Az IAB és a PwC friss jelentése alapján az amerikai online hirdetési piac forgalma 2018-ban első ízben lépte át a 100 milliárd dolláros küszöböt. A költések összege egész pontosan 107,5 milliárd dollárban állt meg, ami nem csak újabb rekordnak számít, de egyetlen évtized alatt 386 százalékos növekedésnek felel meg – ennél is érdekesebb, hogy 21,8 százalékkal fejelte meg a 2017-es vásárlásokat. A tempóra jellemző az is, hogy az utolsó negyedévben 31,4 milliárd dollárt, a harmadik negyedévben pedig 26,6 milliárdot költöttek a hirdetők.
Az egyes online csatornák között már egyértelműen a mobilképernyőkre szánt megoldások vezetnek: ez a kategória önmagában is 69,9 millió dollárt termelt, ami 39,7 százalékkal haladta meg az előző évi 50,1 milliárdot. Ezzel a mobil hirdetések már az összes internetes hirdetési bevétel 65,1 százalékát adják. Hasonló ütemben növekszik a digitális videók iránti érdeklődés is, amelyekből 2018-ban 16,3 milliárd dollár folyt be, vagyis a videók a reklámköltések 15 százalékát teszik ki.
A kutatás természetesen a növekedés legfontosabb ösztönzőit is megpróbálja azonosítani. Ilyen a digitális hirdetési csatornák folyamatos diszruptív hatása, ami ma már szinte normál üzletmenetnek számít az alig két évtizede még nem is létező iparágban, és számtalan vállalat esetében már egyértelműen a digitális jelenlét a fejlődés első számú hajtóereje. Az e-kereskedelem ezzel párhuamosan átlépte a digitális áruházak korlátait, a szofisztikált analitikai és targetáló megoldásokkal megtámogatva feljött a DTC (Direct-to-Consumer) kereskedelem.
A közösségi média folyamatos térhódítása mellett a márkák a történetmesélés eszközeivel építik és népszerűsítik magukat, ami összefügg a videós csatornák fenti népszerűségével. A marketinges idillbe csak a GDPR és más, részben csak tervezett szabályozások (például CCPA) zavarnak bele, amelyek nyomán a hirdetéseket kiszolgáló vagy megjelenítő platformok is stratégiájuk átszabására kényszerülnek. Az új szabályok hatásaira, különös tekintettel a büntetésekre, még a nagy és jelentős forrásokkal rendelkező piaci szereplők sem immunisak, a kisebbeknek pedig kifejezetten nehéz dolguk van a megfelelőséggel.
Érdemes megemlíteni, hogy az automatizált médiaértékesítés (programmatic advertising) már az összes forgalom nagyjából 80 százaléka mögött megjelenik. A modell sok tekintetben valóban hatékony, azonban a kiadók szempontjából egyre kellemetlenebb, hogy az ügyfelek költéseinek nagy részét a lánc más szereplői, mondjuk a platformszolgáltatók fölözik le. Emiatt az sem véletlen, hogy a zártabb ökoszisztémák magasabb adaptációs rátát mutathatnak fel, emellett népszerűbbek a kis- és közepes vállalkozások körében is.
A 2019-es IAB internet advertising revenue report teljes egészében itt tekinthető meg PDF formában. Az anyagban szó esik egyebek mellett az új hirdetési technológiákról, és a költések is különféle lebontásokban szerepelnek benne.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak