A CrowdButler sms-szolgáltatása Európában elsőként Magyarországon indul. Az SMSinas.hu-ról a magyar iroda vezetőit kérdeztük.

Sajátos szolgáltatást akar meghonosítani Európában a CrowdButler. Elsőként Magyarországon indítja el sms-asszisztens szolgáltatását. A londoni székhelyű társaság a mobil szoftverekkel és micropayment megoldásokkal foglalkozó ausztrál Crowd Mobile nemrégiben alapított startupja.

Hibrid modell

A stílusosan SMSinasnak nevezett szolgáltatás "hibrid" megoldáson alapul: a rendeléseket sms-ben lehet feladni, a kívánságokat azonban már nem szoftver, hanem hús-vér inasok teljesítik. Ulrich Schacht, a magyarországi iroda vezetője ezt azzal magyarázta lapunknak, hogy így a szolgáltatással a bonyolultabb, többféle beszerzési forrást feltételező megrendelést is tudják kezelni, amiket a technika mai állása szerint még nem lehet teljesen automatizálni.

A cégvezető az általuk alkalmazott üzleti modell egyik nagy előnyének azt tartja, hogy a megrendelő semmivel sem fizet többet egy termékért vagy szolgáltatásért, mintha közvetlenül maga vásárolta volna meg. Így ha valaki pizzát rendel az SMSinasok segítségével, csak annyit fizet, mintha közvetlenül a pizzériától rendelte volna meg. A szolgáltató ugyanis az étteremtől kap jutalékot, jellemzően 5-15 százalékot: az ételrendeléseké inkább 5 százalékhoz közelít, az utazási szolgáltatásoknál, repülőjegy és szállásfoglalásnál pedig elérheti a 15 százalékot is. Az ételnél átlagosan 10-12 eurós megrendelésekre számítanak, de az utazással összefüggő rendelések akár 700 eurós tételt is jelenthetnek.

Már tesztelik a hazai partnereket

Az üzleti modell része az is, hogy vannak olyan megrendelések, amelyeken semmit nem keres a cég, például egy hétvégi programajánlón. "Ez része az ügyfélszolgálati tevékenységünknek, amolyan ügyfélszerzési és -megtartási stratégia is. A cél, hogy minél több felhasználót szerezzünk, és azokat minél tovább meg is tartsuk" – mondja Daniel Quadt, az SMSinas marketing- és technológiai vezetője.

Lehetetlennek tűnő kérésekkel is érdemes próbálkozni. Ha mondjuk szeretnénk jegyet szerezni egy amúgy már teltházas koncertre, az SMS-asszisztensek felkutatják az összes beszerzési forrást, legyen az az eBay vagy egyéb legális másodlagos értékesítési hely.

Magyarországon egyelőre néhány szállító céggel szerződtek, a partnereik között pedig könyvesbolt, virágbolt, informatikai szolgáltató és rendezvényszervező cég is van. Ezek a már nyélbe ütött szerződések, de van további 40-50 potenciális partner, amelyekkel még nincs végleges megállapodásuk, egyelőre kölcsönösen tesztelik egymást.

Az igénybe vett szolgáltatásokért jelenleg hitelkártyával, PayPallal, vagy – a hazai viszonyokhoz igazítva – kiszállításkor, utánvétellel is lehet fizetni. A tervek között szerepel, hogy a későbbiekben a fizetést is SMS-ben lehessen jóváhagyni, hogy a tranzakció befejezéséhez ne legyen szükség internetkapcsolatra.

Egyre népszerűbbek a digitális asszisztensek

A rendszerhez egy regisztrációval lehet csatlakozni, melynek során az e-mail címünket és a telefonszámunkat kell megadnunk. A rendelésekkel kapcsolatos preferenciáinkat is ezekkel társítja a cég rendszere. Ezer regisztrált felhasználó kiszolgálására készültek fel, a többi érdeklődő egyelőre várólistára kerül. A cég vezetői szerint az ezres létszám várhatóan két héten belül betelik.

Nincs rendelési elvárás sem a gyakoriságban, sem értékben, vagyis a szolgáltató akkor sem törli a felhasználót, ha csak egyetlen megrendelést ad fel. A teljesítendő kérések mennyisége és a várólista mérete dönti el, hogy milyen ütemben bővüljön a hazai létszám, amelyben jelenleg 14 "inas" teljesít szolgálatot.

Ulrich Schacht (j) ügyvezető és Daniel Quadt technológiai és marketingigazgató

A cél az európai piac. Azért választották indulásul Magyarországot, pontosabban Budapestet, mert ez egy kis piac, jó méret a teszteléshez. "Az is a mi malmunkra hajtja a vizet, hogy a felmérések szerint az itt élő emberek jelentős része még vonakodik az internethasználattól, vagyis előbb rávehető sms-esezésre, mint netezésre" – magyarázta Ulrich Schacht. A cégvezető azt is elmondta, hogy a következő hónapban a szolgáltatás számos európai piacon elindul.

Az ötlet nem egyedi. Az USA-ban például idén indult el a Magic és a GoButler. A Magic egy hónapos működése után 12 millió dolláros befektetést kapott a Sequoia által vezetett kockázati befektetési alaptól, amivel a vállalatot 40 millió dollárra értékelték. A cégnek jelenleg 30 ezer jelentkezője van várólistán. Hírek szerint a Facebook Moneypenny néven tervezi hasonló szolgáltatás elindítását.

Mobilitás

Úgy tűnik, a fiatalok unják a VR-szemüvegeket

Egy friss felmérés szerint nem csak azokat lesz nehéz meggyőzniük a gyártóknak, hogy fektessenek pénzt és időt a virtuális valóságba, akiknek még nincs saját VR-headsetjük.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.