A drónok segítségével történő csomagkiszállítás még odébb van, de Jeff Bezos szerint ez a jövő.


Mikor is időszerűbb a világ legnagyobb online áruházáról beszélni, ha nem akkor, amikor az év legvadabb bevásárlási lázában ég egész USA. A hálaadás utáni fekete péntek, illetve az azt követő Cyber Monday évek óta kiemelt napjai a hagyományos és online csatornákat használó bevásárlásoknak, amelyek csak bevezetői a karácsonyi rohamnak.

Amazon Prime Air: egy furcsa légitársaság

Az Amazon az iparág legnagyobb és legambiciózusabb szereplője, így nem véletlen, hogy a CBSNews 60 Minutes című műsorban feltűnő CEO, Jeff Bezos a megszokott bevásárlási módozatokon kívül valami egészen újat és szokatlant is bemutatott. A drón (távirányítással működő légi jármű) kifejezés eddig meglehetősen negatív színben tűnt fel, hiszen leggyakrabban katonai vonatkozásban hallhattunk ezekről a szerkezetekről - kivéve akkor, amikor az egyetemi campuson történő idegenvezetésről van szó. Bezos szerint azonban pár éven belül ilyen robothelikopterek vihetik haza a megrendelt árukat, amivel újabb forradalmat hozhat el felhasználóinak az Amazon.

A bemutatott, illetve a videóban demózott szolgáltatás Prime Air névre hallgat, és az elképzelés szerint a 2,5 kilogrammos csomagok 16-20 km-en belüli házhosszállítására lesznek használhatók a drónok. Bezos szerint a csomagok 86 százaléka ebbe a súlyhatárba esik, a kiszállítási távolság pedig ott értelmezhető, ahol az Amazon egy-egy elosztási központja működik. A hatalmas raktárépületek rendszerint a sűrűn lakott területek környékén épülnek fel, ami azt jelenti, hogy sok esetben megvalósulhat a ma még elképzelhetetlen, fél órás kiszállítás.

Bezos úgy fogalmaz, hogy még évekig dolgozniuk kell a projekten, de úgy gondolja, hogy a Prime Air 4-5 éven belül valósággá válhat. A drónok teljesen automatizáltan, az előre megadott GPS koordináták alapján járnák be az útjukat. A célállomáson egyszerűen lerakják a csomagot, majd visszatérnek a bázisra egy újabb kiszállításra. Az elektromos motorral működő szerkezetekkel kapcsolatban nem is a technológiai kihívás a legnagyobb, hanem az, hogy működtetésükhöz megteremtsék a szabályozási hátteret, mivel eddig senkinek nem jutott eszébe, hogy önműködően repkedő szerkezetekkel juttassa el a vásárlókhoz a termékeket.

Ne panaszkodjanak, fejlesszenek!

A műsorból az is kiderül, hogy az Amazon nem csak a megrendelések feldolgozásában, a termékek raktározásában, illetve kiszállításában keresi az új utakat, hanem abban is, hogy mit lehetne még ezen kívül felvenni a kínálatba. Ennek egyik jó példája az Amazon Fresh, ami friss élelmiszerek gyors házhosszállítását takarja, aminek annyira jól sikerült a debütálása, hogy Seattle után más városokban is megkezdik a bevezetését. Azóta érkezőben van az Amazon Fashion, ami a ruházat terén igyekszik ugyanazt elérni, mint a könyvekkel, vagy az azokhoz kifejlesztett e-könyv olvasókkal, táblagépekkel.

A 60 Minutes riportere a műsorban közvetíti a kis kiadók, boltok félelmeit, mely szerint az Amazon a profittól hajtva lerombolja a többiek üzletét, lehetetlenné téve számukra, hogy versenyre keljenek az Amazonnal. Bezos erre furcsán csillogó szemmel annyit reagál, hogy a panaszkodás nem üzleti stratégia, a jövő most történik, az Amazon pedig ennek szellemében igyekszik kitalálni, hogy mi lesz az a megoldás, az a technológia, ami újra és újra lökést adhat a cégnek, és amivel nemcsak a vásárlókat, hanem a részvényeseket is ki lehet elégíteni.

Van egy cég, amelyik az Nvidiánál is nagyobbat nyert az MI-őrületen

Nem valami megnyugtató, ha belegondolunk, hogy milyen tevékenységet értékelnek ilyen sokra a befektetők.
 
A software defined network már évek óta velünk él. Csak idő kérdése volt a koncepciót kiterjesztése a WAN-okra.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.