A vállalat 2019-ben már nem múlta alul az elvárásokat, százezerrel több járművet szállított az előző évinél, cégértéke pedig átlépte a 80 milliárd dollárt.

A Tesla mögött több szempontból is zűrös évek állnak, a jelek szerint azonban 2019-ben már sikerült egyenesbe kerülniük, és nem csak a piaci várakozásokat teljesítették túl, de saját célszámaik alsó határát is gond nélkül elérték. Ez a pénteken nyilvánosságra került adatok alapján azt jelenti, hogy a vállalat a legutóbbi negyedévben 112 ezer járművet (92.550 darab Model 3 és 19.450 darab Model S/X) gyártott, stabilan meghaladva a 105 ezer körül előzetes becsléseket, a teljes évet tekintve pedig körülbelül 367.500 autót szállított, ezúttal már belekarcolva az előzetesen közölt 360-400 ezres tartományba.

Nem csoda, hogy a társaság részvényeinek árfolyama ezután egyből 5,5 százalékot ugrott, és a pénteki kereskedésben átugrotta a 450 dolláros küszöböt – ez úgy is új rekordot jelent, hogy időközben a papírok ismét közelebb kerültek a 440 dollárhoz. Az elmúlt hónapok folyamatos növekedéséhez köze volt a kínai gyártóegységről szóló híreknek vagy annak a ritka jelenségnek, hogy a Tesla ismét nyereséges negyedévet zárt; ezzel a vállalat cégértéke már a 80 milliárd dollárt is átlépte, meghaladva a hagyományos járműgyártó óriások, a General Motors vagy a Ford piaci kapitalizációját.

Kína adja meg az újabb lökést

A Tesla ezúttal a kínai egységről is új adatokat közölt: a Sanghajban beindított gyár mostanra heti 3 ezer darab Model 3 előállítására képes, ami azt is jelenti, hogy a vártnál magasabb teljesítményt az elemzők már a további mennyiségi növekedés alapjának tekintik. A Model 3 elvileg a Tesla "tömegautója", amely már 35 ezer dollártól hozzáférhető, és ezzel a vállalat terjeszkedésének kulcsa lehet az elektromos autók gyorsan növekvő piacán. A Bloomberg friss előrejelzése szerint ez 2025-ben már 10 millió, 2030-ra pedig 28 millió új eladást jelent majd világszerte, az összes szállításra vonatkozóan.

A Tesla szerint a legelső, kínában gyártott Model 3-at éppen holnap, január 7-én szállítják majd, ami azt jelenti, hogy az eddig 2 milliárd dolláros sanghaji beruházás formailag is megnyitja a vállalat előtt a világ második legnagyobb piacát. Itt érdemes megjegyezni, hogy a hagyományos járművek eladásai a 2019-es negyedik negyedévben éppenséggel csökkentek az Egyesült Államokban, vagyis a Tesla továbbra is legfontosabb terepén. Az amerikai-iráni konfliktus pedig az ilyen autógyártók részvényeire is komoly hatással van, miután hozzájárul az olaj árának emelkedéséhez.

Piaci hírek

CIO Hungary 2025: hogyan válhat veszélyessé egy félrenevelt MI?

Beszámolónk harmadik része a 16. CIO Hungary konferencia második napjáról, ahol a stresszes témák mellett a stresszcsökkentésről is sokat megtudhattunk.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.