sokféle feladattípussal, bár a fő célkitűzés megmaradt. 2000-ben rendezték az első RoboCupJunior világversenyt Melbourne-ben, az európai országok pedig idén harmadik alkalommal rendeztek saját versenyt.

A mozgalom egyik magyar szervezője a Neumann János Számítógéptudományi Társaság (NJSZT), amely a hazai válogatót, a  Magyar Ifjúsági Robot Kupát is szervezi, illetve támogatta a diákcsapatok kijutását Portugáliába. Emellett az NJSZT több tagja, vezetője mentorként is segítetette a csapatokat.

Eldőlt az is, hogy ki megy az idei nagy RoboCupra

A portugál versenyen több kategóriában is sikeresek voltak a magyar csapatok. A nyíregyházi Hu-More-Bot (Nyíregyházi Egyetem Robot-intelligencia Diákköre, Virgo Samuel, Szalacsi Máté, Fenyvesvölgyi Zétény) az OnStage Liga kategóriában a Legjobb Technika díjat nyerte. A kategóriában robotszínházat kellett létrehozni: előre programozott robotok egy összehangolt koreográfia szerint színdarabot mutattak be. A csapat mentora Simon Béláné dr. Balogh Ágnes volt, aki egyben a RoboCupJunior magyar képviselője is.

A Baptista Szeretetszolgálat két csapata is kijutott az európai versenyre. A 2_Bit nevű csapat (ifj. Abán Csaba, Parilla Anna, Cs. Kiss Zsófia Panna, a fenti képen középen), melynek mentora az NJSZT robotika szakosztályának alelnöke, Abán Csaba volt, a Rescue Maze kategóriában győzött. A versenyszámban olyan robotot kellett építeni, amely képes egy labirintusban kutatni megmentendő áldozatok után. A robotnak a lehető legtöbb áldozatot kell megtalálnia, miközben el kell kerülnie a veszélyes pontokat.

A Baptista Szeretetszolgálat egy másik csapata, a Sensor (Fazekas Kristóf és Tuka Ákos) is győztesként tért haza. A Rescue Line Entry kategóriában (ez a Rescue Maze kategória előszobája) szerezte meg az első helyet.

A júliusban esedékes világbajnokságon, melyet idén Bangkokban rendeznek, a Rescue Maze kategória győztese, a 2_Bit képviseli a magyar robotépítőket.

Közösség & HR

Egy holland kutató 25 dolláros kütyüvel hekkelte meg Elon Musk Starlinkjét

A Las Vegas-i Black Haten mutatta be a módszert. Az űrnet teljes javítására még várni kell, de kárenyhítés már történt.
 
A felhő térfoglalása és a ransomware-támadások elszaporodása sok szervezetet rákényszerít, hogy újratervezze a mentési és helyreállítási infrastruktúráját.
A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.