A partnerhálózat tagjai a Partner Center Insights irányítópultján pontosabb képet kapnak kkv-s ügyfeleik szoftverhasználati szokásainak változásairól, sőt a licencek jogszerű használatáról is.

Átalakította és bővítette a kkv-s ügyfeleket kiszolgáló viszonteladóit segítő Partner Center Insights irányítópultját a Microsoft – jelentette be a vállalat blogján a területért felelős vezető, Dan Truax. A legfontosabb újdonság Truax szerint az, hogy az irányítópultra összevonták és egységes szerkezetbe foglalták a partner- és ügyféladatokat, így a Microsoft-partnerek sokkal pontosabb képet kapnak saját és viszonteladói hálózatuk teljesítményéről, valamint ügyfeleik szoftverhasználatáról és igényeiről. A dashboard naprakész jelentést ad partnerprogramokról, licencelési modellekről és termékekről egyaránt. A felhőszolgáltatások (Azure, Office, Dynamics) mellett a CSP (Cloud Solution Provider) és az EA (Enterprise Agreement) licencekre vonatkozó adatokat is kezeli az online analitikai rendszer.

A szállítóknak valószínűleg az a legnagyobb segítség, hogy prediktív analitikával jósolja meg, mikor kell leülni az ügyféllel átbeszélni a felhős előfizetése meghosszabbítását, illetve megmutatja, ha nem megfelelő az ügyfél licenchasználata, mert például az ügyfél nem követte megfelelően a licencelésben bekövetkező változásokat. A bejegyzés szerint még azt is meg tudja jósolni, hogy az adott ügyfél a felhős előfizetése felmondására készül, így a viszonteladó időben tud lépni, hogy lebeszélje erről.

Az új irányítópult funkcióinak egy része arra szolgál, hogy a Microsoft-partnerek folyamatosan nyomon követhessék saját és viszonteladói hálózatuk teljesítményét. Például az áttekintő jelentés (Overview report funkció) összegzi a KPI-okat, valamint felrajzolja a fontosabb trendeket az ügyfelek, az előfizetések, az Azure-használati bevételek, a licencek stb. alakulásáról. A viszonteladói teljesítményt összegző riport (Reseller performance report) pedig az eladott termékekről és az abból származó bevételekről ad átfogó képet viszonteladónként. Akár arról is pontos képet kaphat egy partner, hogy a viszonteladói hálózatában lévő cégek munkatársai milyen tanúsításokat szereztek, és ez, valamint az árbevétel alapján a Microsoft milyen szintű képviseletére jogosultak (Competency report).

Az értékesítés felpörgését várják tőle

Az új funkciók többsége azonban arra szolgál, hogy az MS-partnerek és viszonteladóik proaktívan, a legjobb pillanatban kereshessék meg meglévő ügyfeleiket, hogy további előfizetéseket/licenceket kínáljanak nekik. Az irányítópult több új elemzési nézetet is biztosít erre. Kérhetők elemzések azokról az ügyfelekről, melyek felhős előfizetésekkel rendelkeznek (Costumers report funkció), azokról az előfizetésekről, melyeket a viszonteladó kezel (Product subscriptions report), de a termékhasználati szokásokról is (Product usage reports).
 

A Customer opportunities jelentés felülete (kattintson a képre a nagyobb mérethez)


A rendszer képes kimutatni, hogy a kkv-s ügyfeleknél mikor növekszik a hajlandóság arra, hogy előfizessen felhős szolgáltatásra, és érdemes megkeresni a szállítónak egy Azure-, Microsoft 365- vagy Dynamics 365-ajánlattal (Customer opportunities report). Ebbe a körbe tartozik a dashboard licenchasználatra vonatkozó elemzése is, amely egy esetleges licencaudit sikerességének esélyét jelzi. Itt a cél nem feltétlenül a büntetés. A szoftvergyártók jellemzően nem erre hajtanak, amikor licenchasználati anomáliák után kutatnak. Sokszor inkább arra próbálják rábeszélni az ügyfelet, hogy a licenchiány mértékében vásároljon például felhős előfizetést.

Partner Center Insights lényegében egy értékesítésre kihegyezett, átfogó üzletiintelligencia-szolgáltatást biztosít, amiből a nyers adatkészletet ki lehet exportálni például CSV/TSV formátumban további elemzésre. A távlati cél azonban az, hogy a Partner Center Insights legyen az egyetlen partneradat-elemző eszköz.

Az online analitikai felülethez csak a Microsoft Partner Network tagcégei kapnak hozzáférést.

Hirdetés
Cloud & big data

Musk turbó fokozatban nyomta le Gatest

A többek között a Tesla alapításával hírnevett szerzett Elon Musk immár a világ második leggazdagabb embere.
 
Hirdetés
Hirdetés

A profik már nindzsákkal védik a szervereket

Hogyan igazodjunk el, és főleg mire figyeljünk a szolgáltatásként rendelhető virtuális szerverek között?

A cloud szolgáltatások legösszetettebb problémáit a kifejezetten a felhőre jellemző fenyegetettségek jelentik, amelyekkel már a szolgáltatóválasztás előtt érdemes tisztába jönni.

a melléklet támogatója a Servergarden

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.