Az amerikai hirdetési piac forgalmát nyilván nem érjük utol soha, de a trendek ide is menetrendszerűen megérkeznek majd.

Az IAB és a PwC friss jelentése alapján az amerikai online hirdetési piac forgalma 2018-ban első ízben lépte át a 100 milliárd dolláros küszöböt. A költések összege egész pontosan 107,5 milliárd dollárban állt meg, ami nem csak újabb rekordnak számít, de egyetlen évtized alatt 386 százalékos növekedésnek felel meg – ennél is érdekesebb, hogy 21,8 százalékkal fejelte meg a 2017-es vásárlásokat. A tempóra jellemző az is, hogy az utolsó negyedévben 31,4 milliárd dollárt, a harmadik negyedévben pedig 26,6 milliárdot költöttek a hirdetők.

Az egyes online csatornák között már egyértelműen a mobilképernyőkre szánt megoldások vezetnek: ez a kategória önmagában is 69,9 millió dollárt termelt, ami 39,7 százalékkal haladta meg az előző évi 50,1 milliárdot. Ezzel a mobil hirdetések már az összes internetes hirdetési bevétel 65,1 százalékát adják. Hasonló ütemben növekszik a digitális videók iránti érdeklődés is, amelyekből 2018-ban 16,3 milliárd dollár folyt be, vagyis a videók a reklámköltések 15 százalékát teszik ki.
 


 

A kutatás természetesen a növekedés legfontosabb ösztönzőit is megpróbálja azonosítani. Ilyen a digitális hirdetési csatornák folyamatos diszruptív hatása, ami ma már szinte normál üzletmenetnek számít az alig két évtizede még nem is létező iparágban, és számtalan vállalat esetében már egyértelműen a digitális jelenlét a fejlődés első számú hajtóereje. Az e-kereskedelem ezzel párhuamosan átlépte a digitális áruházak korlátait, a szofisztikált analitikai és targetáló megoldásokkal megtámogatva feljött a DTC (Direct-to-Consumer) kereskedelem.

A közösségi média folyamatos térhódítása mellett a márkák a történetmesélés eszközeivel építik és népszerűsítik magukat, ami összefügg a videós csatornák fenti népszerűségével. A marketinges idillbe csak a GDPR és más, részben csak tervezett szabályozások (például CCPA) zavarnak bele, amelyek nyomán a hirdetéseket kiszolgáló vagy megjelenítő platformok is stratégiájuk átszabására kényszerülnek. Az új szabályok hatásaira, különös tekintettel a büntetésekre, még a nagy és jelentős forrásokkal rendelkező piaci szereplők sem immunisak, a kisebbeknek pedig kifejezetten nehéz dolguk van a megfelelőséggel.

Érdemes megemlíteni, hogy az automatizált médiaértékesítés (programmatic advertising) már az összes forgalom nagyjából 80 százaléka mögött megjelenik. A modell sok tekintetben valóban hatékony, azonban a kiadók szempontjából egyre kellemetlenebb, hogy az ügyfelek költéseinek nagy részét a lánc más szereplői, mondjuk a platformszolgáltatók fölözik le. Emiatt az sem véletlen, hogy a zártabb ökoszisztémák magasabb adaptációs rátát mutathatnak fel, emellett népszerűbbek a kis- és közepes vállalkozások körében is.

A 2019-es IAB internet advertising revenue report teljes egészében itt tekinthető meg PDF formában. Az anyagban szó esik egyebek mellett az új hirdetési technológiákról, és a költések is különféle lebontásokban szerepelnek benne.

Piaci hírek

A befektetőknek kezd elegük lenni a Tesla önvezetős marketingjéből

Egy újabb baleset ismét megnyomta a Tesla részvényárfolyamát, a profitról szóló ígérgetést az önvezető technológia bizonytalansága is beárnyékolja.
 
Ha nem sikerül megválaszolni azokat a biztonsági kihívásokat, amelyek az informatikai fejlesztések még mélyebb integrációjával járnak, nem teljesedhet ki a gyártóipar negyedik forradalmát elhozó trend. Lehetőségek és buktatók.
A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.