Magyarul is megjelenik az egyik legnépszerűbb mobil nyelvoktató alkalmazás. A Duolingo a crowdsourcing modellnek köszönhetően ingyenes. Megmutatjuk, hogyan működik a modell.

Az igény nagy, a nyelvtudók aránya kicsi – nagyjából ez jellemzi Magyarországot. Most egy sikeres és népszerű mobil nyelvoktató alkalmazással akár utazás közben is lehet nyelvet tanulni, ráadásul ingyen.

Androidon és iOS-en is díjat szerzett

A Duolingo ma bejelentette, hogy nyelvtanulási alkalmazásait magyar nyelven is elérhetővé teszi. Az iPhone-ra és Andoridra fejlesztett app segítségével a magyar mellett angol, francia, holland, lengyel, német, olasz, orosz, portugál, spanyol és török nyelven lehet tanulni angolul, franciául, németül, olaszul, portugálul és spanyolul.

Eddig húszmillióan töltötték le világszerte, amivel a legnépszerűbb oktató alkalmazás lett mind a Google Playben, mind az iTunes-ban. Tavaly megkapta az Apple-től az Év iPhone alkalmazása díjat, a Google-től pedig Best of best elismerést. Érdekes, hogy már a a magyar nyelvű változat megjelenése előtt is 50 ezren magyar felhasználója volt az alkalmazásnak – idézte a magyar nyelvű változat megjelenését hírül adó közlemény Luis von Ahnt, a Duolingo alapítóját és vezérigazgatóját, akinek a nevéhez kötődik például a könyvek digitalizálásában is segítő robotok elleni védelmet biztosító reCAPTCHA kidolgozása is, ami ráadásul segített a Duolingo üzleti modelljének a kialakításában.

Szórakoztatva tanít

A Duolingóban a nyelvi tanfolyamokat a játékokhoz hasonlóan fejlesztették, ezért a tanulás élménye egyszerre jutalmazó és addiktív, lényegében olyan, mint egy mobil játék. A tavaly már 27 főt foglalkoztató céget Luis von Ahn alapította, aki a pittsburghi Carnegie Mellon Egyetemen egy PhD hallgatójával kezdett el foglalkozni a játékos nyelvoktatás problémakörével, amihez gyorsan társult a szolgáltatás üzemeltetését biztosító üzleti modell is, a reCAPTCHA esetében már bevált crowdsourcing modell. (Von Ahnt egyébként a modell egyik úttörőjeként tartják számon.)

A Duolingo bemutatója

A fejlesztéseknél két szempontból indultak ki: a világon megközelítőleg 1,2 milliárdan tanulnak nyelvet, legtöbben, 800 millióan az angolt. Ugyanakkor az emberek többségének sem pénze, sem ideje nincs arra, hogy rendszeres nyelvtanfolyamra járjon. Tehát kell egy olyan rendszer, ami épp az üres időket használja ki, például az utazást, és átveszi a mobil eszközön a játék szerepét, hiszen nagyon sokan használják a mobiljukat játékra. És már csak egy jó üzleti modell kellett, amivel a rendszer fenntartható, üzemeltethető.

És itt jön a crowdsourcing...

A Duolingo ingyenes, a fejlesztők mégis keresnek vele, mégpedig a crowdsourcing modell révén. Ahn már a reCAPTCHA esetében kitalálta, hogy a felhasználók által begépelt szövegeket lehet hasznosítani a könyvdigitalizálási projektekben, azaz amikor begépel valaki egy képen látható szövegrészletet, azzal egyben hasznos munkát is végez.

Itt ugyanez történik: a Duolingo használója ugyanis tanulás közben fordítási gyakorlatokat is kap. Például miután valaki megtanulta az ételek elnevezését egy nyelven, lefordíthat egy menüt. Ezeket a fordításokat aztán a Duolingo továbbértékesíti nemzetközi médiavállalatoknakA Duolingo első ilyen jellegű ügyfelei között ott volt például a CNN és a BuzzFeed is.

Az új nyelvek bekapcsolása közösségi alapon történik

Bár a Duolingo ún. Nyelvi Inkubátort hozott létre a nyelvek körének tágításához. Ekzekbe az inkubátorokba a kétnyelvű önkéntesek készítik az új nyelvi kurzusokat. A Duolingo magyar verziója is készült el Blazsek Martin, Makay Mátyás, Szegi Ádám és Szesztai András közreműködésével.

Mobilitás

Így árasztotta el az amerikai híroldalakat a pornó

Miután a VidMe nevű videómegosztó domainjét megvette egy pornós cég, több lap oldalán is felnőtt tartalmak kezdtek megjelenni.
 
Hirdetés

Belépő szinten dob nagyot a tároláson a Dell EMC PowerStore 500

Garantált 4:1-es deduplikációval, nagyobb teljesítménnyel, frissített szoftveres képességeivel teszi magasra a lécet a tárolókörnyezet modernizálásában és a gyorsan fejlődő adatigények kiszolgálásában a Dell EMC PowerStore. Beleértve az all flash termékcsalád legkisebb tagját is, amely megérkezett Magyarországra.

Hirdetés

Növekvő elvárások a szállodai Wi-Fi hálózatokkal szemben – hogyan biztosítható a versenyelőny?

A Wi-Fi ma már szinte valamennyi szálláshelyen alapvető szolgáltatás. Ezzel arányosan a vendégértékeléseknek is javuló tendenciát kellene mutatniuk – mégsem ez a helyzet. Mit hiányolnak a vendégek, és hogyan biztosíthatja egy szálloda a legújabb vendégigényeknek történő megfelelőséget? Ennek járt utána egy a lezárások után készült friss kutatás.

Radikális átalakulást és innovációs kényszert hozott a szállodaiparban a COVID.

a melléklet támogatója a TP-Link

CIO KUTATÁS

A PANDÉMIA HATÁSAIRÓL

Az ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Informatikai Intézetével végzett kutatásunkban. Segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

MEHET

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.