Egy friss regionális felmérés szerint a távmunkázó dolgozók aránya Magyarországon a legmagasabb. Sokuk viszont ehhez nem kapta meg a szükséges informatikai támogatást, képzést.
Hirdetés
 

Úgy tűnik, a távmunka hosszú időre velünk marad. Legalábbis ezt mutatják a Sophos szeptemberben készített kutatásának adatai.

A telefonos felmérést Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon 800 fős mintán végezték el azok körében, akik a pandémia előző hullámai során távmunkáztak. A megkérdezettek 37 százaléka 11-50 fős, 33 százaléka 51-250 fős, míg a maradék 30 százalékuk 250 főnél több alkalmazottal rendelkező cégnél dolgozik.

A válaszok alapján a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. Lengyelországban a dolgozók 44 százaléka, Csehországban pedig 47 százalék nem tért vissza (teljesen vagy egyáltalán) az irodába.

Egyedül a sötétben

Biztonsági cégként a Sophos természetesen arra volt leginkább kíváncsi, hogy ez a nagy tömegben otthonról dolgozó tábor milyen segítséget, eszközöket kapott a szervezetétől arra, hogy a távoli munkavégzésnél felmerülő biztonsági kockázatokat kezelni tudja.

 

 

Ezen a téren nem túl fényesek az eredmények. A magyarországi távmunkára való átállás során az alkalmazottak 35 százaléka nem kapott informatikai támogatást, például hardverkonfigurációs segítséget vagy kiberbiztonsági képzést. 27 százalékuk csak informatikai támogatást kapott. És mindössze 37 százalék nyilatkozott úgy, hogy informatikai támogatásra és kiberbiztonsági képzésre egyaránt számíthatott. Ez az arány meglehetősen egyenletesnek mutatkozik a vizsgált országokban. Szintén 37 százaléknyi lengyel megkérdezett részesült átfogó támogatásban, míg a Cseh Köztársaságban valamivel kevesebben, 31 százaléknyian.

Abban nem sok meglepetés van, hogy vállalatméret alapján a nagyobb vállalatoknál dolgozók nyilatkoztak kedvezőbben a fenti témában. A legkisebb méretű vállalatoknál például kétszerannyi volt azok aránya, akik egyáltalán nem kaptak támogatást a munkáltató oldaláról, mint amennyien így jártak nagyvállalati dolgozóként.

A magyar cégek – ahogyan a lengyel és csehek is - leggyakrabban limitált adathozzáférést alkalmaznak, azaz az alkalmazottak 8 százaléka csak azokat a fájlokat tudja használni, amelyekre szüksége van. A lengyel cégek viszont lényegesen gyakrabban (50%) alkalmaznak többfaktoros hitelesítést (SMS-ben, tokennel vagy alkalmazással), mint a cseh (39%) és a magyar (38%) kollégáik. Ennél is nagyobb arányban használnak Magyarországon titkosított kapcsolatot, például VPN-t (60%). A lengyeleknél és a cseheknél valamivel kisebb, de közel azonos ez az arány.

Biztonság

Két halálos áldozatot követelt egy félresikerült tűzfalfrissítés

Ausztrália második legnagyobb telekommunikációs cégénél szeptemberben történt a szó szerint végzetes következményekkel járó informatikai incidens. A most nyilvánosságra hozott vizsgálati anyag szerint ehhez emberi tévedések és mulasztások egész sora vezetett.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.