Az üzletember más vállalkozásai, így a SpaceX és az xAI is százával rendelik a Tesla félresikerült járműveit, amelyekből még a korábban tervezett mennyiség tizedét sem sikerült eladni ebben az évben.
Hirdetés
 

A Cybertruck 2023-as megjelenése előtt Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója még arról beszélt, hogy ha beindulnak a dolgok, akkor a hivatalosan elektromos kisteherautónak nevezett járművek eladásában évente 250 ezres, de akár félmilliós darabszámot fognak produkálni. Úgy tűnik, hogy két évvel később a járműgyártó még csak a közelébe sem került ennek a szintnek, ami abban a tekintetben nem meglepő, hogy Musk magabiztos ígéreteit rendszeresen követi jóval szerényebb teljesítmény. Ebben az esetben azonban különösen látványosan sikerült alulteljesíteni az eredeti terveket, hiszen az idén még a szóban forgó mennyiség tizedét sem sikerült megközelítenie a Teslának – olvasható az Electrek hét eleji riportjában.

A cikk alapján a vállalat mindössze 5385 Cybertruckot adott el 2025 harmadik negyedévében, ami 63 százalékos csökkenést jelent az előző év megfelelő időszakához képest, összességében pedig 16 ezer darabot szállított le január óta. Az Electrek beszámolójából azonban az is kiderül, hogy valószínűleg még ezeket az eredményeket is "kreatív belső erőfeszítéseknek" köszönhetően érték el, miután Musk elkezdte kiszórni az eladatlan járműveket saját cégeinek. A lap arról ír, hogy a SpaceX űripari vállalat a múlt héten több száz Cybertruckot vett át, és várhatóan további több ezer darabot fog kapni, ezt követően pedig a hétvégén a Tesla-vezér mesterségesintelligencia-startupja, az xAI irodáinál is megjelentek az első szállítmányok.

Később sem lesz könnyebb

Az Electrek mindezzel kapcsolatban a Cybertruck vezető mérnökét idézi, aki megvalósult álomnak nevezte, hogy a Tesla után a SpaceX is Cybertruckra cseréli saját támogató flottáját. Kevésbé álomszerű azonban, hogy Elon Musk egyik kedvenc projektje hogy vált ennyire katasztrofálissá. A Cybertruckot, ami eleve egy nehezen indokolható konstrukció, eddig nyolcszor hívták vissza konstrukciós problémái miatt, ami ugyanúgy nehezen fér össze a prémium árazással, mint például a gyenge hatótávolság. A használt Cybertruckok eladási értéke meredeken zuhan, ami rossz befektetéssé teszi a megvásárlását, és Musk megosztó viselkedése sem tett jót az elsősorban státuszszimbólumként értékelhető járművek eladásainak.

A Futurism összeállításából egyébként kiderül, hogy a harmadik negyedéves eredmények nem voltak annyira lesújtóak, mint ahogy azt az elemzők várták, mivel a Donald Trump elnök által szeptember 30-ával kivezetett, elektromos járművekre vonatkozó adójóváírások miatt sok vásárló rohamozta meg az utolsó pillanatban a kereskedőket. A Teslának azonban nem lesz könnyű dolga sem a Cybertruck, sem más modellek kapcsán a negyedik negyedévben – különösen, ha figyelembe vesszük, hogyan mutatnának az eladási statisztikák, ha Musk nem pakolna át jelentős tételeket egyik zsebéből a másikba, miközben a Tesla éppen átnyergel az elektromos járművekről a humanoid robotokra és a mesterséges intelligenciára.

Piaci hírek

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – a gépi tanulási pipeline szerepe az adattudományi működésben

A jó adatok önmagukban még nem elegendők: a modellek csak akkor működnek megbízhatóan, ha egy átlátható, automatizált és reprodukálható környezetben futnak. A gépi tanulási pipeline-ok éppen ezt a technológiai hátteret teremtik meg.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.