A Tesla mögött több szempontból is zűrös évek állnak, a jelek szerint azonban 2019-ben már sikerült egyenesbe kerülniük, és nem csak a piaci várakozásokat teljesítették túl, de saját célszámaik alsó határát is gond nélkül elérték. Ez a pénteken nyilvánosságra került adatok alapján azt jelenti, hogy a vállalat a legutóbbi negyedévben 112 ezer járművet (92.550 darab Model 3 és 19.450 darab Model S/X) gyártott, stabilan meghaladva a 105 ezer körül előzetes becsléseket, a teljes évet tekintve pedig körülbelül 367.500 autót szállított, ezúttal már belekarcolva az előzetesen közölt 360-400 ezres tartományba.
Nem csoda, hogy a társaság részvényeinek árfolyama ezután egyből 5,5 százalékot ugrott, és a pénteki kereskedésben átugrotta a 450 dolláros küszöböt – ez úgy is új rekordot jelent, hogy időközben a papírok ismét közelebb kerültek a 440 dollárhoz. Az elmúlt hónapok folyamatos növekedéséhez köze volt a kínai gyártóegységről szóló híreknek vagy annak a ritka jelenségnek, hogy a Tesla ismét nyereséges negyedévet zárt; ezzel a vállalat cégértéke már a 80 milliárd dollárt is átlépte, meghaladva a hagyományos járműgyártó óriások, a General Motors vagy a Ford piaci kapitalizációját.
Kína adja meg az újabb lökést
A Tesla ezúttal a kínai egységről is új adatokat közölt: a Sanghajban beindított gyár mostanra heti 3 ezer darab Model 3 előállítására képes, ami azt is jelenti, hogy a vártnál magasabb teljesítményt az elemzők már a további mennyiségi növekedés alapjának tekintik. A Model 3 elvileg a Tesla "tömegautója", amely már 35 ezer dollártól hozzáférhető, és ezzel a vállalat terjeszkedésének kulcsa lehet az elektromos autók gyorsan növekvő piacán. A Bloomberg friss előrejelzése szerint ez 2025-ben már 10 millió, 2030-ra pedig 28 millió új eladást jelent majd világszerte, az összes szállításra vonatkozóan.
A Tesla szerint a legelső, kínában gyártott Model 3-at éppen holnap, január 7-én szállítják majd, ami azt jelenti, hogy az eddig 2 milliárd dolláros sanghaji beruházás formailag is megnyitja a vállalat előtt a világ második legnagyobb piacát. Itt érdemes megjegyezni, hogy a hagyományos járművek eladásai a 2019-es negyedik negyedévben éppenséggel csökkentek az Egyesült Államokban, vagyis a Tesla továbbra is legfontosabb terepén. Az amerikai-iráni konfliktus pedig az ilyen autógyártók részvényeire is komoly hatással van, miután hozzájárul az olaj árának emelkedéséhez.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak