A hatóság októbertől büntetéseket osztogatna a mesterséges intelligenciával gyártott véleményekkel vagy szoftverrobotokkal operáló kereskedőknek is.

Az online kereskedelemben egyre több kereskedő próbálja kihasználni a ChatGPT és más MI-alapú szolgáltatások lehetőségeit, hogy gyorsan és automatizált módon generáljon hamis felhasználói értékeléseket az általa kínált termékekről, vásárlásra ösztönözve a fogyasztókat. Ez a gyakorlat már abban a formában is tisztességtelen volt, amikor a fizetett kommentelők, a saját munkatársak vagy a netes influenszerek gyártották a megtévesztő tartalmat, de a mesterséges intelligeciával generált kampányok új szintre emelték a félrevezetést.

A hamis értékelések közlése és közvetítése természetesen szabálytalan dolog, eddig még úgy sem sikerült hatékonyan fellépni vele szemben, hogy az Amazon például több mint 10 ezer Facebook-csoport adminisztrátorait perelte be két évvel ezelőtt ilyen típusú ügyeik miatt – olvasható a CNBC oldalán. A lap beszámolója szerint az amerikai versenyfelügyelet (Szövetségi Kereskedelmi Bizottság, FTC) ezen a helyzeten próbált változtatni, amikor augusztus közepén egyhangú szavazással tiltólistáratette ezt a fajta reklámozást.

Megtisztítanák a szennyezett piacot

A mesterséges intelligenciával gyártott vélemények és más félrevezető gyakorlatok (mondjuk a pénzért vásárolt követők) október közepétől már az FTC részéről is konkrét szankciókat és pénzbírságot vonhatnak maguk után, felülvizsgálva a kereskedelmi platformok sikertelen önszabályozását. Mivel a büntetéseket minden szabálysértésért külön-külön szabnák ki, könnyű elképzelni, hogy a százezernyi felhasználói véleményt listázó e-kereskedelmi oldalak pillanatok alatt összeszedhetnek egy komolyabb bírságot a manipulált értékelésekkel.

A CNBC riportja a hatóság elnökét, Lina Khant is idézi, aki szerint a hamis vélemények nemcsak az emberek idejét és pénzét pazarolják, hanem a piactereket is beszennyezik, eltérítve az üzleteket a tisztességes versenytől. Teljes körű tilalmat vezetnek be tehát a gépek által írt értékelésekre, de azt is megtiltják a vállalatoknak, hogy fizessenek az értékelésekért vagy a felhasználóként viselkedő szoftverrobotok bevetéséért. A cikkből kiderül, hogy a nagy online kereskedők némelyike (például a Yelp) már pozitívan nyilatkozott az új szabályozásról.

Közösség & HR

30 millió dollárral fognak hozzá a milliárdosok kitakarításához a közösségi médiából

Technológiai vezetők mellett még egy korai Facebook-befektető is támogatja a Free Our Feeds kezdeményezést, ami a nyílt forráskódú AT-protokoll segítségével számolná fel a Musk- vagy Zuckerberg-szerű üzletemberek koncentrált ellenőrzését az online közösségi tér fölött.
 
Egy cég legacy rendszerei, fejlődési tervei mellett a belső kompetenciái és a beruházási készsége is befolyásolják, hogy milyen SD-WAN modellt érdemes választania.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.