A Meta például már a felszabaduló hirdetési bevételekből is közel 3,5 milliárd dollárt kaszálhat a kínai közösségi alkalmazás küszöbön álló amerikai betiltásán.
Hirdetés
 

A TikTok letiltása várhatóan holnap lép érvénybe az Egyesült Államokban, miután az amerikai legfelsőbb bíróság is helybenhagyta azt a törvényt, ami a videós közösségi alkalmazás üzemeltetőjét, a ByteDance-et az ottani tevékenységének értékesítésére vagy az alkalmazásáruházakból való eltávolítására kötelezi. Ez értelemszerűen megakadályozza majd, hogy az amerikai felhasználók letöltsék a TikTokot és telepítsék a szükséges frissítéseket, használhatatlanná téve az applikációt, a szolgáltató pedig már korábban előre jelezte az elsötétítést, ahogy a meglévő fiókokkal sem lehet majd bámulni a rövid videókat.

Az USA-ban 170 millió felhasználóval működő alkalmazás ügyében még az utolsó pillanatokban is keresik a politikai megoldást, ami azért is érdekes, mert a hírek szerint a felhasználók tömött sorokban vándorolnak át az ugyancsak kínai tulajdonban lévő Xiaohongshu (RedNote) appra. A Mao Ce-Tung Vörös könyvecskéjét idéző RedNote mindenféle előzmény nélkül az amerikai App Store legtöbbet letöltött alkalmazásává vált, miközben a TikTok betiltására irányuló törvényben éppen a kínai állampárt befolyására, a csatornán terjedő propagandára és az amerikai felhasználók adatainak védelmére hivatkoznak.

A hirdetőknek is tanulságos lenne

Így vagy úgy, de a friss tilalom az Egyesült Államok egyik legnagyobb közösségimédia-szolgáltatóját rokkantaná meg, ami rengeteg felhasználóra, képernyőidőre és hirdetési bevételre szabadítaná rá a versenytársakat. A Business Insider és az Emarketer elemzése szerint a TikTok tavaly 12,34 milliárd dolláros hirdetési bevételt termelt az USA-ban, és ha azt feltételezzük, hogy ennek 50-70 százalékát veszíti el a fenti rendelkezések miatt, akkor 6,17-8,64 milliárd dollárnyi reklámpénznek kell majd sürgősen új célpontot keresni. Az pedig nem meglepő, hogy a dolog egyik legnagyobb haszonélvezője a Meta lenne.

A BI oldalán idézett elemzés alapján a Facebook és az Instagram tulajdonosa 2,46 és 3,38 milliárd dollár közötti friss hirdetési bevételre tehet szert a TikTok betiltásával. A lap a Morgan Stanley előrejelzését is idézi, amelynek értelmében ugyancsak a Meta lenne az ügy alapvető nyertese, részben a már meglévő felhasználói bázisa és adatkészlete miatt: ha a TikTok valóban elsötétül, akkor az 5-9 százalékkal növelheti a Meta eredményét a 2026-os pénzügyi évre. Erre utal például, hogy tavaly az amerikai TikTok-felhasználók átlagosan egy órát töltöttek az alkalmazáson, háromnegyed részük pedig az Instagramon is jelen van.

A TikTok kiiktatásából természetesen nem csak a Meta profitálna, mások mellett az Alphabet (YouTube) vagy a Snapchat is egyből megtapasztalná a rivális kiesését. A Business Insider ezzel kapcsolatban megjegyzi, hogy a mostani eset újabb tanulság az olyan hirdetők számára, akik egy kosárba pakolták az összes "tartalmi tojásukat" – még akkor is, ha a TikTok letiltása az utolsó pillanatban elad majd valamin. A cikkben idézett szakértők szerint azok a márkák és alkotók lehetnek stabilan sikeresek, akik "több platformon diverzifikálódnak", és a "saját tulajdonukban lévő eszközökre, webhelyekre vagy címlistákra összpontosítanak”.

Közösség & HR

Az Nvidia és a Cisco is javítana az MI-modellek úttartásán

A gyártók újabb eszközökkel igyekeznek kipofozni az aktuális MI-technológiák véleményes biztonságát és megbízhatóságát, beleértve az MI-alapú "árnyékalkalmazások" kockázatainak kezelését is.
 
Egy cég legacy rendszerei, fejlődési tervei mellett a belső kompetenciái és a beruházási készsége is befolyásolják, hogy milyen SD-WAN modellt érdemes választania.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.