A partnerhálózat tagjai a Partner Center Insights irányítópultján pontosabb képet kapnak kkv-s ügyfeleik szoftverhasználati szokásainak változásairól, sőt a licencek jogszerű használatáról is.

Átalakította és bővítette a kkv-s ügyfeleket kiszolgáló viszonteladóit segítő Partner Center Insights irányítópultját a Microsoft – jelentette be a vállalat blogján a területért felelős vezető, Dan Truax. A legfontosabb újdonság Truax szerint az, hogy az irányítópultra összevonták és egységes szerkezetbe foglalták a partner- és ügyféladatokat, így a Microsoft-partnerek sokkal pontosabb képet kapnak saját és viszonteladói hálózatuk teljesítményéről, valamint ügyfeleik szoftverhasználatáról és igényeiről. A dashboard naprakész jelentést ad partnerprogramokról, licencelési modellekről és termékekről egyaránt. A felhőszolgáltatások (Azure, Office, Dynamics) mellett a CSP (Cloud Solution Provider) és az EA (Enterprise Agreement) licencekre vonatkozó adatokat is kezeli az online analitikai rendszer.

A szállítóknak valószínűleg az a legnagyobb segítség, hogy prediktív analitikával jósolja meg, mikor kell leülni az ügyféllel átbeszélni a felhős előfizetése meghosszabbítását, illetve megmutatja, ha nem megfelelő az ügyfél licenchasználata, mert például az ügyfél nem követte megfelelően a licencelésben bekövetkező változásokat. A bejegyzés szerint még azt is meg tudja jósolni, hogy az adott ügyfél a felhős előfizetése felmondására készül, így a viszonteladó időben tud lépni, hogy lebeszélje erről.

Az új irányítópult funkcióinak egy része arra szolgál, hogy a Microsoft-partnerek folyamatosan nyomon követhessék saját és viszonteladói hálózatuk teljesítményét. Például az áttekintő jelentés (Overview report funkció) összegzi a KPI-okat, valamint felrajzolja a fontosabb trendeket az ügyfelek, az előfizetések, az Azure-használati bevételek, a licencek stb. alakulásáról. A viszonteladói teljesítményt összegző riport (Reseller performance report) pedig az eladott termékekről és az abból származó bevételekről ad átfogó képet viszonteladónként. Akár arról is pontos képet kaphat egy partner, hogy a viszonteladói hálózatában lévő cégek munkatársai milyen tanúsításokat szereztek, és ez, valamint az árbevétel alapján a Microsoft milyen szintű képviseletére jogosultak (Competency report).

Az értékesítés felpörgését várják tőle

Az új funkciók többsége azonban arra szolgál, hogy az MS-partnerek és viszonteladóik proaktívan, a legjobb pillanatban kereshessék meg meglévő ügyfeleiket, hogy további előfizetéseket/licenceket kínáljanak nekik. Az irányítópult több új elemzési nézetet is biztosít erre. Kérhetők elemzések azokról az ügyfelekről, melyek felhős előfizetésekkel rendelkeznek (Costumers report funkció), azokról az előfizetésekről, melyeket a viszonteladó kezel (Product subscriptions report), de a termékhasználati szokásokról is (Product usage reports).
 

A Customer opportunities jelentés felülete (kattintson a képre a nagyobb mérethez)


A rendszer képes kimutatni, hogy a kkv-s ügyfeleknél mikor növekszik a hajlandóság arra, hogy előfizessen felhős szolgáltatásra, és érdemes megkeresni a szállítónak egy Azure-, Microsoft 365- vagy Dynamics 365-ajánlattal (Customer opportunities report). Ebbe a körbe tartozik a dashboard licenchasználatra vonatkozó elemzése is, amely egy esetleges licencaudit sikerességének esélyét jelzi. Itt a cél nem feltétlenül a büntetés. A szoftvergyártók jellemzően nem erre hajtanak, amikor licenchasználati anomáliák után kutatnak. Sokszor inkább arra próbálják rábeszélni az ügyfelet, hogy a licenchiány mértékében vásároljon például felhős előfizetést.

Partner Center Insights lényegében egy értékesítésre kihegyezett, átfogó üzletiintelligencia-szolgáltatást biztosít, amiből a nyers adatkészletet ki lehet exportálni például CSV/TSV formátumban további elemzésre. A távlati cél azonban az, hogy a Partner Center Insights legyen az egyetlen partneradat-elemző eszköz.

Az online analitikai felülethez csak a Microsoft Partner Network tagcégei kapnak hozzáférést.

Cloud & big data

Csalóknak jöhet jól, hogy a ChatGPT még a nagyvállalatok címét is gyakran elhibázza

Egy információbiztonsági cég hívta fel a figyelmet arra, hogy a sokszor badarságokat tényként beállító chatbotokra való túlzott támaszkodás komoly lehetőségekkel kecsegteti netes bűnözőket.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.