Az NNG NavFusion technológiájával az autós rendszerek és az okostelefonok az eddigi leghatékonyabb egységet alkothatják.
Hirdetés
 
A még május közepén, az NNG vezetőivel készített interjúnkból is kiderülhet, hogy az iGO navigációs szoftverről ismert vállalat a lehető legjobbkor és legjobb irányba váltott. 2010. környékén a vezetőség felismerte, hogy a dedikált navigációs eszközöknél, illetve a mobilos szoftvereknél sokkal ígéretesebb jövővel kecsegtet az autóipar, így a termékfejlesztés a négykerekűeket vette célba.

Irány az autó!  Az okostelefonok képességeik miatt több iparágat döntöttek már romba, ilyen volt a PNA-k, azaz a kifejezetten navigációra szolgáló eszközök területe is. A Google Maps navigációs funkciói, a Nokia, az Apple, illetve egyéb gyártók saját megoldásai egyre több felhasználónál váltották ki a külön megvásárolt navigációs szoftvereket, míg az autók világában sokkal hosszabb termékciklusokkal lehet számolni. Mindezeket szem előtt tartva az NNG már az új autókba tervezett navigációs megoldásokra koncentrál, aminek eredményeképpen a bevételeik 80 százaléka is erről a területről érkezik.



Az átlagfelhasználó ebből persze nem feltétlenül érzékel bármit is, hiszen egy új autó volánja mögé beülve a navigációs rendszer felületéből nem biztosan derül ki, hogy ki gyártotta. Az okostelefonokkal való szinkronizálás, illetve az ott tárolt adatok az autó rendszerére való rá és visszatöltésének igénye azonban továbbra is jelen van, ennek kiszolgálására fejlesztette ki az NNG a NavFusion technológiát. A megoldás a Telematics Detroit 2013 kiállításon debütált a napokban, és a lényege úgy ragadható meg legjobban, hogy a NavFusion alkalmazás egy internetkapcsolattal rendelkező információs csatornát biztosít az autóban futó rendszernek, amivel még több hozható ki belőle. 

Jól kijön a mobillal is  Az iTunes App Store-ból vagy a Google Play-ről ingyenesen letölthető NavFusion segítségével az okostelefon és az autó fejegysége között a háttérben azonnal megkezdődhet a navigációval kapcsolatos tartalmak szinkronizálása. A két, egyébként önállóan is működő rendszer ezt követően állandó kapcsolatban marad egymással, lényegesen leegyszerűsítve a fejegység térkép- és tartalomfrissítését. A technológia emellett gondoskodik a névjegyek, a kedvencek, a navigációs előzmények, a tervezett útvonalak és a térképek szinkronizálásáról is.
 


Az okostelefon és az infotainment rendszer összekapcsolása – mely WiFin, Bluetoothon vagy akár USB-n keresztül jön létre – lehetővé teszi, hogy a felhasználó élő, online szolgáltatásokat vegyen igénybe (pl. online helyi keresés, időjárás-információk, közlekedési adatok és üzemanyag-árak) a jármű beépített rendszerén. Az NNG fejlesztői jelen pillanatban a partnerek különböző igényeire szabott szoftvercsomagokon dolgoznak. Az első NavFusiont támogató iGO Navigációs szoftver várhatóan 2014 első negyedévében kerül piacra.

Az NNG a tavalyi év során folytatta stabil pénzügyi növekedését: a vállalat 42%-kal növelte nettó árbevételét, a bruttó árrés pedig jelentősen, 63%-kal növekedett a 2011-hez képest. A vállalat exportja mindössze egy év alatt 50%-kal növekedett, a munkatársak létszáma pedig 35%-kal nőtt.

NNG: helyes iránynak bizonyult az autóipar 
CIO-val erősít az NNG
Újabb létszámbővítésre készül az NNG 
 

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.