Nem lehet elégszer beszélni arról, hogy a heccből kipostolt Facebook és Twitter üzeneteink, vagy épp a parti hevében készült cikis fotók akár évekkel később is visszaüthetnek - például akkor, amikor állást keresünk.
Egy fejvadász, vagy egy vállalat munkaügyi döntéshozója egy évtizede még csak azokra az információkra támaszkodhatott, amelyeket az állásra jelentkezők megosztottak. Ha az illető szép öltönyben, egy jól összeállított önéletrajzzal érkezett és még illedelmesen is köszönt, a személyes impresszió máris félig "eladta" az illetőt. Azóta viszont eltelt pár év, és a körültekintő személyzetisek új fegyvert kaptak.

Ja, hogy az a fotó? Manapság azonban már különösebben kutatni sem kell esetleges extra adatok után az interneten, hiszen a közösségi oldalakon szinte mindenki fent van valamilyen formában. Az óvatlanok saját profiljukat is tárva-nyitva hagyják mindenki előtt, a nagy nyíltság viszont együtt jár a rég elfeledett részeg fotókkal, előző főnököket ócsároló bejegyzésekkel. Még az sincs teljesen levédve, aki a saját maga által megosztott információkat kellőképp megszűri, hiszen mindig akad pár jótét ismerős, akinek a fotói között ott állunk alsóneműben és nyakkendőben egy gyerekmedencében, kezünkben egy üres whiskysüveggel.

A közösségi médiával kapcsolatos trendeket figyelő Reppler friss kutatásában 300 fejvadászt és személyzeti vezetőt kérdezett meg arról, milyen módon építi be a közösségi médiát a jelentkezők leinformálásának folyamatába. Úgy tűnik, a legtöbben a "vizsgáztatás" valamelyik szakaszában már mindenképpen megnézik, milyen képet mutat magáról a pályázó a valóságban (vagy legalábbis annak közösségi leképezésében). Ne csodálkozzon tehát senki, ha egy interjú második körében hirtelen arra kérdeznek rá, vajon a következő munkahelyen is ugyanazt tervezi-e a fénymásolóval, mint az előzőben...



forrás: Reppler / Mashable

Az önéletrajz első 500 éve [infografika]
Megosztó viselkedés: így lájkolunk [infografika]
Virtuális munkatársak: terjed a távmunka [infografika]

Az MI-ügynökök egy szakmát villámgyorsan kinyírhatnak

A Salesforce tanulmánya szerint mindössze két év, és az ügyfélszolgálati hívások felét mesterséges intelligencia kezeli. Ráadásul jobban, mint az ember.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.