A New York-i és Tel Aviv-i székhellyel működő ActiveFence 100 millió dolláros befektetési kört zárt, biztosítva a szükséges forrásokat eszközeinek továbbfejlesztésére és ügyfélkörének bővítésére. Az alig több mint három éve alapított startup ügyfelei között állítólag már egyaránt megtalálhatók a közösségi médiát, az audio- és videostreaming szolgáltatásokat, a fájlmegosztókat, a digitális játékokat, az online piactéreket és más netes technológiákat üzemeltető cégek, és a TechCrunch beszámolója alapján vezető szereplővé nőtte ki magát a saját területén.
Bár ezek közül egyiket sem nevezi meg, az ActiveFence azt állítja, hogy ezek összességükben felhasználók milliárdjait fedik le világszerte. A vállalat terjeszkedése most a kormányzati szervezetek és a nemzetközi márkák kategóriájában is folytatódhat, fenntartva az ActiveFence eddigi tempóját, amellyel a társaságnak eddig sikerült évről évre megdupláznia a forgalmát. Főleg, hogy a startup tulajdonképpen a kedden nyilvánosságra hozott befektetésekkel lépett ki a nyilvánosság elé, mivel eddig szeinte teljes csendben építgette technológiai platformját.
A beszámolók szerint egy olyan megoldásról van szó, amely új megközelítéssel kezelné az online térben jelentkező, akár csak kialakulóban lévő fenyegetéseket. Ez egyrészt megkönnyíti a biztonsági csapatok dolgát a káros jelenségek azonosításában és kezelésében, másrészt ezen keresztül hozzájárul ahhoz is, hogy a technológiát alkalmazó üzleti szereplők erősítsék az ügyfelek és a felhasználók bizalmát. Igaz, hogy ezt az elégedett megrendelők listája támasztaná alá a legjobban, de a sikeres 100 millió dolláros tőkbevonás mindenképpen arra utal, hogy a háttérben valóban ott vannak a cég szolgáltatásait igénybe vevő nagy szervezetek.
Hogy működik a dolog?
Ma már közhelynek számít, hogy az online zaklatás, a félretájékoztatás, a csalás vagy a kártékony tartalmak terjesztése nem csak egyre szélesebb körű problémát jelent az online térben, de az ellenük való fellépés is egyre összetetteb feladat. Az ActiveFence új, proaktív megoldát javasol a tartalom moderálására, a biztonság megőrzésére és közvetve a bizalom növelésére: a cég lényegében az internet legsötétebb zugait fésüli át a rosszindulatú szereplőkután kutatva, és adatokat gyűjtve annak érdekében, hogy jobban megértse a rosszindulatú tartalom forrásait.
Mindebben olyan algoritmusokra támaszkodik, amelyek kiaknázzák az mesterséges intelligenciát és a természetes nyelvek feldolgozását, feltárva a beszélgetések közötti kapcsolatokat. Egyaránt feltérképezi az internet publikus és csak nehezen elérhető tartományait, azokat a beszélgetéseket vizsgálva, amelyek nyomán a kártékony tartalmak és kampányok nagy része megszületik. Ez pillanatnyilag 3 millió forrás big data alapú elemzését jelenti, igazolva, hogy milyen hatékonyan használható fel az online tartalom hosszú távú visszakövetése.
Más szóval, az ActiveFence ügyfelei elvileg még azelőtt felkészülhetnek rá, hogy mi fog következni, mielőtt a rosszindulatú tevékenység szárba szökkenne, és nagy horderejű incidenseket kellene kezelniük. Nem kell megvárniuk a tényleges károkat vagy azt, hogy a belső kutatócsapatok valamilyen módon azonosítsák a következő csalássorozatot vagy dezinformációs kampányt. Az ActiveFence által biztosított betekintéshez az ügyfelek egy API-n keresztül férhetnek hozzá, és azt felhasználhatják az általuk kíválasztott más rendszerek működtetésében.
Hasonló megoldásokat egyébként nem csak az ActiveFence-nél találhatunk, mint ahogy a nagy platformszolgáltatók is egyre komolyabb lépéseket tesznek affelé, hogy integrálják az ilyen proaktív követési technológiákat és a velük kapcsolatos szakértelmet. Az sem ritka, hogy az érintett piaci szereplők együttműködésbe kezdenek ezen a területen, de a kommentárok szerint nem valószínű, hogy a fenti problémákra létezik egyetemleges megoldás, ez pedig megmagyarázza, hogy az ActiveFence miért ennyire érdekes a befektetők számára.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak