A Wi-Fi ma már szinte valamennyi szálláshelyen alapvető szolgáltatás. Ezzel arányosan a vendégértékeléseknek is javuló tendenciát kellene mutatniuk – mégsem ez a helyzet. Mit hiányolnak a vendégek, és hogyan biztosíthatja egy szálloda a legújabb vendégigényeknek történő megfelelőséget? Ennek járt utána egy a lezárások után készült friss kutatás.

A hazai szálláshelyek szinte mindegyike biztosít Wi-Fi internetelérést a vendégek számára. Az üzemeltetők legjobb szándékai ellenére azonban a vendégértékelő oldalakon mégsem növekszik az elégedettség mértéke – sőt, a tapasztalatok inkább ennek az ellenkezőjét mutatják. Ennek járt utána a TP-Link, a szállodai Wi-Fi hálózatok egyik vezető gyártója. A tapasztalatokról kérdeztük Dr. Kilbertus Viktort, a TP-Link Magyarország Kis- és középvállalati tanácsadóját.

- Mennyire tartják fontosnak a vendégek a Wi-Fi internetelérést vagy ma már mindenkinek van mobilnet kapcsolata?

- A vendégértékelésekben kifejezetten hangsúlyos elemként jelenik meg a Wi-Fi hálózat elérhetősége, sebessége, stabilitása. Szórakozáshoz, filmnézéshez, a helyszín környékén található látnivalók böngészéséhez, zenehallgatáshoz kifejezetten igénylik a szálláshely kínálta nagysebességű internetet.

- Ami ma már minden szálláshely kínálatában alapvető…

Ez igaz, a vendégértékelésekben mégis csökkenést tapasztalunk az öt évvel ezelőtti körképünkhöz képest. Ennek oka, hogy a vendégek internetkapcsolattal szembeni elvárásai nagymértékben megnövekedtek. Úgy szeretnének internetezni, ahogy otthon is teszik. Az otthoni internetszolgáltatások minőségének rohamos javulásával magasabbak az elvárások, többet várnak el a netezés során, mint egy kis sávszélességű kapcsolatot, ami a szálloda egyes pontjain jó, másutt gyengébb.

 

 

- Minek kell megfelelnie napjaink szállodai Wi-Fi hálózatának?

Először is gyorsnak és stabilnak kell lennie. Hiába egy 4-5 éve kiépült Wi-Fi hálózat, ha annak sebessége már nem tud lépést tartani a vendégek igényeivel. Másodszor egyszerűen menedzselhetőnek kell lennie – sokan szeretnének egyszerre a neten lógni, nagyobb a kihívás, mint otthon, ahol mindenkinek külön előfizetése van. Tehát alapvetően egy olyan rendszerre van szüksége egy szállodának, amely egyetlen felületen vezérelhető, szabadon, lépésenként bővíthető, képes lépést tartani a vendégigények folyamatos változásával – és persze kigazdálkodható költség egy kisebb szálláshely számára is.

- Milyen megoldást kínál erre az alapvetően otthoni routereiről ismert TP-Link?

A TP-Link ma már nemcsak az otthoni eszközök piacán számít vezető szereplőnek, hanem üzleti megoldásait is széles körben alkalmazzák kisebb-nagyobb rendszerintegrátorok. A TP-Link Omada megoldása olyan hozzáférési pontokból, switchekből és routerekből, valamint ezeket vezérlő kontrollerekből áll, melyek egyetlen felületről – akár távolról is – menedzselhetők extra költségek nélkül. A kínálatban minden szálláshely típus megtalálja a számára megfelelő eszközöket, de a tervezésben, telepítésben számos partnerünk mellett a TP-Link hazai kereskedelmi képviselete is segíteni tud.

- Milyen költséggel jár és milyen időtávban gondolkodjon, aki ilyen rendszert szeretne?

Kezdhetnénk azzal, hogy a jó minőségű Wi-Fi hálózat nem költség, hanem befektetés, ami többszörösen térül meg, de a TP-Link esetében valóban megfizethető, a különböző turizmusfejlesztési pályázatokba is beilleszthető költségekről beszélhetünk. Egy 20-25 szobás kis szálloda teljes Wi-Fi hálózata telepítéssel együtt sem haladja meg jellemzően az egymillió forintot.

- Milyen szálláshelyeknek érdemes ilyen rendszerekben gondolkodniuk?

Elégedett ügyfeleink között éppúgy megtalálhatók olyan kis ékszerdobozok, mint a zalacsányi Pálos Resort vagy éppen a nyíregyházi Pangea Hotel. Hiszünk abban, hogy minden ügyféligényre a legmegfelelőbb megoldást dolgozzuk ki – versenytársaink méregdrága csillagrombolóival szemben. 

- Kihez fordulhatnak az érdeklődő szállodák vagy az őket kiszolgáló cégek, ha tanácsra, segítségre lenne szükségük?

A TP-Link Magyarország üzleti hálózatokat támogató csapata folyamatosan rendelkezésre áll, a feladatunk, hogy segítsünk.
 

 

Piaci hírek

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.