Az amerikai hirdetési piac forgalmát nyilván nem érjük utol soha, de a trendek ide is menetrendszerűen megérkeznek majd.

Az IAB és a PwC friss jelentése alapján az amerikai online hirdetési piac forgalma 2018-ban első ízben lépte át a 100 milliárd dolláros küszöböt. A költések összege egész pontosan 107,5 milliárd dollárban állt meg, ami nem csak újabb rekordnak számít, de egyetlen évtized alatt 386 százalékos növekedésnek felel meg – ennél is érdekesebb, hogy 21,8 százalékkal fejelte meg a 2017-es vásárlásokat. A tempóra jellemző az is, hogy az utolsó negyedévben 31,4 milliárd dollárt, a harmadik negyedévben pedig 26,6 milliárdot költöttek a hirdetők.

Az egyes online csatornák között már egyértelműen a mobilképernyőkre szánt megoldások vezetnek: ez a kategória önmagában is 69,9 millió dollárt termelt, ami 39,7 százalékkal haladta meg az előző évi 50,1 milliárdot. Ezzel a mobil hirdetések már az összes internetes hirdetési bevétel 65,1 százalékát adják. Hasonló ütemben növekszik a digitális videók iránti érdeklődés is, amelyekből 2018-ban 16,3 milliárd dollár folyt be, vagyis a videók a reklámköltések 15 százalékát teszik ki.
 


 

A kutatás természetesen a növekedés legfontosabb ösztönzőit is megpróbálja azonosítani. Ilyen a digitális hirdetési csatornák folyamatos diszruptív hatása, ami ma már szinte normál üzletmenetnek számít az alig két évtizede még nem is létező iparágban, és számtalan vállalat esetében már egyértelműen a digitális jelenlét a fejlődés első számú hajtóereje. Az e-kereskedelem ezzel párhuamosan átlépte a digitális áruházak korlátait, a szofisztikált analitikai és targetáló megoldásokkal megtámogatva feljött a DTC (Direct-to-Consumer) kereskedelem.

A közösségi média folyamatos térhódítása mellett a márkák a történetmesélés eszközeivel építik és népszerűsítik magukat, ami összefügg a videós csatornák fenti népszerűségével. A marketinges idillbe csak a GDPR és más, részben csak tervezett szabályozások (például CCPA) zavarnak bele, amelyek nyomán a hirdetéseket kiszolgáló vagy megjelenítő platformok is stratégiájuk átszabására kényszerülnek. Az új szabályok hatásaira, különös tekintettel a büntetésekre, még a nagy és jelentős forrásokkal rendelkező piaci szereplők sem immunisak, a kisebbeknek pedig kifejezetten nehéz dolguk van a megfelelőséggel.

Érdemes megemlíteni, hogy az automatizált médiaértékesítés (programmatic advertising) már az összes forgalom nagyjából 80 százaléka mögött megjelenik. A modell sok tekintetben valóban hatékony, azonban a kiadók szempontjából egyre kellemetlenebb, hogy az ügyfelek költéseinek nagy részét a lánc más szereplői, mondjuk a platformszolgáltatók fölözik le. Emiatt az sem véletlen, hogy a zártabb ökoszisztémák magasabb adaptációs rátát mutathatnak fel, emellett népszerűbbek a kis- és közepes vállalkozások körében is.

A 2019-es IAB internet advertising revenue report teljes egészében itt tekinthető meg PDF formában. Az anyagban szó esik egyebek mellett az új hirdetési technológiákról, és a költések is különféle lebontásokban szerepelnek benne.

Piaci hírek

Új márkanév alatt hódítaná meg az intelligens járműveket a Huawei

A kínai vállalat szerint jelentős átalakulás előtt áll az autóipar, ők pedig vezető szerepre törekednek az "intelligens vezetés forradalmában".
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.