A vállalat akár több százmillió dollárt fizethet egy olyan baleset nyomán, amelyben a bíróság szerint az Autopilot rendszernek is szerepe volt, ez pedig precedenst teremthet egy sor hasonló követelés esetében.
Hirdetés
 

Egy miami esküdtszék megállapította a Tesla részleges felelősségét egy 2019-es halálos balesetben. A döntés szerint az ügyben érintett Model S sofőrje 66 százalékban, míg a járműgyártó 33 százalékban okolható a szerencsétlenségért, melynek során a vezető elejtett mobiltelefonját próbálta összeszedni, közben pedig egy kereszteződésen áthaladva több mint 100 km/h sebességgel letarolt egy közelben parkoló autót és a mellette ácsorgó embereket. A CNBC tudósítása alapján egy 22 éves nő holttestét 75 méterre találták meg az ütközési ponttól, míg barátja túlélte ugyan a balesetet, de csonttöréseket és traumás agysérülést szenvedett.

A tárgyalás során a Model S sofőrje elmondta, hogy úgy vélte, az Enhanced Autopilot (EAP) fékezni fog, ha akadályt érzékel. A felperesek ügyvédje erről szólva azt hangsúlyozta, hogy a Tesla az autópályákra tervezett EAP használatát nem korlátozza más környezetekben. Közben Elon Musk azzal haknizik, hogy az Autopilot jobban vezet, mint az emberek, a vállalat hazugságai pedig egy "alapvetően hibás technológia tesztpályáivá" tették a közutakat. Maga a Tesla fellebbezni fog az ítélet ellen, ami a cég szerint visszaveti az autóipar biztonságát, veszélyeztetve a Tesla és mások erőfeszítéseit az "életmentő technológiák fejlesztésére és megvalósítására".

Sokszor sok az nagyon sok lesz

A bíróság összesen 329 millió dolláros kártérítést ítélt meg az elhunyt családjának és a baleset túlélőjének, melynek kompenzációs részéből körülbelül 42,5 millió dollár esne a Teslára. Mivel azonban a 200 milliós büntető kártérítésben csak a társaság érintett, a teljes összeg 242,5 millió dollárra emelkedne. Az ügynek ezzel még nincs vége, de a döntés egy olyan időszakban született, amikor Musk arról győzködi a befektetőket, hogy a Tesla önvezető technológiája elég megbízható az amerikai robotaxi-flották üzemeltetéséhez is. Az ítélet nyomán a vállalat részvényei is újra elindultak lefelé, és ezzel az év eleje óta már akkori értékük negyedét vesztették el.

Ahogy a CNBC írja, a bíróság döntése precedenst teremthet a Tesla elleni, az Autopilot és a Full Self-Driving (FSD) rendszerekkel kapcsolatos perekben. Már most is tucatnyi olyan ügy van folyamatban, ami hasonló követeléseket támaszt a céggel szemben halálos vagy sérüléssel járó baleseteket illetően, és az elmúlt években az illetékes szövetségi ügynökség is több vizsgálatot indított az önvezető technológia biztonsága, illetve az Autopilot félrevezető reklámozása miatt. Az Associated Press riportjában megszólaló, közlekedési balesetekre szakosodott ügyvéd szerint most "átszakadhat a gát", és az ítélet sokakat ösztönözhet, hogy bírósághoz forduljanak.

Piaci hírek

Szupersztár MI-kutató hagyja ott a Metát és a begőzölt Zuckerberget

Yann LeCun szerint a szuperintelligencia felé nem a nagy nyelvi modelleken át vezet az út, a munka pedig évtizedekig is eltarthat, a Meta vezérigazgatója azonban nem várna addig a piaci dominancia megszerzésével.
 
Hirdetés

A "jó gazda" szemlélet menti meg az MI-költségvetést

A 4iG IT minden lehetőséget biztosít ügyfeleinek ahhoz, hogy a FinOps eszközeivel teljes körű kontrollt gyakorolhassanak IT-költéseik felett – még akkor is, ha a mesterséges intelligencia miatt új, nehezen becsülhető, dinamikusan változó költségstruktúrákat kell kezelniük.

Hogyan lehet összehangolni a CAPEX és OPEX költségeket a FinOps módszerekkel?

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.