Ugyan az összbevétel kétharmadát adó iPhone-ok forgalma tavaly nem volt kimagasló, az Apple a legutóbbi ünnepi szezonban is képes volt rekordszámokat hozni. Utóbbiban nagy szerepet játszott a Szolgáltatások (Services) divízió, amely 14 százalékos éves növekedést produkálva immár évente több mint 26 milliárd dollárral járul hozzá a 125 milliárdot közelítő teljes forgalomhoz. A többek között az App Store bevételeit, a különböző előfizetéseket és egyéb szolgáltatásokat összefogó részleg ráadásul kiváló profitrátával dolgozik, így nem lehet csodálkozni azon, ha a vezetőség a jövőben még többet szeretne ezen a soron látni.
Az Apple-ügyekben tótumfaktumnak számító Mark Gurman Bloombergen megjelent legújabb hírlevele szerint ezt a tervet támogathatja a cég térképes alkalmazásának reklámosítása. A Maps kapcsán már korábban felmerült a lehetőség, hogy a kereséseket fizetett találatokkal monetizálják, de végül az ötletet nem követte gyakorlati bevezetés.
Belső forrásaira alapozva Gurman most arról ír, hogy a közelmúltban a felső vezetők egy a Maps teljes csapatával megtartott megbeszélésen újra elővették a reklámok témáját. Minden bizonnyal hasonló megoldást fontolgatnak, mint ahogy például a rivális Google Maps is működik, azaz a fizető partnerek kiemelt megjelenést kapnak a térképes felületen. A beszámoló alapján azonban ez még nagyon kezdeti fázisban tart, a tényleges munka sem kezdődött el, és így természetesen a bevezetés dátumát is teljes homály fedi.
Az biztos, hogy a cég az utóbbi időben több intézkedéssel igyekezett erősíteni a hirdetésekből származó bevételeit. Példaként említhető a cég saját híralkalmazása (Apple News) és pénzügyi appja (Stocks), amelyek egyaránt reklámokkal dúsítva futnak. Többek között ezek a lépések is hozzájárultak ahhoz, hogy a Services részleg immár az Apple forgalmának ötödét adja.
(Kép: Apple)
Dynatrace: a modern obszervabilitás pole pozíciójában
Akár a Formula-1-es boxutcában, akár az üzleti életben dolgozunk, egy apró hiba könnyen vészhelyzetet idézhet elő. Szerencsére erre van megoldás, ugyanis a Dynatrace és a hasonló obszervabilitási platformok éppen azért jöttek létre, hogy megelőzzék ezeket a kritikus szituációkat.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT A PROJEKTMENEDZSMENTRŐL TUDNI KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, hibrid működésről, elosztott csapatokról, kulturális gapek kezeléséről. Exkluzív információk képzésekről, munkaerőpiacról, kereseti és karrierlehetőségekről.
2025.03.18. Symbol Budapest
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak