Vezetést támogató rendszereket teszteltek Amerikában. Kiderült, hogy esőben jelentősen romlik ezeknek a ma már széles körben használt technológiáknak a hatékonysága.

Az Egyesült Államokban és Kanadában nagyjából 60 millió taggal rendelkező nonprofit autós szervezet, az American Automobile Association (AAA) a héten hozott nyilvánosságra egy tanulmányt, amelyben a vezetést segítő különböző technológiák teszteredményeiről számolnak be. Az adatok alapján esős időben semmiképpen nem érdemes ezekre a megoldásokra hagyatkoznunk.

Ha esik, ha fúj...

Az AAA szakemberei elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy ezek a rendszerek miként alkalmazkodnak az ideálistól némileg eltérő körülményekhez. Ez lényeges kérdés, hiszen a vezetéstámogató technológiáknak nem csak verőfényes napsütésben kellene megfelelően működniük. A tesztek során közepes és erős esőzést szimuláltak, majd az adatokat összevetették a "normál ügymenetnél" tapasztalt eredményekkel. 

Ideális körülmények között a négy kereskedelmi forgalomban kapható, 2020-as évjáratú jármű (Buick Enclave Avenir, Hyundai Santa Fe, Toyota RAV4 és Volkswagen Tiguan) egyike sem ütközött az úton álló helyzetben hagyott másik kocsival, azaz az automatikus vészfékezést biztosító rendszerek itt jól vizsgáztak. Az autókra szerelet esőgépek beindításat követően azonban a 25 mérföldes (40 km/óra) sebességgel megtett tesztkörök 17 százalékában történt ütközés. A hibaarány 35 mérföldes tempónál (56 km/h) ráadásul már 33 százalékra nőtt. Érdemes azt is megemlíteni, hogy maga a burkolat a teszt mechanikája miatt gyakorlatilag teljesen száraz maradt, így ezek a számok valószínűleg még magasabbra emelkednének egy valódi zivatar esetén.

Nem sokkal alakult jobban a sávtartásért felelős sofőrsegítő megoldások próbája sem. Sőt, ezek a rendszerek még ideális viszonyok között is 37 százalékos hibaaránnyal működtek. A csapadékkal nehezített szituációban pedig egészen magas, 69 százalékos tévedési rátát mértek az AAA munkatársai.

Nem árt az óvatosság

A fenti eredmények azért fontosak, mert a ma forgalomba kerülő személyautók legtöbbjénél már elérhető valamilyen típusú vezetést támogató megoldás. Ezek között az önmagától beparkoló algoritmus hibája maximum bosszantó kellemetlenségekkel járhat, ám ha a sávtartás vagy a vészhelyzeti fékezés megy félre, az akár súlyos balesetekhez is vezethet. Éppen ezért fontos a sofőröknek tisztában lenni azzal, hogy az ilyen extra funkciók ugyan hasznosak, és összességében bizonyosan hozzájárulnak a közlekedésbiztonság javításához, ám ettől még nem szabad adottnak venni a képességeiket. Különösen esőben nem.

Piaci hírek

Nyilvános felhőszolgáltató lett a TikTok anyavállalata

A szolgáltatás neve Volcano Engine. Sokkal több lesz, mint egy TikTok-as-a-Service, és annál is, amit nyáron megszellőztettek.
 
Hirdetés

Viszlát, nyolcórás munkarend!

A járvány miatti kényszerű lezárások új alapokra helyezték a munka világát is, ami már nem lesz olyan, mint azelőtt.

A cloud computing fontos ígérete, hogy pontosan tervezhetővé teszi az IT költségeit. Akkor miért nem annyi hónap végén a számla, amennyit beterveztünk?

a melléklet támogatója az Invitech

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.