Egy friss felmérés szerint jelenleg 6,2 millióra tehető a hazai felnőtt okostelefon-használók tábora, akik közül nagyjából 6 millióan szörfölnek is mobiljukon.

Lassan tényleg már csak annak nem lesz Magyarországon okostelefonja, aki kategórikusan elutasítja az eszközt – derül ki az eNET országos felméréséből, amely a 18 és 69 év közötti korosztályok "mobilhelyzetét" mutatja be. A tavalyi utolsó negyedévben lebonyolított kutatás eredményei szerint hazánkban 6,2 millió főre tehető azok száma, akik rendelkeznek okostelefonnal. Közülük pedig alig akad olyan (mindössze nagyjából 200 ezer ember), aki ne használná valamilyen internetes tevékenységre a készülékét.

Az eNET-kutatás eredményei alapján általánosságban megállapítható, hogy az okostelefon és internet használatának terjedése töretlen, mely növekedés összhangban áll az uralkodó digitalizációs trendekkel. Bár az online lét és az eszközhasználat egyre szélesebb társadalmi csoportok körében válik elterjedtté, mégis eltérések figyelhetők meg ezekben a munkaerőpiaci státusz és a korcsoportok mentén. Legaktívabb használat a 30 év alattiak és a tanulók körében mutatkozik, ahol mára elérte a 100 százalékot az internet- és az okostelefonhasználók aránya.

 

 

A három leggyakoribb mobilos online tevékenység a böngészés, az üzenetküldés és az időjárással kapcsolatos tájékozódás (78%), de szinte ugyanilyen arányban mutatható ki a közösségi média használata és az elektronikus levelezés (74-74%). Tízből több mint heten olvasnak emellett híreket (73%) és néznek videókat online (71%). A világjárvány okozta felfordulás egyik velünk maradt hatásának nevezi a kutatási anyag azt, hogy a felnőtt lakosság körülbelül kétharmada vásárol online (64%). Továbbá közel ugyanennyien hívják segítségül az internetet tájékozódáshoz, például útvonaltervezés céljából (64%). A pandémiának az elektronikus ügyintézési lehetőségekre is jelentős hatása volt. Ezek közül a bankolás a legnépszerűbb (57%), de a lakosok fele szokott számlát befizetni vagy egyéb hivatalos ügyben eljárni online (50-50%).

Közösségi csetelés

Mobil alkalmazások területén kiemelkedő népszerűségnek örvendenek az online üzenetküldő megoldások és a közösségi média platformjai. A mobilalkalmazásokon keresztül végzett tevékenységek közül ezek érték el a legmagasabb arányt, a lakosság több mint fele használ ilyen típusú appokat. Tízből négyen nézik meg az időjárás-jelentést, vagy tekintenek meg videót applikációban. A mobilalkalmazási adatok is mutatják, hogy azokat a tevékenységeket kevésbé végzik appon keresztül, amelyekre számítógépüket szívesebben használják.

Magyarországon tízből hat okostelefonhasználó legfeljebb 10 alkalmazást használ rendszeresen – azaz legalább heti szinten –, de a negyedük maximum csak ötöt. Bár nem jellemző, hogy kifejezetten sok alkalmazást használnánk rendszeresen, a lakosok negyede hetente egy vagy több alkalommal is letölt új applikációt, felük pedig legalább havonta egyszer.

Fizetni azonban továbbra sem szeretünk az alkalmazások használatáért. Mindössze a kérdezettek harmada töltött már le olyan applikációt, amely pénzbe is került.

Konzumer tech

Bug bounty programot hirdetett a legaktívabb hekkercsoport

Nem ismert sérülékenységek felfedezéséért általában az érintett cégek szoktak fizetni biztonsági szakembereknek. Ebben az esetben viszont egy bűnözői csoport ajánlott díjazást azoknak, akik hajlandók velük együttműködni.
 
Éltek már vissza a bankkártyaadataival? Ha nem, akkor azt nagy valószínűséggel egy csalásfelderítő rendszernek köszönheti.

a melléklet támogatója a Balasys

A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.