A vállalat átszínezné a keresési találatokat, amivel már most izzó haragot váltott ki az áldozatokból.

A Google keresőjének találati oldala egyszerűnek tűnhet, pedig az ott látható színvilág hosszas tesztelés eredménye. Jelenleg a keresett oldalak címe kék, a konkrét URL címek zöld, az az alatt található információs szöveg fekete betűkkel szedik. A neten több helyen megjelent fotók alapján arra lehet következtetni, hogy a Google változtatna a renden, ami nem mindenkinek tetszik.

Fekete bárány

Persze sokkal közelebb járunk az igazsághoz, ha azt mondjuk, hogy senkinek sem tetszik. Akik éppen beleestek a tesztelők csoportjába, azok azt vehették észre, hogy az eddig kék címek feketére változtak, ezen kívül azonban más változás nem észlelhető. A netre kiposztolt fotók, kijelzőképek alapján a látvány valóban gyászos, azt azonban most senki sem tudja, hogy mennyire vagyunk a végleges bevezetésétől – ha ez megtörténik egyáltalán.

A Google semmilyen hivatalos infóval nem szánta meg a netezőket, így szakértők csak arra következtethetnek, hogy egy A/B teszt szemtanúi vagyunk. Ezt a módszert a weboldalak felépítésének, kezelőfelületének, az azon megtalálható bizonyos elemek, gombok, linkek tesztelésére használják, hogy eldönthessék, melyik megoldás a hatékonyabb.

Sok pénzt is hozhat

Az oldalaikon nagy forgalmat bonyolító vállalatok rendszeresen végeznek ilyen teszteket, hiszen jelentős bevételnövelés érhető el egy-egy jól kitesztelt változtatással. Ebben maga a Google is profi, amire jó példa a pár évvel ezelőtt lefuttatott A/B teszt, ami a már említett kék szín különböző árnyalatait vizsgálta.

A „Kék 50 árnyalata” néven elhíresült tesztre azért volt szükség, mert nem tudtak dönteni, hogy melyik színárnyalatot válasszák, és mivel a felhasználók az egyik lilába hajló verziót szerették jobban, ez lett a végleges. Az újítás éves szinten 200 millió dolláros extra bevételt hozott a cégnek. A legutóbbi változtatást tavaly érzékelhettük, amikor a keresési felület navigációs linkjeit a korábbi pirosról kékre változtatták meg.

Piaci hírek

Így vettem hatezer forintért Microsoft Office-t. Ön ne vegyen

Sajnos az ajánlat mellett nem volt ott, amit a híres bűvész, Rodolfo minden trükkje előtt elsütött: „Figyeljék a kezemet, mert csalok!” Sokan bedőltek a trükknek. Girardi Kornél (IPR-Insights) írása.
 
Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.