A felújított készülékeket áruló Decluttr kétezer felhasználót kérdezett meg az Egyesült Államokban a mobilokkal, elsősorban a saját készülékével kapcsolatos ismereteiket firtatva. A válaszok alapján úgy tűnik, hogy az okostelefonos szegmensben nem a tudatos vásárlók teszik ki a közönség nagyobbik felét.
Az egyik olyan, mint a másik
Az elején rögtön érdemes tisztázni, hogy a megkérdezettek között bőven többségben voltak azok, akiknek viszonylag friss, legfeljebb tavaly vásárolt készülékük volt. A csere első számú oka egyébként a törés (31%) volt, de elég sokan voltak elégedetlenek a régi mobil sebességével (26%) is, így az új vásárlást a nagyobb sebesség ígérete generálta. A válaszadók közel fele legalább 500 dollárt adott az új mobiljáért, ami azért ott sem kis összeg, így vélelmezhetnénk azt, hogy a döntés mögött alapos mérlegelés áll.
Nos, a felmérés egyéb adatai ezt nem feltétlenül támasztják alá. Mint kiderült, ha egymás mellé helyezték a használt márka néhány típusát, a mobiltulajdonosok nem túl nagy sikerrel tudták beazonosítani saját telefonjukat. A kutatásról készített beszámoló elsősorban az iPhone-okra és a Samsung felső kategóriás készülékeire hegyezte ki a sztorit.
Nagyjából a megkérdezettek fele tudott helyesen rábökni a szortimentből a saját mobiljára. Az átlagot elsősorban az Apple termékek hívei húzták le: a legrosszabbul az iPhone 7 és XR tulajdonosai csak 44 százalékban voltak képesek jó választ adni. A samsungosok ebben a tekintetben lényegesen tudatosabbnak bizonyultak, hiszen az S9+t több mint 70 százalékuk tudta megfelelően beazonosítani.
Kár a gőzért?
Azt természetesen naivitás lenne elvárni, hogy az egységsugarú mobilozó fejből fújja a telefonja fontosabb paramétereit, mint amilyen például a rendelkezésre álló memória, tárhely, vagy éppen a kamerák képességei. Az viszont némiképp meglepő, hogy olyan hasznos extra funkciókról sincs fogalmuk, amelyek miatt (is) kerül annyiba, amennyibe egy csúcskategóriás eszköz.
Itt már az androidos közönség sem brillírozott, hiszen a Galaxy-tulajok 40 százaléka volt tisztában azzal, hogy mobiljukat vezeték nélkül is tudják (tudnák) tölteni. De ennél nem sokkal tudott többet felmutatni az iPhone-közösség se, mivel alig felük volt tisztában azzal, hogy az XS, XS Max és X triója vízálló burkolatot kapott a balesetek elkerülése végett. Az NFC-képesség még ennél is kevesebbeknél tudatosult: mindössze hétből egy vásárló volt ezzel tisztában.
A technológia ugrásaival különösen nehéz lépést tartani az átlagos mobilosnak. Az 5G-vel kapcsolatos sajtómegjelenéseknek hála ugyan a következő generációs kommunikációs hálózatról már elég sokan hallottak, de hogy pontosan mi ez és őket hogy érintheti, arról már sokkal hiányosabb a tudás. Ezt mutatja az is, hogy a megkérdezettek harmada szerint 5G-képes eszközzel rendelkeznek (miközben a valós arány ennél lényegesen alacsonyabb).
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak