Az Oracle Cloud at Customer a vállalatok saját adatközpontjaiban, praktikusan a tűzfal mögött biztosít menedzselt felhőszolgáltatást.
Hirdetés
 

A publikus felhőszolgáltatások számtalan előnye sem mindig képes ellensúlyozni az olyan a fenntartásokat, mint amilyenek például az adatszuverenitás problémái vagy a nyilvános felhőmegoldásokra vonatkozó szervezeti-iparági szabályozás korlátozásai – van, aki egyáltalán nem is tárolhat adatokat a nyilvános felhőben.

Az Oracle mindezekre válaszul jelentette be az Oracle Cloud at Customer csomagot, egy olyan újszerű modell keretei között nyújtva nagyon hasonló szolgáltatásokat, amit a gyártó termékfejlesztésért felelős alelnöke, Thomas Kurian a CIO Magazine riportjában a cloud computing koncepciójának fejre állításának nevezett.

A küszöbig és azon túlra is beviszik a nyilvános felhőt

"Odaviszünk egy gépet, ami alapvetően a saját publikus felhőszolgáltatásainkat másolja, és azt az ügyfélnél telepítjük" – idézi az amerikai Computerworld Amit Zaveryt, az Oracle Cloud Platform alelnökét. "Az ügyfelek hozzájutnak az infrastruktúrához, az adatbázishoz, az összes nyilvános felhőszolgáltatáshoz, de a tűzfal mögött." Ezzel az előfizetők elvileg ugyanazokhoz a készségekhez jutnak hozzá, mint az Oracle publikus felhőjében, de a hardver fizikailag máshova kerül.

Az ügyfelek innentől a megszokott módon választhatják ki, pontosan mire fizetnek elő (IaaS, adatmenedzsment, alkalmazásfejlesztési vagy vállalati integrációs szolgáltatáspk stb.), maga a szoftver pedig teljesen kompatibilis az Oracle Clouddal, ami a munkamenetek hordozhatóságát is lehetővé teszi a megegyező eszközkészleteket és API-kat használó felhős és az on-premise környezetek között.

A szerver üzemeltetéséért és karbantartásáért is az Oracle felel majd, aszoftvereket is központilag frissítik. A globális és szigorúan szabályozott működésű szervezetek számára ugyanakkor könnyebb lesz az adatszuverenitás, a biztonság és az adatvédelem követelményeinek való megfelelés, mivel a hardver ténylegesen a saját telephelyén üzemelhet.

Minden fillért kifacsarnának a felhős trendből

Magát a terméket formálisan csütörtökön, a Oracle CloudWorld rendezvényen jelentették be, de a Cloud at Customer modell fejlesztése állítólag már 2010-ben elkezdődött, a piacra kerülő csomag béta tesztje pedig az elmúlt hónapokban zajlott olyan Oracle-ügyfelek részvételével, mint az Avaya. Választékában első körben a Clod Machine jelenik meg, amit később az Exadata Cloud és a Big Data Cloud is követni fog.

Az Oracle becslése alapján a vállalati cloud költéseknek még 2016-ban is alig 4 százaléka származik majd a publikus felhőből, de Thomas Kurian szerint az adaptációs ráta gyorsan növekedhet, ahogy a Cloud at Customer és a hasonló szolgáltatások megjelennek a piacon. Ilyen jellegű szolgáltatások egyébként már léteznek, például a Microsoftnál, de ezeknél az ügyfélnek is részt kell vennie az üzemeltetésben, vagyis nem biztosított a publikus felhőre emlékeztető, "egy ablakos" felhasználás.

Az IDC múlt hónapban publikált felmérése szerint a vállalatok 58 százaléka tervezi legalább kétféle web alapú, előfizetéses informatikai szolgáltatás igénybe vételét, ami 14 hónappal ezelőtt még csak 24 százalék volt. Maga az Oracle a február végén zárt pénzügyi negyedévre 735 millió dolláros cloud bevételt jelentett. Ez 40 százalékos éves növekedést jelent, ami önmagában is a szegmens fontosságát jelzi, valódi jelentőségét pedig az mutatja, hogy a vállalat összes bevétele 3 százalékkal csökkent a tavalyihoz képest.

Cloud & big data

Ingyenes appal biztosít biztonságos forrásjelölést az Adobe

A gyártó bejelentette az Adobe Content Authenticity alkalmazás publikus bétáját, amelynek segítségével örök áron ellenőrizhetővé és kezelhetővé tennék a képek forrását igazoló metaadatokat.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.