Sajátos szolgáltatást akar meghonosítani Európában a CrowdButler. Elsőként Magyarországon indítja el sms-asszisztens szolgáltatását. A londoni székhelyű társaság a mobil szoftverekkel és micropayment megoldásokkal foglalkozó ausztrál Crowd Mobile nemrégiben alapított startupja.
Hibrid modell
A stílusosan SMSinasnak nevezett szolgáltatás "hibrid" megoldáson alapul: a rendeléseket sms-ben lehet feladni, a kívánságokat azonban már nem szoftver, hanem hús-vér inasok teljesítik. Ulrich Schacht, a magyarországi iroda vezetője ezt azzal magyarázta lapunknak, hogy így a szolgáltatással a bonyolultabb, többféle beszerzési forrást feltételező megrendelést is tudják kezelni, amiket a technika mai állása szerint még nem lehet teljesen automatizálni.
A cégvezető az általuk alkalmazott üzleti modell egyik nagy előnyének azt tartja, hogy a megrendelő semmivel sem fizet többet egy termékért vagy szolgáltatásért, mintha közvetlenül maga vásárolta volna meg. Így ha valaki pizzát rendel az SMSinasok segítségével, csak annyit fizet, mintha közvetlenül a pizzériától rendelte volna meg. A szolgáltató ugyanis az étteremtől kap jutalékot, jellemzően 5-15 százalékot: az ételrendeléseké inkább 5 százalékhoz közelít, az utazási szolgáltatásoknál, repülőjegy és szállásfoglalásnál pedig elérheti a 15 százalékot is. Az ételnél átlagosan 10-12 eurós megrendelésekre számítanak, de az utazással összefüggő rendelések akár 700 eurós tételt is jelenthetnek.
Már tesztelik a hazai partnereket
Az üzleti modell része az is, hogy vannak olyan megrendelések, amelyeken semmit nem keres a cég, például egy hétvégi programajánlón. "Ez része az ügyfélszolgálati tevékenységünknek, amolyan ügyfélszerzési és -megtartási stratégia is. A cél, hogy minél több felhasználót szerezzünk, és azokat minél tovább meg is tartsuk" – mondja Daniel Quadt, az SMSinas marketing- és technológiai vezetője.
Lehetetlennek tűnő kérésekkel is érdemes próbálkozni. Ha mondjuk szeretnénk jegyet szerezni egy amúgy már teltházas koncertre, az SMS-asszisztensek felkutatják az összes beszerzési forrást, legyen az az eBay vagy egyéb legális másodlagos értékesítési hely.
Magyarországon egyelőre néhány szállító céggel szerződtek, a partnereik között pedig könyvesbolt, virágbolt, informatikai szolgáltató és rendezvényszervező cég is van. Ezek a már nyélbe ütött szerződések, de van további 40-50 potenciális partner, amelyekkel még nincs végleges megállapodásuk, egyelőre kölcsönösen tesztelik egymást.
Az igénybe vett szolgáltatásokért jelenleg hitelkártyával, PayPallal, vagy – a hazai viszonyokhoz igazítva – kiszállításkor, utánvétellel is lehet fizetni. A tervek között szerepel, hogy a későbbiekben a fizetést is SMS-ben lehessen jóváhagyni, hogy a tranzakció befejezéséhez ne legyen szükség internetkapcsolatra.
Egyre népszerűbbek a digitális asszisztensek
A rendszerhez egy regisztrációval lehet csatlakozni, melynek során az e-mail címünket és a telefonszámunkat kell megadnunk. A rendelésekkel kapcsolatos preferenciáinkat is ezekkel társítja a cég rendszere. Ezer regisztrált felhasználó kiszolgálására készültek fel, a többi érdeklődő egyelőre várólistára kerül. A cég vezetői szerint az ezres létszám várhatóan két héten belül betelik.
Nincs rendelési elvárás sem a gyakoriságban, sem értékben, vagyis a szolgáltató akkor sem törli a felhasználót, ha csak egyetlen megrendelést ad fel. A teljesítendő kérések mennyisége és a várólista mérete dönti el, hogy milyen ütemben bővüljön a hazai létszám, amelyben jelenleg 14 "inas" teljesít szolgálatot.
Ulrich Schacht (j) ügyvezető és Daniel Quadt technológiai és marketingigazgató
A cél az európai piac. Azért választották indulásul Magyarországot, pontosabban Budapestet, mert ez egy kis piac, jó méret a teszteléshez. "Az is a mi malmunkra hajtja a vizet, hogy a felmérések szerint az itt élő emberek jelentős része még vonakodik az internethasználattól, vagyis előbb rávehető sms-esezésre, mint netezésre" – magyarázta Ulrich Schacht. A cégvezető azt is elmondta, hogy a következő hónapban a szolgáltatás számos európai piacon elindul.
Az ötlet nem egyedi. Az USA-ban például idén indult el a Magic és a GoButler. A Magic egy hónapos működése után 12 millió dolláros befektetést kapott a Sequoia által vezetett kockázati befektetési alaptól, amivel a vállalatot 40 millió dollárra értékelték. A cégnek jelenleg 30 ezer jelentkezője van várólistán. Hírek szerint a Facebook Moneypenny néven tervezi hasonló szolgáltatás elindítását.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak