A LastPass kiadta a globális jelszóhasználatot elemző éves jelentését.
Hirdetés
 

Több mint 47 ezer szervezetnél használnak a jelszavak kezelésére LastPasst. Az alkalmazásból gyűjtött anonimizált adatokból immár harmadszor állították össze éves globális jelszóbiztonsági jelentésüket. A tanulmány szerint örömteli, hogy egyre többen használnak többfaktoros azonosítást, ugyanakkor a jelszavak újrahasznosítása (ugyanannak a jelszónak a használata több szolgáltatásnál) továbbra is súlyos kockázati tényező.

Egyre elfogadottabb, hogy nem elég a jelszó

Örömteli tendencia, hogy tavaly óta a LastPass-felhasználó szervezetek körében 12 százalékkal nőtt a multifaktoros azonosítást (MFA – multifactor authentication) egy év alatt. Jelenleg a szervezetek 57 százaléka már ezt használja. Ha azonban az MFA használatára kötelezett alkalmazottakat nézzük, már jóval kevésbé szép a kép – jellemzően szervezeten belül sem teszik kötelezővé minden alkalmazottnak a használatát.

A szervezetek többsége (95 százalék) valamilyen szoftveres, 4 százalék hardveres MFA-megoldást használ, míg biometrikus azonosítást csupán a LastPass-ügyfelek 1 százaléka alkalmaz. Ez utóbbival kapcsolatban ugyanakkor megjegyzik: egyes kutatások szerint már most is a szervezetek 62 százaléka használ biometrikus azonosítást, és 2020-ra már a 90 százalékuk fog. Ehhez annyit tesznek hozzá a LastPass elemzői, hogy nagyon bíznak abban, hogy ezt a pozitív tendenciát hamarosan saját adataik is tükrözik majd.

 
LastPass: MFA-használat 2019
Infogram


A leginkább biztonságtudatos országok között van Dánia, Hollandia és Svájc. Dániában az MFA-t használó szervezeteknél dolgozók 46 százalékának kell több faktorral azonosítania magát a rendszerekhez való hozzáférésnél. A sor másik végén Olaszország, Svédország, Spanyolország és Franciaország van – ezekben az országokban 25 százalék alatt marad az MFA-használó alkalmazottak aránya.

A multifaktoros azonosítás egyébként a technológiai iparban a legelterjedtebb, ott az alkalmazottak 37 százaléka használja, míg a biztosítóknál csak ötöde.

Ez megmagyarázza, miért ugyanazt használjuk mindenhol

A kutatás egyik legmegdöbbentőbb adata, hogy egy alkalmazott hány jelszót kellene megjegyezzen munkájához. A kutatás szerint a média és hirdetési iparban dolgozók vannak a legnehezebb helyzetben: átlagosan 97 jelszót kellene fejben tartaniuk. Ezzel szemben egy kormányzati szektorban dolgozónak elég lenne 54-et is megjegyezni – ha tudna.

 
LastPass 2019 átlagos jelszómennyiség
Infogram

Ilyen mennyiségnél értelemszerű lenne valamilyen jelszómenedzser bevezetése, de sokan az egyszerűbb utat választják: több helyen ugyanazt az egy jelszót használják. Ezt mutatja a jelszó-újrahasznosítási hajlandóság is. A média és hirdetési iparágban dolgozóknál a legmagasabb, átlagosan 22-szer használnak egy jelszót, míg a kormányzati szektorban dolgozók csak 10-szer.

Biztonság

Kiderült, hogy a legjobb MI-ügynök is tök béna lenne távmunkásnak

Egy frissen közölt kutatásban azt próbálták értékelni, hogy a mesterséges intelligencia ágensei mennyire képesek automatizálni a gazdaságilag értékes feladatokat. Az eredmények alapján nem valami fényesen.
 
Hirdetés

Az end-to-end védelmeké a jövő

A kódbiztonság integrálásával új fejlődési szakaszukba léptek a felhős védelmi platformok. Werner Obringot, a Clico Hungary cloud security architektjét kérdeztük a miértekről és hogyanokról.

A biztonsági megoldásszállítók érthető módon egy irányba mozdulnak, hiszen ugyanazoknak a támadásoknak az ellenszerét keresik. Megoldási javaslataikban sokszor csak árnyalatnyiak a különbségek, ami egyszerre könnyíti és nehezíti a választást.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.